TY - JOUR ID - 138 TI - اثر بخشی بازی درمانی گروهی به شیوه ی شناختی رفتاری بر کاهش مشکلات رفتاری کودکان مبتلا به اختلال خواندن JO - ناتوانی های یادگیری JA - JLD LA - fa SN - 2251-8673 AU - ملک, مریم AU - حسن زاده, رمضان AU - تیرگری, عبدالحکیم AD - کارشناس ارشد روانشناسی بالینی AD - دانشیارگروه روانشناسی، دانشگاه آزاد ساری AD - عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران Y1 - 2013 PY - 2013 VL - 2 IS - 4 SP - 140 EP - 153 KW - بازی درمانی KW - مشکلات رفتاری KW - اختلال خواندن DO - jld-2-4-92-5-8 N2 - هدف این پژوهش بررسی اثربخشی بازی درمانی گروهی به شیوه ی شناختی – رفتاری بر کاهشمشکلات رفتاری کودکان مبتلابه اختلال خواندن انجام شده است . جامعه ی آماری پژوهش حاضر راکلیه ی دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی شهرستان گرگان راتشکیل می دهند. که از بین آن ها 28 نفربه شیوه ی تصادفی انتخاب، 14 نفر در گروه آز مایش و 14 نفر در گروه کنترل به صورت واگذاریتصادفی جایگزین شدند . سپس بازی درمانی گروهی به شیوه ی شناختی – رفتاری هفته ایی دو بار به مدت45 دقیقه و در ده جلسه بر روی گروه آزمایش اجراشد . ابزار جمع آوری داده ها عبارت است از:پرسش نامه ی مشکلات رفتاری راتر (فرم معلم ) که به صورت پیش و پس آزمون اجراشد . داده ها با استفادهاز آزمون تحلیل کواریانس شدند . نتایج نشان داد که آموزش بازی درمانی موجب کاهش مشکلاترفتاری کودکان مبتلا به اختلال خواندن شده است UR - https://jld.uma.ac.ir/article_138.html L1 - https://jld.uma.ac.ir/article_138_61769efa72726c5c087f56b8f044d1a6.pdf ER -