آناستازی، آن ( 1975 ). روان آزمای . ی ترجمه ی محمدنقی براهنی ( 1379 ). تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
انجمن روان پزشکی امریکا( 2000 ). متن تجدیدنظر شد هی راهنمای تشخیصی و آماری اختلا لهای روانی
چاپ چهار. م ترجمه ی نیکخو و آوادیس، تهران: انتشارات سخن.
اهرمی، راضیه ( 1390 ). اثربخشی آموزش دقت بر توانایی خواندن دانش آموزان نارساخوان دختر پایه ی
سوم ابتدایی شهر اصفهان. پایان نام هی کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان.
حمید، نجمه ( 1385 ). بررسی اختلال یادگیری ریاضی در دانش آموزان دختر و پسر دوره ی ابتدایی ناحیه ی
یک شهر تهران و اثر آموزش کاربردی، تقویت ژتونی و آرامش عضلانی در کاهش اختلال یادگیری
.119-136 ، ریاضی در آنان. مجله علوم تربیتی و روا نشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، 2
سیف نراقی، مریم و نادری، عزت اله ( 1379 ). نارسایی های ویژه در یادگیری. تهران: انتشارات مکیال.
عابدی، احمد( 1389 ). اثر مداخلات عصب شناختی بر بهبود عملکرد تحصیلی کودکان دچار ناتوانی
. 1-16 ، یاد گیری ریاضی ، تاز ههای علوم شناختی. 1
عابدی، احمد؛ قادری نجف آبادی، مریم؛ شوشتری، مژگان و گلشنی، فرشته ( 1390 ). اثر آموزش برنام هی
فراشناخت پانورا وفیلیپو بر بهبود عملکرد حل مسئله دانش و مهارت فراشناخت دانش آموزان با
.125-145 ، نارسایی ویژه در ریاضی. فصلنامه روا نشناسی افراد استثنایی، 5
فریار، اکبر و درخشان، فریدون ( 1371 ). ناتوانی یادگیر . ی تبریز: انتشارات نیما.
.( لرنر،ژانت ( 2000 ). ناتوان یهای یادگیری ( نظری هها، راهبردها و رو شها). ترجمه ی عصمت دانش( 1384
تهران: انتشارات دانشگاه شهید بهشتی.
محمد اسماعیل، الهه و هومن، حیدرعلی( 1381 ). انطباق و هنجار یابی آزمون ریاضیات ایران کی م . ت
تهران: سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی کشور.
هونجانی، اسماعیل ( 1386 ). اثربخشی آموزش دقت بر توانایی دیکت هنویسی دان شآموزان دور هی ابتدایی
دارای اختلال یادگیری در شهر اصفها . ن پایان نامه ی کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان .
.( والاس، جرالد و مک لافلین، جیمز ( 1980 ) . اختلا لهای یادگیر . ی ترجمه ی تقی منشی طوسی( 1373
مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
Barkley, R. A. (1997). Behavioral inhibition, sustained attention, and executive functions:
Constructing a unifying theory of ADHD. Psychological Bulletin, 121, 65-94.
Callejo, M., & Vila, A.(2009). Approach to mathematical problem solving and students’
belief systems: Two case studies. Educational Studies in Mathematics, 72(1), 111–126.
Dowker, A. (2005). Early identification and intervention for student with mathematics
difficulties. Journal of learning Disabilities, 38 (4), 324-332 .
Epsy. K.A., McDiarmid, M.M., Cwik. F., Stalets, M. M., Hamby, A, &Senn, T. (2004). The
contribution of executive funection to emergent mathematic skill in preschool children.
Developmental Neurophysiology, 26, 465-486.
Fletcher, J.M., Lyon, G.R., Fuchs, L.S., & Barnes, M. A. (2007). Learning disabilities:
From identifcation to intervention. New York: Guilford Press .
Geary,D.C.(2010). Mathematical disabilities: Reflections on cognitive, neuropsychological
and genetic components. Learning and Individual Differences, 20 (2), 130-133 .
Geary,D.C,. Bailey,D.H.,,. Bailey,D.H., & Hoard, M. K. (2009). Predicting mathematical
achivement and mathemathical learning disability with a simple screening tool. The
Number Sets Test. Journal of Psychoeducational Assessment, 3, 256 – 279.
Geary, D. C.(2006). Role of cognitive theory in the study of learning of learning disability
in mathematics. Journal of Learning Disabilities, 38(4), 305-307.
Geary, D. C. (2004). Mathematics and leaming disabilities. Journal of Learning
Disabitites, 37(1), 4-15.
Geary, D.C., Hamson, C.O., & Hoard, M.K.(2000). Numerical and arithmetical cognition:
A longitudinal study of process and concept deficits in children with learning disability.
Journal of Experimental Child Psychology, 77, 236–263 .
Geary, D.C., Hoard, M.K., Byrd-Craven, J., & DeSoto, C.M. (2004). Strategy choices in
simple and complex addition: Contributions of working memory and counting
knowledge for children with mathematical disability. Journal of Experimental Child
Psychology, 88, 121–151.
Gersten, R., Jordan N. & Flojo, JR. (2005). Early identification and Intervention for
students with mathematics difficulties. Journal of Learning Disability. 2005; (38), 293-
304.
Jordan, N.C., & Hanich, L. B. (2003). Characteristics of children with moderate
mathematics deficiencies: A longitudinal perspective. Learning Disabilities Research
and Practice, 18, 213–221 .
Mazzocco, M. M. M. (2001). Math learning disability and math LD subtypes: Evidence
from studies of Turner syndrome, fragile X syndrome, and neurofibromatosistype1.
Journal of Learning Disabilities, 34(6), 520–533.
McCloskey, G., Perkins, L., & Divner, B. (2009). Assessment and intervention for
executive function difficulties. New York: Rutledge Press .
Meltzer, L. (Ed.) (2007). Executive function in education: From theory to practice. New
York: Guilford Press.
Montague, M., & Dietz, S. (2009). Evaluating the evidence base for cognitive strategy
instruction and mathematical problem solving. Exceptional Children, 75(3), 285–302.
Roussell, L., Noel, M.P.,(2006). Basic numerical sklls in children with mathematics
learning disabilities: A comparison of symbolic number magnitude processing.
Cognition. 102, 361-395 .
Seidman, L. J.(2006). Neuropsychological functioning in people with ADHD across the
lifespan . Clinical Psychology Review, 26, 466–485.
Silver, C.H., Ruff, R.M., Iverson, G.L., Barth, J.T., Broshek, D.K., BushS.S., Koffler, S.P.,
Reynolds.,(2007), C. R., Archives of clinical Neurophysiology, 23, 217-219 .
Sterr, A. M. (2003). Attention performance in young adults with learning disabilities.
Learning and Individual Differences, 14, 125-133 .
Van der Sluis, S., de Joung, P. F., & Van der Leij, A. (2003). Inhibition and shifting in
children with learning deficits in arithmetic and reading. Journal of Experimental, 16,
327-375.