آقایی بلیانی، محمدعلی.(1377). تأثیر فعالیت بدنی منتخب برتوانایی های ادراکی_حرکتی دانشآموزان پایه اول دبستان پسرانه شهید بهشتی منطقه 6 آموزش و پرورش. (پایان نامه کارشناسی ارشد). دانشگاه تهران.
احدی، حسن وکاکاوند، علیرضا.(1388).اختلالهاییادگیری.چاپ چهارم، تهران، انتشارات ارسباران. 21-6.
اخوان تفتی، مهناز و اسدی بیدشکی، سارا. (1391). مقایسه وتحلیلخطاهاینوشتاری در دانشآموزان پسر عادی و نارسانویس دوره ی ابتدایی. مجله ناتوانی های یادگیری.1(3)، 28-6
امینی، محمدمهدی.(1385). تاثیردو نوع برنامه منتخب بر هماهنگی چشم و دست دانشآموزان پسر پایه اول ابتدایی. (پایان نامه کارشناسی ارشد تربیت بدنی). دانشگاه تهران.
امینی، محمدمهدی؛ جابریمقدم، علی اکبر؛ فرخی، احمد و افشاری، جواد. (1388). تأثیردونوع برنامه تمرینی منتخب بر هماهنگی چشم و دست دانشآموزان پسر پایة اول ابتدایی. همایش نقش ورزش در سلامت کودکان. دانشگاه علوم پزشکی مشهد.
احمدزاده، زهرا؛ عبدیمقدم، سعید و فرخی، احمد. (1393). تأثیر بازیهای رایانهای وبومی_محلی برهماهنگی چشم و دست کودکان 7 تا 10ساله. مجله رفتارحرکتی، (15)، 72-61.
باقرزاده، فضلالله؛ شیخ، محمود؛ شهبازی، مهدی و طهماسبیبروجنی، شهزاد.(1386). یادگیریوکنترل حرکتی. تهران، بامداد کتاب، 121-110.
تبریزی، مصطفی. (1376). درمان اختلالات دیکتهنویسی. تهران،کتابکده فراروان، 37-31.
خسروجاوید، مهناز و قوامی لاهیج، سارانا. (1391). بررسی عوامل مؤثر بر مهارت هایخوانانویسی دانشآموزان دورهی ابتداییازدیدگاه معلمان. مجله ی ناتوانیهای یادگیری، 1(43)،45-29.
درتاج، فریبرز و عاصی، سهیلا. (1391). بررسی میزان تأثیر برنامة منتخب حرکتی بر توانمندی ادراکی_حرکتی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دیرآموز پایه دوم. مجله ی روانشناسی مدرسه ، 1(4)،56-39.
رستمی، حمیدرضا؛ جوادی پور، شیدا ؛ قنبری، سحر؛ ماندنی، بتول و عزیزی مالامیری، رضا. (1390). تاثیر بازیهای حسی _حرکتی در محیط مجازی بر هماهنگی چشم و دست کودکان مبتلا به فلج مغزی همی پلژی. دو ماهنامه علمی_ پژوهشی دانشگاه شاهد، 19(95)، 54-45.
رضایی،اکبر و سیفنراقی، مریم. (1385). مقایسه ویژگیهای روانشناختی دانشآموزان نارسانویس و عادی. پژوهش در حیطه کودکان استثنایی.6(19)، 514-497.
رهیده، نیکتا و جلیلوند، محمد. (1394). تأثیردونوع برنامهحرکتی منتخب بر هماهنگی چشم و دست کودکان دختر پیشدبستانی. اولین همایش ملی دستاوردهای نوین تربیت بدنی و ورزش.
سیفنراقی، مریم و نادری، عزت الله.( 1389). نارساییهای ویژه یادگیری. چاپ اول، تهران، انتشارات ارسباران.
فریار، اکبر و رخشان، فریدون. (1363). ناتواناییهای یادگیری. چاپ اول ، تهران، انتشارات نوبهار.
قلیچپور، بنیامین؛ شهبازی، مهدی و باقرزاده، فضل الله. (1392). تأثیر طرح ملی طناورز بر هماهنگی چشم- دست دانشآموزان پسرمقطع چهارم ابتدایی. نشریة رشدویادگیریحرکتی_ ورزشی،5 (4)، 45-32.
کاکاوند، علیرضا. (1389). ناتوانیهای یادگیری. چاپ سوم، کرج، انتشارات سرافراز.
لرنر، ژانت.(2000). ناتوانیهای یادگیری: نظریهها، تشخیص وراهبردهای تدریس. ترجمه عصمت دانش. تهران، نشر دانشگاه شهید بهشتی.
عباسی، سمیه و هادیان، محمدرضا. (1390). بررسی تاثیر فعالیت های هماهنگی چشم ودست برمیزان مهارت دست دانشآموزان سندرم داون آموزشپذیر7تا 10 ساله. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران. 21(83)، 58-54.
منصورنژاد،زهرا؛کجباف،محمدباقر ومولوی،حسین.(1391). تأثیرآموزش چند حسی فرنالد بر نارسانویس واملادردانشآموزان پایه دوم دوره ابتدایی. یافتههای نو درروانشناسی، 7(24)، 111-99.
وکسلر، دیوید. مقیاس تجدیدنظرشده هوشی وکسلربرای کودکان. انطباق وهنجاریابی سیما شهیم.(1387). شیراز: انتشارات دانشگاه شیراز.
هارو، چ،آنیتا.(1368). طبقهبندی هدفهای رفتاری در حیطه روانی _حرکتی. ترجمه علیرضا کیامنش. (1368). تهران: انتشارات وزارت آموزش و پرورش سازمان پژوهش و برنامهریزی.
هادیان، محمدرضا؛ عبدالوهاب، مهدی؛ مرتضوی، سعیده؛ باقری، حسین؛ جلیلی، محمود و فقیهزاده، سقراط (1386). بررسی تأثیر فعالیتهای هماهنگی چشم و دست برمیزان مهارت دست دانشآموزان عقب ماندة ذهنی آموزشپذیر(10-7 سال). فصلنامه توانبخشی نوین دانشکده توانبخشی_دانشکده علوم پزشکی تهران، 1(2و3)، 62-45.
Fletcher, J. M; Lyon, G. R؛ Fuchs, L. S; & Barnes, M. A. (2006). Learning disabilities: From identification to intervention. Guilford Press.
Lorch, M. P. & Barrière, I. (2003). The history of written language disorders: Reexamining Pitres’ case (1884) of pure agraphia. Brain and language. 85(2), 271-279.
Abbasi, S. & Hadian, M.R. (2011). Investigating the effect of eye-hand coordination activities on hand skill of students with down syndrome aged 7-10. Journal of Mazandaran University of Medical Sciences.21(83), 54-58. (Persian).
Ahadi, H. & Kakavand, A. (2009). Learning disorders. Fourth edition. Tehran. Arasbaran publication, 6-21. (Persian).
Ahmadzade, Z; Abdimoghadam, S; & Farokhi, A. (2014). The effect of local videogames on eye-hand coordination of 7-10 year-old students. Motor Behavior Journal, (15), 61-72. (Persian).
Akhavantafti, M. & Asadibidmeshki, S. (2012). Comparing and analyzing handwritings in elementary normal and dysgraphia male students. Learning Disabilities Journal, 1(6), 3-28. (Persian).
Amini, M.M .(2006). The effect of two selected programs on eye-hand coordination of the elementary first grade male students. MA thesis in Physical Education. Tehran University. unpublished.10-18. (Persian).
Amini, M.M; Jaberimoghadam, A.K; Farokhi, A; & Afshari, J. (2009). The effect of two selected programs on eye-hand coordination of the elementary first grade male students. Sport conference on childrens' health. Mashhad University of Medical sciences. (Persian).
Bagherzade, F; Shahbazi, M; & Tahmasebi Boroujeni, Sh. (2007). Learning and Motor Control. Tehran. Bamdad ketab publication, 110-121. (Persian).
Belyani, M.H. (1998). The effect of physical activity on cognitive abilities. Shahid Behshti first grade elementary school students move boys region 6 education.6-20. (Persian).
Dortaj, F. & Asi, S. (2012). Investigating the extent of the effect of a selected motor program on cognitive-motor ability and academic achievement of second grade slow-learning students. Journal of School Psychology, 1(4),39-56. (Persian).
Faryar, A. & rakhshan, F. (1984). Learning disabilities. First edition. Tehran. Nobahar publication, 151. (Persian).
Fletcher, J. M; Lyon, G. R؛ Fuchs, L. S; & Barnes, M. A. (2006). Learning disabilities: From identification to intervention. Guilford Press.
Ghalichpoor, B; Shahbazi, M; & Bagherzade, F. (2013). The effect of Tanavarz national program on eye-hand coordination of grade fourth male students. Growth and motor-sports learning, 5(4). (Persian).
Hadian, M.R; Abdolvahab, M; Morteza, S; Bagheri, H; Jalili, M; & Faghihzade, S. (2007). Investigating the effect of eye-hand coordination activities on hand skill of mentally retarded students, aged 7-10. Modern Rehabilitation Journal-Rehabilitation Faculty. Tehran. Faculty of Medical Sciences, 1(2 &3). (Persian).
Harooch, A. (1989). Classifying behavioral objectives in motor-psychological scope. Translated by Kiamanesh, A. (1989). Second edition. Tehran. Ministry of Education publication, research and planning organization , 53-62. (Persian).
Kadkhodaei, M. (2013). What is dysgraphia? learning disabilities weblog. Ld. hafez. blogfa. com. (Persian).
Kakavand, A. (2010). Learning disabilities. Third edition. Karaj. Sarafraz publication.56. (Persian).
Khosrojavid, M. & GhavaniLahij, S. (2012). Factors affecting legible writing skills of elementary school student from The Teachers' perspective. Journal of Learning Disabilities, 1(43).29-45. (Persian).
Lerner, J. (2000). Learning disabilities: theories, determination and teaching guidelines. translated by Danesh, A. Tehran, ShahidBeheshti University publication. (Persian).
Lorch, M. P. & Barrière, I. (2003). The history of written language disorders: Reexamining Pitres’ case (1884) of pure agraphia. Brain and language, 85(2), 271-279.
Mansoornezhad, Z; Kajbaf, M.B; & Molavi, H. (2012). The effect of Fernald multisensory on dysgraphia and dictation of elementary second grade students. Modern findings in psychology, 7(24), 99-111. (Persian).
Rahide, N. & Jalilvand, M. (2015). The effect of two selected programs on eye-hand coordination on pre-school female students. First national conference of modern achievements of physical education and sport. (Persian).
Rezaei, A. & Seyfnaraghi, M. (2006). Comparing the psychological characteristics of dysgraphia students. A research in the area of exceptional students, 6(19),497-514. (Persian).
Rostami, H. R; Javadipoor, Sh; Ghanbari, S; Mandani, B; & Azizimalamiri, R. (2011). The effect of sensor motor games in virtual environments on eye-hand coordination of students with Cerebral Palsy. Shahed University scientific-research monthly,19(95), 45-54. (Persian).
Seyfnaraghi, M.& Naderi, A. (2010). Learning specific disorders. First edition, Tehran. Arasbaran publication,36-37. (Persian).
Tabrizi, M. (1997). Treating Dictation Disorders. Tehran. Fararavan publication,31-37. (Persian).
Wechsler, D. (2008). Revised intelligence scale for children. Adaptation and standardization by Shamim. S. Fifth edition. Shiraz: Shiraz University Publication, 12. (Persian).
Zandi, B. (1998). Investigating spelling problems in the view of modern linguistics' findings. (research report). Tehran. Office of educational planning. (Persian).