بیرامی، م.، هاشمی، ت و شادبافی، م. (1396). مقایسه مشکلات هیجانی- اجتماعی در دانشآموزان مبتلا و غیر مبتلا به اختلالهای یادگیری خواندن و ریاضی.
فصلنامه سلامت روان کودک، 4(3)، 78-69.
http://ensani.ir/fa/article/383680
پورعبدل، س.، صبحی قراملکی، ن و عباسی، م. (1394).
نیمرخ نارسایی شناختی، نارسایی
هیجانی واجتناب شناختی در دانشآموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص
. روش ها و مدل های روانشناختی، 6(20)، 72- 55.
http://jpmm.miau.ac.ir/article_968.html
دهقانی، ی.، گلستانه، م و زنگویی، س. (1396).
اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر فرسودگی تحصیلی، پذیرش اجتماعی و عواطف دانشآموزان دچار ناتوانی یادگیری. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه خلیج فارس. 12 (2) 182 - 163.
https://apsy.sbu.ac.ir/article_97046.html
سپنتا، م.، عابدی، ا.، یاورمحمدیان، ا.، قمرانی، ا و فرامرزی، س. (1397). اثربخشی روان نمایشگری بر تنظیم هیجان دانشآموزان مبتلا به نارساخوانی.
مجله تحقیقات علوم رفتاری. 16(3)، 284-272. URL:
http://rbs.mui.ac.ir/article-1-610-fa.html
سلیمانی، ا.، زاهد بابلان، ع.، فرزانه، ج و ستوده، م .ب. (1390). مقایسه نارسایی هیجانی و مهارتهای اجتماعی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری و بهنجار.
مجله ناتوانی های یادگیری، 1 (1)، 93- 78.
http://jld.uma.ac.ir/article_91.html
سید اسماعیلی قمی، ن.، شریفی درآمدی، پ.، رضایی، س و دلاور، ع. (1400). تدوین و ارزیابی اثربخشی برنامة نقاشیدرمانی مبتنی بر ذهنآگاهی بر مهارتهای اجتماعی دانشآموزان اوتیسم با عملکرد بالا.
روانشناسی مدرسه، 10(2)، 67-84.
http://jsp.uma.ac.ir/article_1230.html
عامری، ی. (1396). اثربخشی بازی های شناختی رایان ای بر بهبود توجه و عملکرد شناختی کودکان دارای اختلال یادگیری. پایان نامه کارشناسی ارشد. گروه روانشناسی. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس.
عزیزاللهی، ف. (1396). مقایسه کارکردهای اجرایی، نظریه ذهن و مهارت های اجتماعی در کودکان با اختلال یادگیری و کودکان عادی شهر ایلام. پایان نامه کارشناسی ارشد. گروه روانشناسی. دانشکده علوم اجتماعی و تربیتی. دانشگاه رازی.
قانعیان، م و کاظمی زهرانی، ح. (1395). بررسی شیوع اختلالات خواب و اختلالات یادگیری عصب روان شناختی در کودکان پیش از دبستان.
مجله دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد. 24(6)، 512-501. URL:
http://jssu.ssu.ac.ir/article-1-3481-fa.html
واقف، ل.، قیصری، ش و زاهدی، م. (1397).
اثربخشی تحریک الکتریکی فراجمجمه ای با جریان متناوب بر عملکردهای اجرایی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری خاص. پایان نامه کارشناسی ارشد. گروه روانشناسی. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی. دانشگاه شهید مدنی آذربایجان. 30 (2 )، 115 - 106.
http://umj.umsu.ac.ir/article-1-4720-fa.html
کریمی، ز.، امیری مجد، م و برازیان، س. (1393). مقایسه مشکلات رفتاری و اضطراب امتحان در دانشآموزان دچار ناتوانی یادگیری و عادی. مجله مطالعات ناتوانی. 4 (1)،22 - 14
کریمی، ص. (1395).
نقش دلسوزی به خود، بخشایش و ابرازگری هیجانی در پیشبینی بهزیستی روانشناختی زنان نابارور. پایان نامه کارشناسی ارشد. گروه روانشناسی. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی. دانشگاه محقق اردبیلی.
https://elmnet.ir/article/10907954-23431/html
میرنسب، م و کلیایی، ل. (1395). مقایسه مهارت های اجتماعی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری و دانشآموزان بهنجار.
چهارمین همایش علمی پژوهشی علوم تربیتی و روانشناسی، آسیب اجتماعی و فرهنگی ایران. https://civilica.com/doc/565555
نریمانی، م.، پرزور، پ و بشرپور، س. (1394). مقایسه تنظیم خلق منفی و بیانگری هیجانی در دانشآموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص.
فصلنامه پژوهش در نظامهای آموزشی. 9(3)، 90-69.
http://ensani.ir/fa/article/397701/html
هابیلی، خ. (1395).
بررسی تاثیر طرحواره درمانی هیجانی بر اجتناب شناختی – رفتاری، نگرانی و شدت نشانه های اضطراب دانشجویان دختر مبتلا به اضطراب منتشر دانشگاه لرستان. پایان نامه کارشناسی ارشد. گروه روانشناسی. دانشکده ادبیات و علوم انسانی. دانشگاه لرستان.
https://elmnet.ir/article/11152583-11452/html
Abbasi, M., Begian, M. J., Ayadi, N., & Dargahi, S. H. (2017). Comparison of self-compassion, cognitive avoidance and emotional self-regulation in students with and without learning difficulties.
Health Breeze Quarterly, 4(1), 31- 40. (In Persian).
https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?ID=308177
Aghajani, S., Samadifard, H. R., & Narimani, M. (2018). The role of cognitive avoidance components and metacognitive belief in predicting the quality of life of diabetic patients.
Health Psychology, 6(21), 142-156. (In Persian).
https://hpj.journals.pnu.ac.ir/article_3705.html
Ali Asgari, Z., Qamrani, A. (2018). The effectiveness of emotional expression therapy based on the involvement of mothers of hyperactive children
. Journal of Disability Studies, 7, 31-31. (In Persian) URL:
http://jdisabilstud.org/article-1-719-fa.html
Ameri, Y. (2018).
The effectiveness of computer cognitive games on improving attention and cognitive function in children with learning disabilities. Master Thesis. Department of Psychology. Faculty of Education and Psychology. Islamic Azad University, Bandar Abbas Branch. (In Persian)
https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/18a56f3af47c331ef5b9838d823e6a5f
Bagby, R. M., Parker, J. D. A., & Taylor, G. J. (2020). Twenty-five years with the 20-item Toronto Alexithymia Scale.
Journal of Psychosomatic Research, 23(131), 109940.
[DOI:10.1016/j.jpsychores.2020.109940]
Beyrami, M., Hashemi, T., & Shadbafi, M. (2018). Comparison of emotional and social problems in students with and without learning learning and math disorders.
Journal of Child Mental Health, 4(3), 69-78. (In Persian)
http://ensani.ir/fa/article/383680
Dehgani, Y., Golestane, M., & Zangui, S. (2017).
The effectiveness of emotion regulation training on academic burnout, social acceptance and emotions of students with learning disabilities. Master Thesis. Persian Gulf University, 12(2), 163-182. (In Persian).
https://apsy.sbu.ac.ir/article_97046.html
Farahmand, S., & Chang Fulad, M. (2018). Causal explanation of academic vitality based on family communication patterns: The mediating role of emotional expression.
Transformational Psychology, 13(51), 257-269. (In Persian).
http://jip.azad.ac.ir/article_531345.html
Gokool, N., & Asghar, A. (2019). I can't tell you what the learning difficulty is: Barriers experienced by college science instructors in teaching and supporting students with learning disabilities.
Teaching and Teacher Education, 79(12), 17-27.
[DOI:10.1016/j.tate.2018.11.016]
Habilie, K. H. (2017).
The effect of emotional schema therapy on cognitive-behavioral avoidance, anxiety and severity of anxiety symptoms in female students with generalized anxiety disorder in Lorestan University. Master Thesis. Department of Psychology. Faculty of Literature and Humanities. University of Lorestan. (In Persian)
https://elmnet.ir/article/11152583-11452/html
Henschel, S., & Roick, T. (2017). Relationships of mathematics performance, control and value beliefs with cognitive and affective math anxiety.
Learning and Individual Differences, 55, 97-107.
[DOI:10.1016/j.lindif.2017.03.009]
Holaway, R. M., Heimberg, R. G., & Coles, M. E. (2006). A Comparison of Intolerance of Uncertainty in Analogue Obsessive compulsive Disorder and Generalized Anxiety Disorder.
Journal of Anxiety Disorders, 20(2), 158-174.
[DOI:10.1016/j.janxdis.2005.01.002]
Hu, B. Y., Wu, H., Winsler, A., Fan, X., & Song, Z. (2020). Parent migration and rural preschool children's early academic and social skill trajectories in China: Are ‘left-behind’ children really left behind?
Early Childhood Research Quarterly, 51, 317-328.
https://repository.um.edu.mo/handle/10692/28364
Karimi, S. (2017).
The role of self-compassion, forgiveness and emotional expression in predicting the psychological well-being of infertile women. Master Thesis. Department of Psychology. Faculty of Education and Psychology. Mohaghegh Ardabili University. (In Persian).
https://elmnet.ir/article/10907954-23431/html
Karimi, Z., Amiri Majd, M., & Brazian, S. (2015). Comparison of behavioral problems and test anxiety in students with learning disabilities and normal.
Journal of Disability Studies, 4 (1), 14-22. (In Persian)
URL: http://jdisabilstud.org/article-1-355-fa.html
Kelsey, S., Dickson, J., & Laura, C. (2012). Rumination, Worry, Cognitive Avoidance, and Behavioral Avoidance: Examination of Temporal Effects.
Journal of Behavior Therapy, 43(3), 629-640.
[DOI:10.1016/j.beth.2011.11.002]
Mafra, H. (2015). Development of Learning and Social Skills in Children with Learning Disabilities: An Educational Intervention Program.
Procedia- Social and Behavioral Sciences, 209(3), 221-228.
[DOI:10.1016/j.sbspro.2015.11.220]
Mammarella, I., C., Ghisi, M., Bomba, M., Bottesi, G., Caviola, S., Brogg, F., & Nacinovich, R. (2016). Anxiety and depression in children with nonverbal learning disabilities, reading disabilities, or typical development.
Journal of Learning Disabilities, 49(2), 130-139.
[DOI:10.1177%2F0022219414529336]
Mirza Hosseini, H., Pour-Abdul, S., Subhi Gharamaleki, N., & Sarvani, S. H. (2017). The effectiveness of acceptance and commitment based therapy on reducing cognitive avoidance in students with special learning disabilities.
Thoughts and behavior, 22 (3), 166-175. (In Persian)
https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=323488
Mrnasab, M., & Keliai, L. (2017). Comparison of social skills of students with learning disabilities and normal students.
Fourth Scientific Conference on Educational Sciences and Psychology, Social and Cultural Harm of Iran. (In Persian).
https://civilica.com/doc/565555
Narimani, M., Parzour, P., & Basharpour, S. (2016). Comparison of negative mood regulation and emotional expression in students with and without specific learning disabilities. Quarterly Journal of Research in Educational
Pour-Abdul, S., Subhi Gharamaleki, N., & Abbasi, M. (2016). Profile of cognitive impairment, emotional failure and cognitive avoidance in students with and without special learning disabilities.
Psychological methods and models, 6 (20), 55-72. (In Persian)
http://jpmm.miau.ac.ir/article_968.html
Qaneian, M., & Kazemi Zahrani, H. (2017). Prevalence of sleep disorders and neuropsychological learning disorders in preschool children.
Journal of Shahid Sadoughi University of Medical Sciences and Health Services, Yazd, 24 (6), 501-512. (In Persian) URL:
http://jssu.ssu.ac.ir/article-1-3481-fa.html
Rose, C. A., Espelage, D. L., Monda-Amaya, L . E., Shogren, K . A.,& Aragon, S . R. (2015). Bullying and middle school students with and without specific learning disabilities: An examination of social-ecological predictors.
Journal of Learning Disabilities, 48(3), 239-254.
[DOI:10.1177%2F0022219413496279]
Seyedesmaili Ghomi, N., Sharifidaramadi, P., Rezaei, S., & Delavar, A. (2021). Developing and assessing the effectiveness of painting therapy program based on mindfulness on social skills of high-functioning autism students.
Journal of School Psychology, 10 (2), 67-84.
http://jsp.uma.ac.ir/article_1230.html?lang=en
Soleimani, I., Zahid Babalan, A., Farzaneh, G., & Sotoudeh, M. B. (2011). Comparison of emotional dysfunction and social skills of students with learning disabilities and normal.
Journal of Learning Disabilities, 1 (1), 78-93. (In Persian)
http://jld.uma.ac.ir/article_91.html
Spanta, M., Abedi, A., Yavar Mohammadian, A., Qamrani, A., & Faramarzi, S. (2018). The effectiveness of psychoanalysis on emotion regulation in students with dyslexia.
Journal of Behavioral Science Research, 16 (3), 272-284. (In Persian)
URL: http://rbs.mui.ac.ir/article-1-610-fa.html
Vaghef, L., Ghaisary, S., & Zahedi, M. (2018).
The effectiveness of alternating current transcranial electrical stimulation on executive performance of students with special learning disabilities. Master Thesis. Department of Psychology. Faculty of Education and Psychology. Shahid Madani University of Azerbaijan, 30 (2), 106-115. (In Persian)
http://umj.umsu.ac.ir/article-1-4720-fa.html.