ایروانی، محمود و کریم پناهی، محمد ( 1371 ). روان شناسی احساس و ادراک. تهران: انتشارات سازمان
مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها.
خدایاری، پروین( 1387 ). ناتوانی در یادگیری و انواع آن: نشانه ها، علائم و راهبردهای انواع، اختلالات
.48-53 ، یادگیری. تعلیم و تربیت استثنایی، 78
سیف نراقی، مریم و نادری، عزت الله ( 1384 ). نارسایی های ویژه در یادگیری. تهران: انتشارات مکیال.
کاکاوند، علی رضا ( 1385 ). روان شناسی مرضی کودک. تهران: نشر ویرایش.
کریمی، یوسف ( 1383 ). اختلالات یادگیری. تهران: انتشارات ساوالان.
گنجی، حمزه ( 1384 ). راهنمای علمی روان شناسی تجربی. چاپ دهم. تهران: نشر ساوالان.
Adreas Burton, G. (1976) Experimental psychology.New delhi.Wiley Eastern. Chap
10:227-8
American psychiatric Association. (2000). Diagnostic and Statistical Manual Disorders,
DSM-IV Fourth Edition.
Delrosurio, M., Rodrigo, M. & Hernandez, I. (2003). Children with readingdisabilities with
and without IQ. Journal of learning disabilities, 28(2), 14-34
Groome, D. (2008). An Introduction to Cognitive Psychology: Processes and Disorders
(2nd Ed.). Hove, UK: Psychology Press.
Jones, K. H. & Bender, W. N. (1993). Utilization of paraprofessionals in special education:
A review of the literature. Remedial and special Education, 14, 7-14.
Kapplan & Sadock. (2003). “Psychiatry Abstract (Psychiatry-BehavioralSciences)”.
Translated by: Pourafkari, Nosrat Ollah. Tehran: Shar e Aab Publication. (1386); pp:
500-504.
Kirk, S. A., Gallagher, J. J. & Anastasiow, N. J. (1997). Education Exceptional Children.
Boston: Houghton Mifflin company.
Kulp, M. T., Edward, K. E. & Mitchell, G. L. (2002). Is visual memory predictive of below
– average academic achievement in second through forth graders? Optometric and
vision society, 79(7), 431-4.
Mabbott, D. J. & Bisanz, J. (2008). Computational skills,working memory, and conceptual
knowledge inolder children with Mathematics learning Disabilities. J Learn Disabil,
(41), 56-62.
Schneck, C. M. (2006). Visual perception. Case – Smith J, Allen AS.Occupational therapy
for children. 5th edition. USA. Mosby, 360-364.
Scheiman, M. (1997). Understanding and managing vision deficits. First edition. USA.
SLACK, 422-430.
Seanson, H. L., Jerman, O. & Zheng, X. (2009). Math disabilities and Reading Disabilities.
Journal of Psychoeducational Assessment, 27, 175-196.
Journal of Learning Disabilities, Winter 2014 مجله ی ناتوانی های یادگیری، زمستان 1392
Vol.3, No.2/109-124 109 -124/ دوره ی 3، شماره ی 2
124
Skellenger, A. C., Rosenblum, L. P. & Jager, B. N. (1997). Behaviors of pre-schoolerswith
visual impairments in indoor play settings. J of Vis Impair and Blind. 91, 519-530
Solso Robert, L. (1991). Cognitive psychology boston. Allyn and Bacon, 3, 67-8.
Tsai, C. L., Wilson, P.H. & Sheng, K. W. (2008). Role of visualperceptual skills (nonmotor)
in children withdevelopmental coordination disorder. Human Movement
Science, 48(2), 213-220.