@article { author = {Mostafa sarbaz, Z and Abolghasemi, A and Rostamoghli, S}, title = {A comparison of self-regulatory strategies, creative thinking and goal orientation in children with and without mathematical disorder}, journal = {Journal of Learning Disabilities}, volume = {3}, number = {3}, pages = {68-78}, year = {2014}, publisher = {University of Mohaghegh Ardabili}, issn = {2251-8673}, eissn = {}, doi = {jld-3-3-93-3-5}, abstract = {The present study was carried out to compare the self-regulationstrategies, creativity and goal orientation in students with ADHD (mathdisorder) and normal students. The type of this research is causalcomparative.The population of present study was 60 students with mathdisorder who were compared with 60 normal students who were selectedrandomly. To collect data, goal orientation questionnaire, creativityquestionnaire, self-regulation questionnaire and math test of key math wereused. Collected data were analyzed based on multivariate analysis ofvariance. The results showed that the means of self-regulation, goalorientation and creativity variables in students with math disorders are lowerthan normal students. The findings have important implications for the fieldof teaching self-regulation skills and creativity in students with learningdisorders.}, keywords = {Self-regulation Strategies,Creativity,Goal orientation,mathematics disorder}, title_fa = {مقایسه ی راهبردهای خودتنظیمی، خلاقیت و جه تگیری هدف در دانش آموزان با و بدون اختلال ریاضی}, abstract_fa = {پژوهش حاضر به منظور مقایسه ی راهبردهای خودتنظیمی،خلاقیت و جهت گیری هدف دردانش آموزان دارای اختلال ریاضی و دانش آموزان به هنجار صورت گرفت . این پژوهش از نوع علی -مقایسه ای است. نمونه ی پژوهش حاضر شامل 60 دانش آموز مبتلا به اختلال ریاضی بود که با 60دانش آموز به هنجار از طریق روش تصادفی انتخاب و با هم مقایسه شدند . برای جمع آوری داد ه ها ازپرسش نامه جهت گیری هدف، پرسش نامه خلاقیت، پرسش نامه خودتنظیمی و آزمون ریاضی کی متاستفاده شد . داده های پژوهش با روش آماری تحلیل واریانس چند متغیری، تجزیه وتحلیل شدند . نتایجنشان داد که میانگین متغیرهای خودتنظیمی، خلاقیت و جهت گیری هدف در دانش آموز ان دارای اختلالریاضی نسبت به دانش آموزان به هنجار کم تر است . این یافته ها تلویحات مهمی در ز مینه ی آموزشمهارت های خودتنظیمی و خلاقیت در دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری دارد}, keywords_fa = {راهبردهای خودتنظیمی,خلاقیت,جهت گیری هدف,اختلال ریاضی}, url = {https://jld.uma.ac.ir/article_152.html}, eprint = {https://jld.uma.ac.ir/article_152_69961580e0ae3e982ca29a6ba1bcb188.pdf} }