@article { author = {Amani, M and Barahmand, U and Narimani, M}, title = {An examination of the effectiveness of neuropsychological and content-based training methods in the remediation of mathematics disorder}, journal = {Journal of Learning Disabilities}, volume = {1}, number = {2}, pages = {6-21}, year = {2012}, publisher = {University of Mohaghegh Ardabili}, issn = {2251-8673}, eissn = {}, doi = {jld-1-2-91-1-1}, abstract = {The goal of this study was to determinethe effectiveness of a neuropsychological methodand content-based training in the remediation ofmathematics disorder in students of grades 2 to 5 inelementary schools of Ardabil. Sixteen studentswho had received a diagnosis of arithmetic disorderbased on a clinical interview, an intelligence testand a standardized arithmetic battery, At the firstreceived individually neuropsychological tasks in15 sessions and content-based instruction in 10sessions. Standardized arithmetic battery and itsparallel form were used for evaluation ofmathematics performance students in pre and posttest. Results showed that students performed instandardized arithmetic battery in post test betterthan pre test. The obtained findings underscore theimportance practice with neuropsychological tasksthat strength memory and attention can remedyarithmetic learning in children with mathematicsdisorders.}, keywords = {mathematics disorder,neuropsychological method,content-based training}, title_fa = {بررسی اثربخشی روش های نوروسایکولوژیک و تعلیم محتوا در اصلاح اختلال ریاضی}, abstract_fa = {هدف این مطالعه تعیین اثربخشی روش هاینوروسایکولوژیک همراه با تعلیم محتوا در اصلاح اختلالریاضی دا نش آموزان دوم تا پنجم ابتدایی شهر اردبیل بود. تعداد16 نفر از دانش آموزانی که از طریق مصاحبه ی بالینی، آزمونهوش و آزمون استاندارد شده تشخیص اختلال ریاضی رادریافت کرده بودند، تکالیف نوروسایکولوژیکی را در 15جلسه و تعلیم محتو ا را در 10 جلسه به صورت انفرادی دریافتکردند. آزمون استاندارد شده ی حساب و فرم موازی آن برایارزیابی عملکرد ریاضی دانش آموزان در پیش آزمون وپس آزمون استفاده شد . نتایج نشان داد که دانش آموزان درپس آزمون نسبت به پیش آزمون در آزمون ریاضی بهتر عملکرده اند. نتایج حاضر اهمیت کار با تکالیف نوروسایکولوژیکیرا مورد تأکید قرار می دهد که تقویت حافظه و توجه می تواندیادگیری ریاضی را در افراد مبتلا به اختلال ریاضی اصلاح کند.}, keywords_fa = {اختلال ریاضی,روش نوروسایکولوژی,تعلیم محتوا}, url = {https://jld.uma.ac.ir/article_94.html}, eprint = {https://jld.uma.ac.ir/article_94_3e1f0c01e04453fd09b9b799a9f3b07c.pdf} }