%0 Journal Article %T اثر بخشی نرم افزار پیشبرد شناختی بر کارکر دهای اجرایی، بازداری پاسخ و حافظه کاری کودکان دچار نارساخوانی و نقص توجه/ بیش فعالی %J ناتوانی های یادگیری %I دانشگاه محقق اردبیلی %Z 2251-8673 %A قمری کیوی, حسین %A نریمانی, محمد %A محمودی, هیوا %D 2012 %\ 03/20/2012 %V 1 %N 2 %P 98-115 %! اثر بخشی نرم افزار پیشبرد شناختی بر کارکر دهای اجرایی، بازداری پاسخ و حافظه کاری کودکان دچار نارساخوانی و نقص توجه/ بیش فعالی %K کارکردهای اجرایی %K بازداری پاسخ %K حافظه کاری %K نقص توجه/ بیش فعالی %K نارساخوانی %R jld-1-2-91-1-6 %X هدف از پژوهش حاضر بررسی اثر بخشی نرم افزارپیشبرد شناختی بر بازداری پاسخ و حافظه کاری کودکان دچارنارساخوانی و نقص توجه- بیش فعالی است. جامعه آماری اینپژوهش شامل کلیه کودکان پسر دچار اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی و نارساخوانی بین سنین 9 تا 12 ساله شهر اردبیل90 تحصیل کرده اند. نمونه ی پژوهش - می باشد که در سال 91شامل 30 نفر کودک دچار اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی و30 نفر کودک دچار نارساخوانی و 30 نفر گروه کنترل است کهبه صورت تصادفی ساده انتخاب شده اند. ابزارهای پژوهشآزمون ماتری سهای رنگی ریون، پرسشنامه کونرز، آزمونتشخیص اختلالات خواندن، نرم افزار رایانه ای پیشبرد شناختی،آزمون قل بها و گ لها و آزمون جستجوی دیداری می باشند.نتایج پژوهش نشان دادکه نر مافزار پیشبرد شناختی بر رویافزایش مهارت حافظه کاری و بازداری پاسخ کودکان نقصتوجه/ بیش فعال و کودکان دچار نارساخوانی تأثیر مثبتی دارد. %U https://jld.uma.ac.ir/article_99_7ce10fd238216e109afb469cb98816b5.pdf