آرمسترانگ، ت. (2001). هوش های چندگانه در کلاس درس. ترجمه: مهشید صفری. (1378). تهران: انتشارات مدرسه.
آناستازی، آ .(1970). روان آزمایی. ترجمه ی محمد نقی براهنی (1379). تهران، انتشارات دانشگاه تهران.
دلاور ع. (1385). مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی. تهران: کلک آزاد.
راقبیان، ر.، اخوان تفتی، م و حجازی، ا. (1391). بررسی اثربخشی برنامه طراحی شده بر اساس رویکردهای پرسش از نویسنده و درک خواندن سه وجهی بر افزایش درک خواندن دانشآموزان.
روانشناسی مدرسه و آموزشگاه، 1(2)، 58-39.
https://jsp.uma.ac.ir/article_41.html
زندی، ب. (1380). خودآموز روش تدریس زبان فارسی دوره کاردانی تربیت معلم. تهران: انتشارات شرکت چاپ و نشر کتابهای ایران.
عابدی، احمد و اقابابایی، سارا (1389).اثربخشی آموزش حافظه فعال بر بهبود عملکرد تحصیلی کودکان با ناتوانی یادگیری ریاضی. مجله روانشناسی بالینی، 2(4).73-81.
https://www.sid.ir/paper/359602/fa
کرمی نوری، ر.، مرادی، ع. (1388). آزمون خواندن و نارساخوانی (نما). انتشارات جهاد دانشگاهی.
گنجی، م.، زاهد بابلان، ع و معینی کیا، م. (1391). فراتحلیل پژوهش های انجام یافته در خصوص نقش الگوهای تدریس بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان.
روان شناسی مدرسه و آموزشگاه، 1(1)، 93-107.
https://jsp.uma.ac.ir/article_23.html
فصیحانی فرد، س و میکائیلی منیع، ف. (1389). اثربخشی سه روش آموزشی- اصلاحی مبتنی بر مدل پردازش واج شناختی بر سرعت و صحت خواندن دانشآموزان نارساخوان مقطع ابتدایی.
مجله کودکان استثنایی، 10(3)، 269-288.
http://joec.ir/article-1-266-fa.html
مهرمحمدی، م. (1385). نظریه هوش های چندگانه و دلالت های آن برای برنامه درسی و آموزش، فصلنامه تعلیم و تربیت، 8.
نریمانی، م.، رجبی، س.، افروز، گ.ع.، و صمدی خوشخو، ح. (1390). بررسی اثربخشی مراقبت از ناتوانیهای یادگیری استان اردبیل در بهبود اختلال یادگیری دانشآموزان.
مجله ناتوانی های یادگیری، 1(1)، 128-109.
https://jld.uma.ac.ir/article_93.html?lang=en
Reference
American Psychiatric Association. (2022). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders: DSM-5, (5th ed). Arlington: American Psychiatric.
Batdi, V. (2017). The effect of multiple intelligences on academic achievement: A meta–analytic and thematic study. Educational Sciences: Theory and Practice, 17, 2057–2092. [DOI.org/10.12738/estp.2017.6.0104]
Chen, J. Q., Moran, S., & Gardner, H. (2009). Multiple intelligences theory around the world. San Francisco: Jossey–Bass.
Dessemontet, R. S., & de Chambrier, A. F. (2015). The role of phonological awareness and letter-sound knowledge in the reading development of children with intellectual disabilities. Research in developmental disabilities, 41, 1-12. https://isiarticles.com/bundles/Article/pre/pdf/73861.pdf
Delaware, A. (2006). Theoretical and practical foundations of research in humanities and social sciences. Tehran: kalak azad.
Fasihiyani Fard, S., & Michaeli Monie, F., (2010). Effectiveness of three methods for model-based educational reform phonological processing speed and accuracy of reading in dyslexic students at elementary. Journal of exceptional children, 37, 269-288. (Persian). http://joec.ir/article-1-266-fa.html
Ferrero, M., Vadillo, M. A., & León, S. P. (2021). A valid evaluation of the theory of multiple intelligences is not yet possible: Problems of methodological quality for intervention studies. Intelligence, 88, 101566. [DOI.org/10.1016/j.intell.2021.101566]
González-Treviño, I. M., Núñez-Rocha, G. M., Valencia-Hernández, J. M., & Arrona-Palacios, A. (2020). Assessment of multiple intelligences in elementary school students in Mexico: An exploratory study. Heliyon, 6(4), e03777. [DOI.org/10.1016/j.heliyon.2020.e03777]
Ganji, M., Zahed-Babelan, A., & MoeiniKia, M. (2012). Meta-analysis of studies carried out regarding the role of teaching models in students academic achievement. Journal of school psychology, 1(1), 93-107. https://jsp.uma.ac.ir/article_23.html
Karami Noori, R., & Moradi, A. (2005). Reading and Dyslexia Test. Tehran: Jahad daneshgahi
Sadeghi A, Rabiee M, Abedi M. (2011). Validation and Reliability of the Wechsler Intelligence Scale for Children- IV. Developmental Psychology, Iranian Psychologists, 7(28), 378-386. [persian].
Lortie-Forgues, H., & Inglis, M. (2019). Rigorous large–scale educational RCTs are often uninformative: Should we be concerned? Educational Researcher, 48, 158–166. [DOI.org/10.3102/0013189X19832850]
Macmillan, J. (2004). Music and Dyslexia, piano professional, spring. Journal of Psychology, 4, 10-17.
Marta Ferrero., Miguel A., Vadillo & Samuel P. Le´on. (2021). valid evaluation of the theory of multiple intelligences is not yet possible: Problems of methodological quality for intervention studies, Intelligence, 88; 101-116. [DOI.org/10.1016/j.intell.2021.101566]
Narimani, M., Rajabi, S., Afroz, G. A., & Samadi khoshkhoo, H. (2011). Evaluate the effectiveness of learning disabilities care Ardebil province in improving student learning disorder. Learning disabilities Journal, 1(1), 128-109. (Persian). https://jld.uma.ac.ir/article_93.html?lang=en
Pfost, M., Blatter, K., Artelt, C., Stanat, P., & Schneider, W. (2019). Effects of training phonological awareness on children's reading skills. Journal of Applied Developmental Psychology, 65, 101067. https://psycnet.apa.org/doi/10.1016/j.appdev.2019.101067
Raghebian, R., Akhavan, M., & Hejazi, E. (2012). An examination of the effectiveness of a program based on combining questioning the author and triarchic reading comprehension approaches in improving the students’ reading comprehension, Journal of school psychology, 1(2), 39- 58. https://jsp.uma.ac.ir/article_41.html?lang=en
Seifert, K., & Sutton, R. (2009). Educational Psychologry. Switzerland: Jacobs Foundation.
Vidal, M. M., Lousada, M., & Vigário, M. (2020). Music effects on phonological awareness development in 3-year-old children. Applied Psycholinguistics, 41(2), 299-318. [DOI.org/10.1017/S0142716419000535]
Wagner, J., Hoppmann, C., Ram, N., & Gerstorf, D. (2015). Self-esteem is relatively stable late in life: The role of resources in the health, self-regulation, and social domains. Developmental Psychology, 51(1), 136–149. https://psycnet.apa.org/doi/10.1037/a0038338
Yopp, H. K. & Yopp, R. H. (2009). Phonological awareness is child's play! YC Young Children, 64(1), 12.