TY - JOUR ID - 407 TI - مقایسه‌ی یادگیری عاطفی و انگیزش معطوف به خطا در دانش‌آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری JO - ناتوانی های یادگیری JA - JLD LA - fa SN - 2251-8673 AU - بشرپور, سجاد AU - نوری, حیدر AU - عطادخت, اکبر AU - نریمانی, محمد AD - دانشیار گروه روان‌شناسی، دانشگاه محقق اردبیلی AD - کارشناس ارشد روان‌شناسی، دانشگاه محقق اردبیلی AD - استادیار گروه روان‌شناسی، دانشگاه محقق اردبیلی AD - استاد گروه روان‌شناسی، دانشگاه محقق اردبیلی Y1 - 2016 PY - 2016 VL - 5 IS - 3 SP - 7 EP - 27 KW - یادگیری عاطفی KW - انگیزش معطوف به خطا KW - ناتوانی یادگیری DO - N2 - پژوهش حاضر با هدف مقایسه‌ی  یادگیری عاطفی و انگیزش معطوف به خطا در دانش‌آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری، انجام گرفت. روش این پژوهش، علی- مقایسه­ای بود. جامعه‌ی آماری این پژوهش را کلیه‌ی دانش‌آموزان دوره ابتدایی مبتلا به ناتوانی یادگیری شهر اردبیل، در سال 1393 تشکیل دادند. تعداد 30 نفر از این جامعه به روش نمونه­گیری تصادفی ساده و  تعداد 30 نفر نیز از بین دانش‌آموزان عادی به روش نمونه­گیری خوشه­ای چند مرحله­ایT به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع­آوری داده­ها از پرسش­نامه­های یادگیری عاطفی و انگیزش معطوف به خطا استفاده شد. داده­­های جمع‌آوری شده با استفاده از آزمون‌های تحلیل واریانس چند متغیره و t مستقل تجزیه و تحلیل شد. نتایج تحلیل واریانس چند متغیره نشان داد که تفاوت آماری معنی­داری بین میانگین نمره‌های دو گروه در  مؤلفه­های عاطفه نسبت به محتوا، عاطفه نسبت به کلاس­، یادگیری معطوف به خطا، نگرانی معطوف به خطا و مخفی­کردن خطا وجود دارد. نتیجه‌ی آزمون t نیز نشان داد که دو گروه در یادگیری عاطفی نیز تفاوت معنی­داری با هم دارند (001/0P<). این نتایج مبین وجود نارسایی‌هایی در یادگیری عاطفی و هم چنین انگیزش برای تصحیح خطاها در کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری است. UR - https://jld.uma.ac.ir/article_407.html L1 - https://jld.uma.ac.ir/article_407_54e8b531d695215dbec8fc3b4e72a66d.pdf ER -