TY - JOUR ID - 28 TI - اثربخشی برنامه ی فراشناخت پانورا و فیلیپو بر خودپنداره ی کودکان با اختلال یادگیری ریاضی JO - ناتوانی های یادگیری JA - JLD LA - fa SN - 2251-8673 AU - عباسیان, راضیه AU - عابدی, احمد AU - نصرآزادانی, سحر AU - سیفی, زهرا AD - کارشناس ارشد روانشناسی وآموزش کودکان با نیازهای خاص، دانشگاه اصفهان AD - استادیار گروه روانشناسی و آموزش کودکان با نیازهای خاص، دانشگاه اصفهان AD - کارشناس ارشد روانشناسی و آموزش کودکان با نیازهای خاص، دانشگاه اصفهان Y1 - 2014 PY - 2014 VL - 3 IS - 2 SP - 63 EP - 77 KW - برنامه ی فراشناخت پانورا و فیلیپو KW - خود پنداره KW - اختلال یادگیری ریاضی DO - d_jld_3_2_92_12_25_4 N2 - هدف از پژوهش حاضر بررسی اثر بخشی برنامه ی فراشن اخت پانورا و فیلیپو بر خودپنداره ی کودکان بااختلال یادگیری ریاضی است. جامعه ی آماری این پژوهش دانش آموزان پایه ی چهارم دبستان در شهراصفهان هستند که با روش نمونه گیری در دسترس از میان دانش آموزان مراجعه کننده به کلینیک اختلالاست . در این روش پژوهشی بعد از A-B یادگیری انتخاب شدند . روش پژو هش، روش مورد منفرد با طرحموقعیت خط پایه، مداخله آغاز شد و طی 12 جلسه ی مداخلهی انفرادی، برنامه ی فراشناخت پانورا و فیلیپوبه آزمودنی ها ارائه گردید و سه آزمودنی طی چهار جلسه ی پی در پی مورد پ ی گیری قرار گرفتند .یافتههای این پژوهش نشان داد که طی تحلیل دیداری نمودار داده ها بر اساس شاخصهای آمار توصیفی و%92 برای آزمودنی PND تحلیل دیداری، مداخله ی مورد نظر برای هر 3 آزمودنی اثر بخش بوده است(باالف و ب و 100 % برای آزمودنی ج ). نتایج این پژوهش نشان داد که آموزش برنامه ی فراشنا خت پانورا وفیلیپو بر خود پندارهی کودکان با اختلال یادگیری ریاضی مؤثر میباشد UR - https://jld.uma.ac.ir/article_28.html L1 - https://jld.uma.ac.ir/article_28_40b0a6ad22874f3b232b55637934ca00.pdf ER -