پاکدامن، مجید( 1379 ). تأثیر اهداف پیشرفت و سطح توانایی بر رفتار و نگرش کمک طلبی تحصیل . ی
پایان نامه ی کارشناسی ارشد. دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی.
خانزاده، علی و سرمد، زهره ( 1386 ). نقش کمک طلبی در عملکرد حل مسئله ریاضی : یک رفتار
.19-25 ،(1) وابستگی یا یک راهبرد یادگیری . فصلنام هی تعلیم و تربیت ، 13
شهیم، شیما ( 1380 ). انطباق و هنجاریابی مقیاس تجدیدنظر شد هی هوشی وکسلر برای کودکان، شیراز:
انتشارات دانشگاه شیراز.
قدم پور، عز تالله ( 1377 ). نقش باورهای انگیزشی در رفتارکمک طلبی و پیشرفت تحصیلی دان شآموزان
پسر سال سوم، پایان نامه ی کارشناسی ارشد. دانشکده ی روان شناسی و علوم تربیتی.
محسنی، نیک چهره( 1383 ). نظری هها در روان شناسی رشد: شناخت اجتماعی، شناخت و عواط . ف تهران:
انتشارات پردیس.
محمد اسماعیل، الهه و هومن، حیدرعلی( 1381 ). انطباق و هنجاریابی آزمون ریاضیات ایران کی مت،
تهران : سازمان آموزش و پرورش استثنایی.
Butler, R. (1998). Determinants of Help-seeking: Relations BetweenPerceived Reasons for
avoidance and Help-seeking Behaviors in anExperimental Context. Journal of
Educational Psychology, 90, 630-643.
Butler, R. & Neuman, O. (1995). Effects of Task and Ego AchievementGoals on Helpseeking
Behaviors and Attituds. Journal of EducationalPsychology, 87, 267-271.
Butler, R. (2006). An achievement goal perspective on student help seeking and teacher
help giving in the classroom: Theory, research and educational implication in:
karabenick and k,newman (Eds): Help seeking in academic setting: Goals ,group and
context ,Erlbaum.
Fuchs, L, S,. & Fuchs, D. (1998). General educator instructional adaption for students
learning Disabilities Quarterly, 21, 23-33.
Karabenick, S, A., & Neuman, R. S. (2010). Seeking help as an adaptive response to
learning Difficulties:person, situation and development influence. Journal of learning
and instruction, 3, 653-659.
Karabenick, S, A., & Knapp, J, R. (2001). Relationship of academic help seeking to the use
of Learning strategies and other instrumental achievement behavior in college students.
Journal of Educational psychology, 83(2), 221-230.
Lavasani, M., & Khandan, F. (2010). The effect of cooperative learning on mathematics
Anxiety and help seeking behavior .Journal Of procedia social and behavioral
Science, 15, 271-276.
Linnenbrink, E. A.(2005). The Dilemma of Performance Approach Goals:The Use of
Multiple Goal Contexts to Promote Students, Motivation and Learning. Journal Of
Educational Psychology, 97(2), 197-213.
Makitalo, K., Kohnle, C., & Fischer, F. (2011). computer-supported collaborative inquiry
learning and classroom script: Effects on help–seeking processes and learning outcomes
,Journal of learning and instruction, 21,257-266.
McGregor, H.A., & Gable, S. (1999). Achievement Goals, StudyStrategies , and Exam
Performance: A Mediational Analysis. Journal ofEducational Psychology, 91(3), 549-
563.
McGuire, J. M., Hall, D., &Litt, V. A. (1991). A field based study of the direct service
needs of college students with learning disabilities. Journal of College Student
Development, 32, 101- 108.
Neuman, R.S.(1998).children relucatance to seek help with school work .Journal of
Educational psychology.82, 82-100.
Neuman, R.S.(2000).children help seeking during problem solving: Effects of grade ,goal
And prior achievement. American Educational Research Journal. (32), 325-375.
Reis, S. M., McGuire, J. N., &Neu, T. W. (2000). Compensationstrategies used by high
ability students with learning disabilitieswho succeed in college. Gifted Child
Quarterly, 44, 123-134.
Ryan, A.M., & Pintrich, P. R. (1997). The Role of Motivation and Attitudesin Adolescents
Help- seeking in Math Class. Journal of EducationalPsychology, 89, 329-347.
Trainin,G., & Swanson, H. L. (2005). Cognition, meta cognition, and achievement of
college students. Learning Disability Quarterly, 28, 260-272.