TY - JOUR ID - 107 TI - بررسی توان پیش بینی آزمون بندر-گشتالت برای آمادگی ابتلاء به ناتوانی های خواندن و دیکته در کودکان پیش دبستانی JO - ناتوانی های یادگیری JA - JLD LA - fa SN - 2251-8673 AU - مهری نژاد, سید ابوالقاسم AU - صبحی قراملکی, ناصر AU - رجبی مقدم, سارا AD - استادیار روان‌شناسی، دانشگاه الزهراء(س)تهران AD - استادیار روان‌شناسی، دانشگاه محقق اردبیلی AD - دانشجوی کارشناسی ارشد روان‌شناسی، دانشگاه الزهراء(س) Y1 - 2012 PY - 2012 VL - 1 IS - 3 SP - 118 EP - 130 KW - نارساخوانی KW - نارسانویسی KW - آزمون بندر گشتالت DO - jld-1-3-91-4-7 N2 - پژوهش حاضر توان آزمون بندر-گشتالت را در پیش بینیابتلاء به ناتوانی خواندن و دیکته ی کودکان پیش دبستانی تهرانبررسی کرده است. این تحقیق برای دستیابی به آزمونی جهتتشخیص کودکان نیازمند درمان ناتوانی خواندن و دیکته ی قبل ازورود به دبستان انجام شد. این پژوهش از نوع علّی- مقایسه ای بود.473 کودک پیش دبستانی به صورت تصادفی از مناطق 5،2،3 و 6آموزش و پرورش شهر تهران انتخاب و با آزمون بندر-گشتالتآزمون شدند. وضعیت خواندن و دیکته ی آن ها در پایه ی اول85 مبتلا - ابتدایی بررسی شد که 28 کودک دارای بهر هی هوش 95به ناتوانی خواندن و دیکته با 28 کودک دارای همان سطح هوش ونشان داد که عدم t فاقد ناتوانی یادگیری مقایسه شدند. نتایج آزمونخطای یکپارچگی کودکان پی شدبستانی آماده برای ابتلاء به ناتوانیخواندن و دیکته بیش از کودکان پیش دبستانی عادی بود. UR - https://jld.uma.ac.ir/article_107.html L1 - https://jld.uma.ac.ir/article_107_faf7fafaabd4727766cf0f4e392bba6a.pdf ER -