%0 Journal Article %T مقایسه ی راهبردهای خودتنظیمی، خلاقیت و جه تگیری هدف در دانش آموزان با و بدون اختلال ریاضی %J ناتوانی های یادگیری %I دانشگاه محقق اردبیلی %Z 2251-8673 %A مصطفی سرباز, زهرا %A ابوالقاسمی, عباس %A رستم اوغلی, سهیلا %D 2014 %\ 05/22/2014 %V 3 %N 3 %P 68-78 %! مقایسه ی راهبردهای خودتنظیمی، خلاقیت و جه تگیری هدف در دانش آموزان با و بدون اختلال ریاضی %K راهبردهای خودتنظیمی %K خلاقیت %K جهت گیری هدف %K اختلال ریاضی %R jld-3-3-93-3-5 %X پژوهش حاضر به منظور مقایسه ی راهبردهای خودتنظیمی،خلاقیت و جهت گیری هدف دردانش آموزان دارای اختلال ریاضی و دانش آموزان به هنجار صورت گرفت . این پژوهش از نوع علی -مقایسه ای است. نمونه ی پژوهش حاضر شامل 60 دانش آموز مبتلا به اختلال ریاضی بود که با 60دانش آموز به هنجار از طریق روش تصادفی انتخاب و با هم مقایسه شدند . برای جمع آوری داد ه ها ازپرسش نامه جهت گیری هدف، پرسش نامه خلاقیت، پرسش نامه خودتنظیمی و آزمون ریاضی کی متاستفاده شد . داده های پژوهش با روش آماری تحلیل واریانس چند متغیری، تجزیه وتحلیل شدند . نتایجنشان داد که میانگین متغیرهای خودتنظیمی، خلاقیت و جهت گیری هدف در دانش آموز ان دارای اختلالریاضی نسبت به دانش آموزان به هنجار کم تر است . این یافته ها تلویحات مهمی در ز مینه ی آموزشمهارت های خودتنظیمی و خلاقیت در دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری دارد %U https://jld.uma.ac.ir/article_152_69961580e0ae3e982ca29a6ba1bcb188.pdf