ابوالقاسمی نجفآبادی، م،. میرای رستمی، ا.، شیخی فینی، ع. (1393). تأثیر روش یادگیری مشارکتی جیگسا بر تعلق به مدرسه در بین دانشآموزان دبیرستانی شهرستان نجف آباد.
تحقیقات مطالعات برنامه درسی، 4(1)، 23-35.
[DOI.org/10.22099/jcr.2014.3080]
ابویی، عارفه،. برزگر بفرویی،ک و رحیمی، م . (1400). اثربخشی آموزش شفقت به خود بر تنظیم هیجان دانشآموزان دختر مبتلا به اختلال یادگیری خاص.
مطالعات روانشناسی تربیتی. (43)18،101-121[DOI.org/10.22111/jeps.2021.6495]
جابر، آ،. ثناگوی محر،غ.، صغری کربلایی هرفته، ف. (1403). اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر انگیزش پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان پسر پایه ششم شهرستان ایرانشهر. پویایی روانشناختی در اختلال های خلقی, 3(4)،177-165
[DOI.org/10.61838/kman.pdmd.3.4.12]
ایمانی ز. .، جاجرمی م. .، و ماهور ح. . (1403). مقایسه اثربخشی یادگیری مغز محور و راهبردهای خودتنظیمی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری خاص.
نشریه پژوهش و نوآوری در تربیت و توسعه. (2)109،
4-124 .
[DOI.org/10.61838/jsied.4.2.7]
پرویزیان، م،. بردیده، م، مظفری، م، امیدوار، ب. (1401). تدوین بسته رفتاردرمانی شناختی و اثربخشی آن بر خودکارآمدی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری خاص دیکته.
پرستاری کودکان، 9(1 )، 76-88https
://sid.ir/paper/1012208/fa
تقی زاده هیر، س.، نریمانی، م.، آقاجانی، س.، ندر محمدی، م. و بشرپور، س. (1403). تنظیم شناختی هیجان و بازداری پاسخ در دانشآموزان مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیش فعالی و ضرب آهنگ شناختی کند.
فصلنامه روانشناسی مدرسه و آموزشگاه، 13(4)، 25-38.
[DOI.org/10.22098/jsp.2025.14186.5742]
جرسوزه، غ.، یاراحمدی، ی.، احمدیان، ح.، و اکبری، م. (1402). تدوین مدل علی بهزیستی تحصیلی بر اساس خودتنظیمی انگیزشی و خودکارآمدی هیجانی با نقش واسطه ای سرسختی تحصیلی در دانش آموزان. روانشناسی مدرسه و آموزشگاه، 12(2)، 59-74.
[DOI.org/10.22098/jsp.2023.6956.4131]
جواهریمغانلو، ا.، کرمپور، م.، خالقخواه، ع.، فتحیکرکرق، ف.، جلیلیخیاوی، پ. (1404). مدلیابی ساختاری رابطهی سازگاری روانی و اجتماعی با تفکر وجودی، سبکهای دلبستگی و ادراک خودکارآمدی با توجه به نقش میانجیگر انسجام روانشناختی در دانشآموزان نابینا و کم بینا،
نشریه تعلیم و تربیت استثنایی، 25(185)، 19-36.
https://www.magiran.com/paper/citation?ids=2852957
حاجلو، ن.، رضایی شریف، ع. (۱۳۹۰)، بررسی ویژگی های روان سنجی تست مشکلات یادگیری کلورادو،
مجله ناتوانی های یادگیری، ۱(۱)، ۲۴-۴۳.
[DOI..org/jld-1-1-90-7-2]
رادمنش، ع.، درتاج، ف.، سعدیپور، ا.، دالور، ع و اسدزاده دهرایی، ح. (1403). تدوین و اعتباریابی بسته آموزشی ذهنیت پویا مبتنی بر نظریه
رضایی، ا،. رنگانی،ا.(1403). اثر بخشی ذهن اگاهی بر انگیزش پیشرفت دانش اموزان دارای اختلالات یادگیری. اولین همایش بین المللی تحولات نوین در علوم تربیتی،
روانشناسی و آموزش وپرورش، ارومیه.
https://civilica.com/doc/2265506
رضوانی، ف،. عبدی، ح. (1403). نقش میانجی انگیزش تحصیلی در ارتباط بین خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری.فصلنامه روانشناسی تجربی و شناختی، 1(3)، 119-130.
رنجبر، م،. بشرپور، س، صبحی قراملکی، ن، نریمانی، م، غلامی، ف.(1401).اثربخشی توانبخشی شناختی رایانهای حافظه کاری بر بهبود کارکرد برنامهریزی-سازماندهی کودکان مبتلا به اختلال خواندن (با کاربرد نرمافزار باشگاه حافظه).
فصلنامه کودکان استثنایی.۲۲ (۴)، ۹۱-102
http://joec.ir/article-۱-۱۵۵۰-fa.html
شاهی، ا.، امیری، م، و ابراهیمی، ل. (2024). اثربخشی آموزش راهبردهای خودتنظیمی بر نقص توجه، سازگاری اجتماعی و خودکارآمدی در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/بیشفعالی.
مجله علمی پزشکی توانبخشی، 13(1)، 106-119.
[DOI.org/10.32598/SJRM.13.1.7]
صدری دمیرچی، ا،. فتحی کرکرق، ف، طاهری، ح.(1402). پیشبینی اضطراب کرونا براساس تابآوری و تنظیم شناختی هیجان با توجه به نقش میانجی راهبردهای مقابلهای در افراد دارای تجربه ابتلاء به کرونا.
فصلنامه پرستاری، مامایی و پیراپزشکی، 9(1), 11-26.
http://sjnmp.muk.ac.ir/article-۱-۵۵۳-fa.html
عابدی،م. و ناصری، ع. (1404). اثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر تنظیم شناختی هیجان و خودانتقادی نوجوانان شهر آباده.
فصلنامه روانشناسی مدرسه و آموزشگاه، 14(1)، 71-81.
[DOI.org/10.22098/jsp.2025.16190.5989]
عبدالهی بقرآبادی، گ،. حیدری راد، م. (1404). اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر خودتنظیمی تحصیلی و اهمالکاری دانشآموزان پسر دارای اختلال یادگیری ویژه.
رویش. 13(11)، 193-202.
http://frooyesh.ir/article-1-5571-fa.html
عصاره، ن.، پیرانی، ذ.، و زنگنه مطلق، ف. (1403). همسنجی اثربخشی آموزش خوددلسوزی شناختی و تنظیم هیجان بر خودتنظیمی انگیزشی و
فتاحی، س.، قربان جهرمی، ر.، فرخی، ن.، سعدی پور، ا. (1402). مقایسه تاثیر آموزش مبتنی بر الگوی توسعهی راهبرد خودتنظیمی(SRSD) و آموزش راهبردهای شناختی بر اساس مدل انگلرت(POWER) بر عملکرد ریاضی دانشآموزان مبتلا به اختلال یادگیری
. فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی، 18(72)، 217-226.
[DOI.org/10.22034/jmpr.2024.17347]
قرباغی، ث،. خلوتی، م، متین صدر، ن، نوبهار آهاری، م. (1404). اثربخشی پوشیدن جلیقه وزین در بافتار کلاس درس بر عملکرد حرکتی و توجه در کودکان با اختلالات یادگیری خاص.
دوماهنامه علمی - پژوهشی طب توانبخشی، 14(1)،28-39.
[DOI.org/10.32598/SJRM.14.1.3256]
کرمی مقدم، پ.، انتصار فومنی، غ.، و حجازی، م. (1401). پیش بینی اهمالکاری براساس سبک های اسناد و سرسختی روانشناختی با میانجیگری خودپنداره تحصیلی در دانش آموزان دوره دوم.
روانشناسی مدرسه و آموزشگاه، 11(3)، 72-85.
[DOI: 10.22098/jsp.2022.1880]
کوکبی رحمان، ا،. تقوایی، د، پیرانی، ذ. (1401). اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر انگیزش تحصیلی، درگیری تحصیلی و کیفیت زندگی در مدرسه دانشآموزان با اختلال یادگیری خاص شهر همدان.
جامعه شناسی آموزش و پرورش، 8(2)، 257-266.
https://iase-jrn.ir/index.php/se/article/view/311
لطفی، م،. بهرام پوری، ل، امینی مهدی، فاطمی تبار ریحانه، بیرشک بهروز، انتظاری محمد و همکاران. (1398). انطباق پرسشنامه تنظیم هیجان برای کودکان و نوجوانان به زبان فارسی.مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران. ۲۹ (۱۷۵)، 117-۱۲۸. (ERQ-CA)
مرادی، ج،. یاراحمدی، ی، گودرزی، م، مرادی، ا. (1401). بررسی نقش واسطهای خودکارآمدی تحصیلی در رابطه بین هویت تحصیلی موفق، باورهای معرفتشناختی، نیازهای اساسی روانشناختی با انگیزش پیشرفت دانشآموزان.
روان شناسی مدرسه و آموزشگاه، 11(3)،86-97.
[DOI.org/10.22098/jsp.2022.1810]
مرادی، م، ماهرالنقش، م.، ماهرالنقش، ف.(1399). تاثیر آموزش خودگردانی یادگیری بر باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی دانشآموزان با اختلال یادگیری نوشتاری.
نشریه ناتوانی های یادگیری، 10 (1)، 169-151
https://www.magiran.com/p2250737
نجفی مربویه، آ.، رزمجو، س.، و دهقان، ف. (1400). بررسی تاثیر راهبردهای خودتنظیمی بر انگیزه تحصیلی در یادگیری مقاله نویسی انگلیسی به عنوان زبان دوم در دانشجویان دارای نشانگان اختلال نارسایی توجه/ فزونکشی.
مجلهی مطالعات ناتوانی، 11 (51)، 8 – 1.
http://jdisabilstud.org/article-۱-۱۹۸۶-fa.html
References
Abdollahi Beghor Abadi, G., & Heidari Rad, M. (2025). The effect of emotion regulation training on academic self-regulation and procrastination in male students with special learning disorders. Ravish, 13(11), 193-202. http://frooyesh.ir/article-1-5571-fa.html
Abolghasemi Najafabadi, M., Miraei Rostami, A., & Sheikhi Fini, A. (2014). The effect of the cooperative Jigsaw learning method on school belonging among high school students in Najafabad County. Curriculum Studies Research, 4(1), 23-35. https://doi.org/10.5539/ies.v9n1p91
Abedi, M. & Naseri, A. (2025). The effectiveness of acceptance and commitment-based training on cognitive emotion regulation and self-criticism among adolescents in Abadeh city (Persian). Journal of School Psychology and Institutions, 14(1), 71-81. [DOI.org/10.22098/jsp.2025.16190.5989]
Abooi, A., Barzegar Bafrouei, K., & Rahimi, M. (2021). The effectiveness of self-compassion training on emotion regulation among female students with specific learning disorders. Educational Psychology Studies, 18(43), 101-121. https://doi.org/10.22111/jeps.2021.6495
Alagöz Hamzaj, Y. (2025). Generative AI acceptance among future educators: Personality and behavioral insights. Education and Information Technologies, 1-24.[ DOI:10.1007/s10639-025-13678-3]
Alesi, M., Giordano, G., Ingoglia, S., & Inguglia, C. (2024). The association among executive functions, academic motivation, anxiety, and depression: A comparison between students with specific learning disabilities and undiagnosed peers. European Journal of Special Needs Education. 39(5), 805–819.[DOI: :10.1080/08856257.2023.2300172]
Aydan, S., & Mamas, C. (2025). Self-regulated learning and students with disabilities: a mini review. In Frontiers in Education (Vol. 10, p. 1600744). Frontiers Media SA. file:///C:/Users/D.S.K/Downloads/feduc-1-1600744.pdf
Asareh, N., Pirani, Z. & Zanganeh Motlagh, F. (2024). Evaluating the effectiveness of cognitive self-compassion and emotion regulation training on motivational self-regulation and social and adaptive functioning of female students with anxiety (Persian). Journal of School Psychology and Institutions, 13 (1):63-76. https://jsp.uma.ac.ir/article_2907.html?lang=en
Herlina, J. S., Muafa, A., Iswanto, S., ... & Alhaznawi, A. A. (2025). The role of executive functioning interventions in supporting students with learning disabilities. Journal of Posthumanism. 5(5), 3991–4007. https://doi.org/10.63332/joph.v5i5.1842
Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. W. H. Freeman.
Chen, J., Zhang, L. J., & Parr, J. M. (2022). Improving EFL students’ text revision with the self-regulated strategy development (SRSD) model. Metacognition and Learning. 17(1), 191-211.[ DOI:10.1007/s11409-021-09280-w]
Camia, M., Ciaramidaro, A., Benassi, E., Giovagnoli, S., Angelini, D., Rubichi, S., & Scorza, M. (2025). The mediation role of emotion regulation in the relationship between anxiety and depression in university students with specific learning disorder. Healthcare, 13(10), 1211. [DOI: 10.3390/healthcare13101211]
Chen, J., Zhang, L. J., & Parr, J. M. (2022). Improving EFL students’ text revision with the self-regulated strategy development (SRSD) model. Metacognition and Learning, 17(1), 191–211.[ DOI:10.1007/s11409-021-09280-w]
Cristofani, P., Di Lieto, M. C., Casalini, C., Pecini, C., Baroncini, M., Pessina, O., ... & Milone, A. (2023). Specific learning disabilities and emotional-behavioral difficulties: Phenotypes and role of the cognitive profile. Journal of Clinical Medicine, 12(5), 1882. [Doi: https://doi.org/10.3390/jcm12051882]
Cvitkovic, D., Pisonic, S. S., & Radošević, I. (2024). Predictors of academic self-efficacy of university students: grades, learning disabilities and ADHD. International Journal of Special Education, 39(1), 44-52. https://doi.org/10.52291/ijse.2024.39.5
Di Lieto, M. C., Pecini, C., Castro, E., Inguaggiato, E., Cecchi, F., Dario, P., ... & Cioni, G. (2023). Adaptive working memory training can improve executive functioning in children with learning disabilities: Evidence from a randomized controlled trial. Neuropsychological Rehabilitation, 33(3), 412-438.[DOI: 10.3389/fneur.2020.601148]
Fattahi, S., Ghorban Jahromi, R., Farkhi, N., & Saadipoor, A. (2023). Comparing the effects of instruction based on the self-regulated strategy development model (SRSD) and cognitive strategies instruction based on the Englert model (POWER) on math performance of students with learning disabilities. Journal of Modern Psychological Research, 18(72), 217-226. https://doi.org/10.22034/jmpr.2024.17347
Faza, A., & Lestari, I. A. (2025). Self-regulated learning in the digital age: A systematic review of strategies, technologies, benefits, and challenges. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 26(2), 23-58.[ DOI:10.19173/irrodl.v26i2.8119]
Ghorbaghi, S., Khalvati, M., Matin Sadr, N., & Nobahar Ahari, M. (2025). The effectiveness of wearing weighted vests in classroom settings on motor performance and attention in children with specific learning disorders. Scientific–Research Bimonthly of Rehabilitation Medicine, 14(1), 28-39. https://doi.org/10.32598/SJRM.14.1.3256
Karami Entesarfoumany, G., & Haghazi, M. (2022). Predicting academic procrastination based on attributional style and psychological hardiness with the meditation of academic self-concept in second year students. Journal of School Psychology, 11(3), 72-85. [In Persian] [DOI: 10.22098/jsp.2022.1880]
Gross, J. J. (2003). Emotion regulation: Affective, cognitive, and social consequences. Psychophysiology, 39(3), 281-291. [DOI:10.1017/s0048577201393198]
Hajloo, N., & Rezaei Sharif, A. (2011). Psychometric properties of the Colorado Learning Problems Test. Journal of Learning Disabilities, 1(1), 24-43. (Persian) (https://doi.org/jld-1-1-90-7-2)
Hermansari, B. K., & Yudistyaningrum, D. (2021). Progress testing and its effect on medical student motivation. Journal of Education and Learning, 15(4), 558-562. [DOI: 10.11591/edulearn.v15i4.20283]
Iaia, M., Vizzi, F., Carlino, M. D., Turi, M., Marinelli, C. V., & Angelelli, P. (2024). Specific learning disabilities and associated emotional-motivational profiles: a study in Italian university students. Frontiers in Psychology, 15, 1365980.[ DOI: 10.3389/fpsyg.2024.1365980]
Imani, Z., Jajarmi, M., & Mahour, H. (2024). Comparing the effectiveness of brain-based learning and self-regulated strategies on academic achievement of students with specific learning disorders. Journal of Research and Innovation in Education and Development, 4(2), 109-124. https://doi.org/10.61838/jsied.4.2.7
Jaber, A., Sanagoo Mehr, Gh., & Karbalaei Harafteh, F. (2024). The effectiveness of self-regulated learning strategies training on academic achievement motivation and academic self-efficacy of sixth-grade male students in Iranshahr. Psychodynamics in Mood Disorders, 3(4), 165-177. https://doi.org/10.61838/kman.pdmd.3.4.12
Javaheri-Moghanlou, A., Karampour, M., Khaleghkhah, A., Fathi Karkaragh, F., & Jalili Khiavi, P. (2025). Structural modeling of the relationship between psychological and social adjustment with existential thinking, attachment styles, and self-efficacy perception, considering the mediating role of psychological coherence in blind and low-vision students. Journal of Exceptional Education, 25(185), 19-36. https://www.magiran.com/paper/citation?ids=2852957
Jarsozeh, G., Yarahmadi, Y., Ahmadian, H. & Akbari, M. (2023). Casual modeling of academic well-being based on motivational self-regulation and emotional self-efficacy by mediating role of academic hardiness in students (Persian). Journal of School Psychology and Institutions, 12 (2), 59-74. [DOI.org/10.22098/jsp.2023.6956.4131]
Jokar, F., Adib Sereshki, N., Pourmohamadreza Tajrishi, M., & Hosseinzadeh, S. (2023). Comparing the academic engagement between students with and without learning disorder in distance learning system. JECHE, 4(2), 1–11.https://doi.org/10.32592/jeche.4.2.1
Kazami, A., Haghighi, A., Alibabaei, R., Berenjian, S., Fathy-Karkaragh, F., & Mohammadian, F. (2023). The Effectiveness of Movement-Based Cognitive Rehabilitation on Self-Control of Students with Learning Disabilities. Journal of Biomechanical Science and Engineering.1,46-56. https://www.researchgate.net/publication/374444206_
Khasawneh, M. A. S. (2024). The Impact of Self-Regulation-Based Strategies in Improving Learning Scientific Concepts Among Students with Learning Disabilities in the Intermediate Stage. International Journal of Special Education, 39(2), 51-61.[ DOI: https://doi.org/10.52291/ijse.2024.39.21]
Kokabi Rahman, A., Taghvaei, D., & Pirani, Z. (2022). The effectiveness of cognitive and metacognitive strategies training on academic motivation, school engagement, and school life quality in students with specific learning disorders in Hamedan. Sociology of Education Journal, 8(2), 257-266. https://iase-jrn.ir/index.php/se/article/view/311
Lipka, O., Sarid, M., Aharoni Zorach, I., Bufman, A., Hagag, A. A., & Peretz, H. (2020). Adjustment to higher education: A comparison of students with and without disabilities. Frontiers in psychology, 11, 923. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.00923
Lotfi, M., Bahramipouri, L., Amini, M., Fatehitar, R., Birashk, B., Entezari, M., & Shiasi, Y. (2019). Adaptation of the Emotion Regulation Questionnaire for children and adolescents in Persian (ERQ-). Journal of Emotion Regulation. (Persian) [http://jmums.mazums.ac.ir/article-1-12374-en.html]
Lourenço, A. , Paiva, M. and Valente, S. (2025) The Dynamics of Self-Regulated Learning and Emotional Regulation in the Educational Path: A Theoretical Review. Creative Education, 16, 632-650. https://doi.org/10.4236/ce.2025.165039 .
Luong, C.; Strobel, A.; Wollschläger, R.; Greiff, S.; Vainikainen, M. & Preckel. F. (2017). Need for cognition in children and adolescents: Behavioral correlates and relations to academic achievement and potential. Learning and Individual Differences, 53, 103-113. https://doi.org/10.1016/j.lindif.2016.10.019
Mahmoudpour A, Darba M, Sheikhi S, Nowzari M, Zolfaghari S. (2020). predicting students' achievement motivation based on academic self-efficacy, academic self-efficacy, dysfunctional attitudes, and the meaning of education. Rooyesh. 9(8), 51-62(Persian) . http://frooyesh.ir/article-1-2244-fa.html.
Moradi, J., Yarahmadi, Y., Goodarzi, M., & Moradi, A. (2022). The mediating role of academic self-efficacy in the relationship between successful academic identity, epistemological beliefs, and psychological needs with achievement motivation. School Psychology Quarterly, 11(3), 86-97. https://doi.org/10.22098/jsp.2022.1810
Moradi, M., Maher-Alnaqs, M., & Maher-Alnaqs, F. (2020). The effect of self-management of learning training on motivational beliefs and self-regulated learning strategies of students with writing learning disorder. Journal of Learning Disabilities, 10(1), 151-169. https://www.magiran.com/p2250737
Muris, P. (2001). A brief questionnaire for measuring self-efficacy in youths. Journal of Psychopathology and behavioral Assessment, 23, 145-149. [DOI:10.1023/A:1010961119608]
Najafi Marbouyeh, A., Razmjoo, S., & Dehghan, F. (2021). The impact of self-regulation strategies on learning motivation in academic writing in English as a second language for students with ADHD symptoms. Journal of Disability Studies, 11(51), 1–8. [http://jdisabilstud.org/article-۱-۱۹۸۶-fa.html]
Nasiri Garme Cheshmeh, Fathi, & Javidpour. (2024). The Effectiveness of Cognitive-Metacognitive Strategies Training on Achievement Motivation and Academic Vitality in Students with Learning Disabilities.Learning Disabilities, 13(2), 75-87. (Persian) [DOI:10.22098/jld.2024.14414.2143]
Navas-Bonilla, C. del R., Guerra-Arango, J. A., Oviedo-Guado, D. A., & Murillo-Noriega, D. E. (2025). Inclusive education through technology: A systematic review of types, tools, and characteristics. Frontiers in Education, 10, 1527851.. https://doi.org/10.3389/feduc.2025.1527851
Niaziyan, Nazgol, Zargam Hajebi, & Nokani. (2020). The effectiveness of a combination of cognitive rehabilitation (computer-based) and neurofeedback on specific learning disorders (mathematics, reading, and writing) in elementary school children in district 5 of Tehran. Educational Psychology Studies, 17(40), 54-75. (Persian) [DOI:10.22111/jeps.2020.5837]
Parvizian, M., Bardideh, M., Mozaffari, M., & Omidvar, B. (2022). Designing a cognitive-behavioral therapy package and its effectiveness on self-efficacy of students with specific learning disorder in dictation. Child Nursing, 9(1), 76-88. https://sid.ir/paper/1012208/fa
Ragusa, A., González-Bernal, J., Trigueros, R., Caggiano, V., Navarro, N., Minguez-Minguez, L. A., ... & Fernandez-Ortega, C. (2023). Effects of academic self-regulation on procrastination, academic stress and anxiety, resilience and academic performance in a sample of Spanish secondary school students. Frontiers in psychology, 14, 1073529. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2023.1073529
Radmanesh, E., Dortaj, F., Sadipour, E., Delavar, A. & Asadzadeh, H. (2024). Compilation and Validation of Dynamic Mindset Instructional Package based on Intelligence Believes Theory of Dweck and determining of its Effectiveness on Academic Motivation of Female Students (Persian). Journal of School Psychology and Institutions, 13 (1), 40-50. [DOI.org/10.22098/jsp.2024.9548.4988]
Ranjbar, M., Basharpoor, S., Sobhani Qaramaleki, N., Narimani, M., & Gholami, F. (2022). The effectiveness of computer-based cognitive rehabilitation of working memory on improving planning–organization function in children with reading disorder (using “Memory Club” software). Exceptional Children Quarterly, 22(4), 91-102. http://joec.ir/article-۱-۱۵۵۰-fa.html
Rezaei, A., & Rangani, A. (2024). The effectiveness of mindfulness on achievement motivation in students with learning disorders. First International Conference on Modern Developments in Educational Sciences, Psychology and Education, Urmia. https://civilica.com/doc/2265506
Rezvani, F., & Abdi, H. (2024). The mediating role of academic motivation in the relationship between self-efficacy and academic achievement in students with learning disorders. Experimental and Cognitive Psychology Quarterly, 1(3), 119-130. https://quarterlyecp.com/index.php/ecp/article/view/112
Sadri Demirchi, A., Fathi Karkaragh, F., & Taheri, H. (2023). Predicting coronavirus anxiety based on resilience and cognitive emotion regulation considering the mediating role of coping strategies among individuals with a history of COVID-19 infection. Nursing, Midwifery & Paramedical Sciences Quarterly, 9(1), 11-26. http://sjnmp.muk.ac.ir/article-۱-۵۵۳-fa.html
Samari Safa, J., Dashti Esfhani, M., & Poordel, M. (2021). Development of a Model of Academic Buoyancy based on with School Connection, Family’s Emotional Atmosphere, Motivation, Self-efficacy and Academic Engagement of Students. Journal of Counseling Research, 20(77), 225-256. https://doi.org/10.18502/qjcr.v20i77.6149
Sarid, M. (2024). Assessing the impact of social and academic integration on college achievement among students with and without learning disabilities. Journal of College Student Retention. https://doi.org/10.1177/15210251241246765
Shahi, A., Amiri, M., & Ebrahimi, L. (2024). The effectiveness of self-regulation strategies training on attention deficit, social adjustment, and self-efficacy in children with ADHD. Scientific Journal of Rehabilitation Medicine, 13(1), 106-119. https://doi.org/10.32598/SJRM.13.1.7
Shamla, V. M., & Jayan, C. (2025). The mediating role of self-regulated learning strategies in the intelligence and academic achievement Nexus. Social Sciences & Humanities Open, 11, 101569. https://doi.org/10.1016/j.ssaho.2025.101569
Song, J., Mullick, J., & Jiang, T. (2025). English language education in Chinese primary schools: exploring EFL teachers’ attitudes, self-efficacy, and perceived school environment. Asian-Pacific Journal of Second and Foreign Language Education, 10(1), 18. [DOI:10.1186/s40862-025-00320-5]
Sümer Dodur, H. M., & Ceylan, M. (2025). Academic self‐concept and reading comprehension among students with learning disabilities: Serial mediating effect of reading anxiety and reading motivation. British Journal of Educational Psychology. https://doi.org/10.1111/bjep.12763
Tabari Far , F. ., & Heydari , S. (2024). Comparison of the Effectiveness of Training in Cognitive Emotion Regulation Strategies and Self-Regulated Learning Strategies on the Social Adaptation of Elementary Students with Specific Learning Disorder in Reading. Iranian Journal of Neurodevelopmental Disorders, 3(2), 66-74. https://doi.org/10.61838/kman.jndd.3.2.8
Tahmassian, K. (2007). Validation and standardization of the self-efficacy questionnaire for children and adolescents. Applied Psychology, 4-5, 373-390. https://dor.isc.ac/dor/20.1001.1.20084331.1386.2.3.7.1
Tarazi, Z. (2021). Emotion regulation in learning disorders. Fanous Donya Publications. https://taaghche.com/book/98215
Taghizadeh Hir, S., Narimani, N., Aghajani, S., Nadrmohammadi, M & Basharpoor, S. (2025). Cognitive Emotion Regulation and Response Inhibition in Children with Attention Deficit/ Hyperactivity Disorder and Sluggish Cognitive Tempo (SCT) (Persian). Journal of School Psychology and Institutions, 13(4):25-38. [DOI.org/10.22098/jsp.2025.14186.5742]
Tagvai-Yazdi, M. (2022). The effect of using the national network of Iranian schools (Rashd) on the creativity and motivation of students' academic progress. Curriculum and educational planning studies 11(1), 110-89. https://www.magiran.com/p2630515
Taqidi Izat, N., Narimani,M & Mousazadeh, T. (2021). Comparing the effectiveness of a motivation-based model and emotion regulation techniques on school belonging in students with learning disabilities. Journal of Educational Psychology Studies (Persian) [DOI: 10.22111/jeps.2021.6492]
Willcutt, E. G., Boada, R., Riddle, M. W., Chhabildas, N., DeFries, J. C., & Pennington, B. F. (2011). Colorado Learning Difficulties Questionnaire: validation of a parent-report screeningmeasure.Psychologicalassessment,23(3), 778.https://psycnet.apa.org/doi/10.1037/a0023290
Wilson, S. J., Brown, S. R., & Norvell, J. (2021). Developing evidence-based practice guidelines for youth programs: Technical report on the core components of interventions that address self-regulation. Office of the Assistant Secretary for Planning and Evaluation, U.S. Department of Health and Human Services. https://aspe.hhs.govself-regulation-technical-report.pdf
Xu, J., Li, J., & Yang, J. (2024). Self-regulated learning strategies, self-efficacy, and learning engagement of EFL students in smart classrooms: A structural equation modeling analysis. System, 125, 103451. https://doi.org/10.1016/j.system.2024.103451
Zahedsheykhi, M., Mahdiyan, H., & Shirazi, M. (2023). Developing a Self-Regulated Learning Program and Evaluating its Impact on the Academic Motivation in Male and Female Students of Shahed High Schools in Zahedan. Iranian Evolutionary Educational Psychology Journal, 5(1), 1-13.https://ieepj.hormozgan.ac.ir/article-1-687-en.pdf
Zuppardo, L., Serrano, F., Pirrone, C., & Rodriguez-Fuentes, A. (2023). More than words: Anxiety, self-esteem, and behavioral problems in children and adolescents with dyslexia. Learning Disability Quarterly, 46(2), 77-91. https://doi.org/10.1177/07319487211041103