%0 Journal Article %T اثربخشی برنامه ی فراشناخت پانورا و فیلیپو بر خودپنداره ی کودکان با اختلال یادگیری ریاضی %J ناتوانی های یادگیری %I دانشگاه محقق اردبیلی %Z 2251-8673 %A عباسیان, راضیه %A عابدی, احمد %A نصرآزادانی, سحر %A سیفی, زهرا %D 2014 %\ 03/21/2014 %V 3 %N 2 %P 63-77 %! اثربخشی برنامه ی فراشناخت پانورا و فیلیپو بر خودپنداره ی کودکان با اختلال یادگیری ریاضی %K برنامه ی فراشناخت پانورا و فیلیپو %K خود پنداره %K اختلال یادگیری ریاضی %R d_jld_3_2_92_12_25_4 %X هدف از پژوهش حاضر بررسی اثر بخشی برنامه ی فراشن اخت پانورا و فیلیپو بر خودپنداره ی کودکان بااختلال یادگیری ریاضی است. جامعه ی آماری این پژوهش دانش آموزان پایه ی چهارم دبستان در شهراصفهان هستند که با روش نمونه گیری در دسترس از میان دانش آموزان مراجعه کننده به کلینیک اختلالاست . در این روش پژوهشی بعد از A-B یادگیری انتخاب شدند . روش پژو هش، روش مورد منفرد با طرحموقعیت خط پایه، مداخله آغاز شد و طی 12 جلسه ی مداخلهی انفرادی، برنامه ی فراشناخت پانورا و فیلیپوبه آزمودنی ها ارائه گردید و سه آزمودنی طی چهار جلسه ی پی در پی مورد پ ی گیری قرار گرفتند .یافتههای این پژوهش نشان داد که طی تحلیل دیداری نمودار داده ها بر اساس شاخصهای آمار توصیفی و%92 برای آزمودنی PND تحلیل دیداری، مداخله ی مورد نظر برای هر 3 آزمودنی اثر بخش بوده است(باالف و ب و 100 % برای آزمودنی ج ). نتایج این پژوهش نشان داد که آموزش برنامه ی فراشنا خت پانورا وفیلیپو بر خود پندارهی کودکان با اختلال یادگیری ریاضی مؤثر میباشد %U https://jld.uma.ac.ir/article_28_40b0a6ad22874f3b232b55637934ca00.pdf