TY - JOUR ID - 25 TI - اثر بخشی کاربرد یادیارها در آموزش املا به کودکان دارای اختلال یادگیری املا JO - ناتوانی های یادگیری JA - JLD LA - fa SN - 2251-8673 AU - بیگدلی, ایمان ا... AU - نجفی, محمود AU - عبدلحسین زاده, عباس AD - دانشیار گروه روانشناسی، دانشگاه سمنان AD - استادیار گروه روانشناسی، دانشگاه سمنان AD - دانشجوی دکترای روانشناسی تربیتی، دانشگاه سمنان Y1 - 2014 PY - 2014 VL - 3 IS - 2 SP - 6 EP - 20 KW - اختلال های یادگیری KW - یادیارها KW - آموزش املا DO - d_jld_3_2_92_12_25_ N2 - هدف پژوهش حاضر بررسی اثر بخشی کاربرد یادیارهای دیداری و شنیداری برای آموزش املا بهکودکان دارای اختلال های یادگیری در املا در پای ه ی اول دبستان بود . روش پژوهش شبه آزمایشی با طرحپیش آزمون - پس آزمون تک گروهی بود . نمونه ی پژوهش شامل 15 دانش آموز دارای اختلال ها ییادگیری املا بود که به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. این کودکان طی 8 جلسه در برنام ه ی آموزشاملا با اس تفاده از یادیار ها شرکت کردند . از کودکان آزمون املای معلم ساخته به عنوان پیش آزمون و پسوابسته تحلیل شدند. نتایج نشان داد که استفاده از t آزمون گرفته شد. داده ها با استفاده از آزمون آمارییادیارها در آموزش املا باعث افزایش یادگیری املای کلمات می شوند. لذا در آموزش املا به کودکاندارای اختلال های یادگیری املا استفاده از یادیارها مؤثر است. UR - https://jld.uma.ac.ir/article_25.html L1 - https://jld.uma.ac.ir/article_25_92aad7b9b498f05bcbf8de7e2a577117.pdf ER -