بشر پور، سجاد ( 1385 ). بررسی سرعت پردازش اطلاعات، پردازش خودکار و کنترل شده و تأثیر داروهای
ضد افسردگی بر این سه متغیر در اختلال افسردگ . ی پایان نامه کارشناسی ارشد روان شناسی عمومی،
دانشگاه محقق اردبیلی.
حاجلو، نادر و رضایی شریف، علی ( 1390 ). بررسی ویژگی های روان سنجی پرسشنامه ی مشکلات
.24-43،(1) یادگیری کلورادو. فصلنام هی ناتوان یهای یادگیری، 1
ربیعی، ژاله ( 1387 ). بررسی کارکر دهای اجرایی در کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی و نقص توجه،
ناتوان یهای یادگیری و کودکان بهنجا . ر پایان نامه ی کارشناسی ارشد روان شناسی عمومی، دانشگاه
محقق اردبیلی.
سیف نراقی، مریم و نادری، عزت الله ( 1388 ). روا نشناسی وآموزش کودکان استثنای . ی تهران: نشر
ارسباران.
شهیم، سیما و هارون رشیدی، همایون ( 1386 ). مقایسه عملکرد کودکان دارای اختلالات یادگیری کلامی
و غی رکلامی در مقیاس تجدید نظر شده هوشی وکسلر، آزمون دیداری حرکتی بندرگشتالت و مقیاس
.61-90،(3) ریاضیات ایران کی مت. فصلنام هی دانش و پژوهش، 2
عرفانی، نصرالله ( 1376 ). بررسی تنوع اختلالات یادگیری در بین دان شآموزان دوره ی ابتدایی استان
.59-86 ،(5) کردستان. فصلنام هی تعلیم و تربیت، 2
کاپلان، هارولد؛ سادوک، بنجامین و گرب، جان ( 2002 ). خلاص هی روا نپزشک . ی ترجمه ی نصرت اله
پورافکاری ( 1382 ). تهران: شهر آب.
مقایسه عملکرد استروپ در دانش آموزان دارای اختلال یادگیری با دانش آموزان عادی
158
گورمن، جین. چنگ ( 2002 ). اختلالات هیجانی و ناتوان یهای یادگیری در کلا سهای ابتدای . ی ترجمه ی
محمد نریمانی و ناصر دگر ماندرق. ( 1381 ). چاپ اول، اردبیل: انتشارات نیک آموز.
1 و ) نجاریان، بهمن و براتی سده، فرید ( 1372 ). آزمون استروپ. فصلنام هی پژوه شهای روا نشناختی، 2
.55-65 ،(2
نریمانی، محمد و رجبی، سوران ( 1384 ). بررسی شیوع و علل اختلالات یادگیری در دانش آموزان دوره
.231-252،(3) ابتدایی استان اردبیل. فصلنام هی پژوهش در حیط هی کودکان استثنایی، 5
نوربخش، مرتضی؛ خانزاده، علی و یوسفی لویه، مجید ( 1382 ). مقایسه نوع ادراک کودکان مبتلا به
اختلالات یادگیری و کودکان عادی در آزمون رورشاخ و قابلیت این آزمون در شناسایی و تشخیص
.177-194،(2) اختلالات یادگیری. فصلنام هی پژوهش در حیط هی کودکان استثنایی، 3
هالاهان، دانیل بی؛ کافمن، جیمز ام ( 1994 ). (کودکان استثنایی) مقدم های برآموز شهای ویژ.ه ترجمه
مجتبی جوادیان ( 1377 ). چاپ چهارم، مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
Braunmiller, K. (2008). The Role of Executive Functioning in Children’s Arithmetic
Calculation. A thesis for the degree of Master of Arts in School Psychology, Faculty of
Education, Mount Saint Vincent University.
Girod, C.M. (2001). Learning disabilities. Illustrated ed. San Diego: Lucent books.
Golden, Z. L., & Golden, C. J. (2002). Patterns of performance on the Stroop Color and
Word Test in children with learning, attentional and psychiatric disabilities. Psychology
in the Schools, 39, 489–496.
Harumitsu, M., Junko, S. (2001). Cognitive Characteristics Measured by Stroop Test in
Children with Learning Difficulties. Japan Science and technology agency, 0,168-174.
Imbrosciano, A., & Berlach, R.G. (2005). The Stroop test and its relationship to academic
performance and general behaviour of young students. Journal of Teacher
Development, 9(1), 131-144.
Kapoula, Z., Le, T.T., Bonnet, A., Bourtoire, P., Demule, E., Fauvel, C., Quilicci, C. &
Yang, Q .(2010). Poor Stroop performances in 15-year-old dyslexic teenagers.
Experimental Brain Research.;203:419–425.
Mitrushina, M., Boone, K. B., Razani, J., D'Elia, L. F. (2005). Handbook of ormative Data
for Neuropsychological Assessment. New York: Oxford University Press, Inc.
Protopapas, A., Archonti, A., Skaloumbakas, C. (2006). Reading ability is negatively
related to Stroop interference. Cognitive Psychology, 54, 251–282.
Scarborough, H. S. (1990). Very early language deficits in dyslexic children. Child
Development, 61, 128-176.