هدف این پژوهش مقایسه و تحلیل خطاهای نوشتاری دردانش آموزان پسر عادی و نارسانویس دوره ی ابتدایی بود. به منظورانجام این پژوهش ابتدا دو منطقه از بین مناطق آموزش و پرورششهر تهران ، وسپس 6 مدرسه ی ابتدایی پسرانه به شیوه ی نمونه گیریتصادفی از این مناطق برگزیده شد . 75 دانش آموز عادی به صورتتصادفی و 75 دانش آموز نارسا نویس به صورت نمون ه گیری دردسترس انتخاب شدند مجموعاً تعداد 150 دانش آموز پسر پایه 5،3،4دبستان انتخاب شدند . ابزار پژوهش، آزمون محق ق ساخته سنجشخطاهای نوشتاری، نمون هی دست خط و دیکته ی دانش آموزاننارسانویس و گفتگو با والدین و معل مان این دانش آموزان بود .داده های به دست آمده با استفاده از آمار توصیفی و است نباطی موردتجزیه و تحلیل قرارگرفت . یافته های پژوهش نشان داد که بینخطاهای نوشتاری دانش آموزان پسر عادی و نارسا نویس از نظر نوعو فراوانی خطاها تفاوت معنادار وجود دارد. مقایسه ی خطاهاینوشتاری بین پای ه ها نشان داد با افزایش پایه ی تحصیلی ، میزانخطاهادر دانش آموزان عادی به طور چشم گیری کاهش می یابد ؛ امادر دانش آموزان نارسا نویس با افزایش پایه ی تحصیلی و با ادام ه یروش های مرسوم آموزشی (تکرار وتمرین )، و به دلیل مشکلاتادراکی شناختی، مشکلات نوشتاری این دانش آموزان همچنانپایدار است.