حاجلو، نادر؛ رضایی شریف، علی (1390). بررسی ویژگیهای روان سنجی پرسشنامه مشکلات یادگیری کلورادو. مجله ی ناتوانیهای یادگیری، 1(1)، 24-43.
خرامین، شیرعلی (1383). همه گیر شناسی اختلالات رفتاری ایذایی و کمبود توجه در دانشآموزان شهر گناباد، فصلنامه اندیشه و رفتار، 3 (9)، 40-51.
شریفی، مرضیه و اعتمادی، عذرا (1391). تأثیر طرحواره درمانی گروهی بر باورهای اختلال خوردن و احساس شرم در دختران نوجوان مبتلا به بیاشتهایی عصبی در شهر اصفهان. فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی، 7(27)، 81-98.
صلواتی، مژگان (1386). طرحوارههای غالب و اثر بخشی طرحواره درمانی در بیماران زن مبتلا به اختلال شخصیت مرزی. تز دکتری. تهران. انیستیتو روانپزشکی تهران.
عظیم خانی، امین. (1389). ساخت و هنجاریابی مقیاس درجه بندی تشخیص اختلال رفتارهای ایذائی در دانشآموزان مقطع پنجم ابتدایی شهر تهران (فرم معلمان)، 12(47)، 57-83.
غیاثی، مهناز (1388). هنجاریابی پایایی و روایی پرسشنامه طرحواره یانگ (نسخه سوم فرم کوتاه) در دو گروه افراد دارای اختلال روانی و به هنجار در شهر تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه اصفهان.
کلارک دیوید، فربورن، کریستوفی (2001). ارزیابی و شناخت رفتار درمانی نوجوانان، ترجمه محمد خدایاری فردو یاسمین عابدینی(1383). تهران، انتشارات رشد.
لطفی، راضیه؛ دنیوی، وحید؛ خسروی؛ زهره (1386). مقایسه طرحوارههای ناسازگار اولیه در سربازان مبتلا به دسته اختلالات شخصیت و سربازان سالم. مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران، 5(2)، 1261-1266.
یانگ، جفری، گلوسکو، ژانت و ویشار، مارجوری (2003). طرحواره درمانی (راهنمایی کاربردی متخصصان بالینی).جلد 2، ترجمه حسن حمیدپور و زهرا اندوز (1390)، تهران: ارجمند.
یوسفی، رحیم، عابدین، علیرضا، تیرگری، عبدالحکیم و فتح آبادی جلیل (1389). اثربخشی مداخله آموزش مبتی بر مدل طرحوارهها در ارتقاء رضایت زناشویی. مجله روانشناسی بالینی،2(3).
یوسفی، ناصر؛ اعتمادی، عذار؛ بهرامی، فاطمه؛ احمدی، احمد؛ فاتحی زاده، مریم السادات (1389). مقایسه طرحوارههای ناسازگار اولیه در همسران مطلقه و عادی به عنوان پیشبینی کننده طلاق. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، 16 (1)، 21-33.
Azim Khani, A. (2010). Elaboration and standardization of grading scale for diagnosis of disordered behaviors in fifth grade elementary school students in Tehran (Teacher's Form), 12 (47), 83-57. (Persian)
Brown, Percy, & M., I (2007). A Comprehensive Guide to Intellectual and Developmental disabilities. London, Pawl. H. Brookes
Button, T.M., Rhee, S.H., Hewitt, J.K., Young, S.E., Corley, R.P & Stallings, M.C. (2007) the role of conduct disorder in explaining the comorbidity between alcohol and illicit drug dependence in adolescence. Drug Alcohol Depend. 87: 46-53.
Charamin, S.A. (2004). Epidemiology of Behavioral Disorders and Attention Deficit in Gonabad Students, Journal of Thoughts and Behavior, 3 (9), 51-40. (Persian)
Clarke, D., & Farborn, C. (2001). Evaluation and Recognition of Adolescent Behavioral Therapy, Translated by Mohammad Khodayari, Fardo Yasmine Abedini (2004). Tehran, Rushed Publishing. (Persian)
Ghiasi, M. (2009). Standardization of validity and validity of Yang schema questionnaire (third version of short form) in two groups of psychiatric and normality disorder in Tehran, Master's dissertation, Isfahan University. (Persian)
Gunderson, J. G., & Links, P. S. (2008). Borderline personality disorder: a clinical guide (2nd edition). Washington: American Psychiatric Publishing.
Hajlu, N., & Rezaie Sharif, A. (2011). Studying Psychometric Features of the Colorado Learning Learning Questionnaire, Journal of Learning Disabilities, 1 (1), 24-44. (Persian)
Hardman, M. L., Drew C. J & Egan, M. W.(1999). Human Exceptionality. USA: Allyn & Bacon.
Hinshow S, Anderson C. (1997) Conduct and oppositional defiant disorder. Handbook of child psychopathology, 33-45.
Lotfi, R., Dnievi, Vahid., & Khosravi, Venus (2007). Comparison of early maladaptive schemas in soldiers with personality disorders and healthy soldiers. Journal of Army University of Medical Sciences, Islamic Republic of Iran, 5 (2), 1266-1261. (Persian)
Nadort, M., Arntz, A., Smit, T., Giesen-Bloo, J., Eikelenboom, M., Spinhoven, P & Asselt, T. (2009), Schema therapy for borderline personality disorder with versus without crisis support by the therapist outside office hours, Behavior research and therapy. 3, 1-13.
Riso, P. L., du Toit, L. P., Stein, J. D., & Young, E. J. (2007). Cognitive Schemas and Core Beliefs in Psychological Problems: A practioners guide. Washington: American Psychological Association.
Sharifi, M. & Etemadi, O. (2012). The Effect of Group Schema Therapy on Eating Disorder,s Beliefs and Shame in Girl Adolecents with Anorexia Nervosa in Isfahan. Journal of Modern Psychological Researches, 7(27), 81-98. (Persian).
Salavati, M. (2007). The dominant schemas and the effectiveness of schema therapy in female patients with borderline personality disorder. PHD thesis. Tehran. Tehran Psychiatric Institute. (Persian)
Willcutt, E. G., Boada, A. R., Riddle, M. W., Chhabildas, N., Defries, J. C. & Pennington, B. F. (2011). Colorado Lerning Difficulties Questionnaire: Validation of a Parent- Report Screening Measure. Psychological Assessment, 3, 778-791.
Yang, J., Gloucco, J., & Vichar, M. (2003). Therapeutic Scheme (Applied Practice of Clinical Specialists). Jeld 2, translation of Hasan Hamidpour and Zahra Endouz (2011), Tehran: Arjmand. (Persian)
Young. J. (1995). Cognitive therapy for personality disorders: A schema – focused approach. (3rd ed). Professional resource exchange. (Persian)
Young. J. E, Klosko, J. S., &Weishaar, M. E. (2003). Schema Therapy: A practioners Bogels, S. M., &Mansell, W. (2004). Attention processes in the maintenance and treatment of social phobia: Hypervigilance, avoidance and self-focused attention. Clinical Psychology Review, 24, 827–856.
Yousefi, N., Etemadi, A., Bahrami, Fatima., Ahmadi, Ahmad., & Fatehizadeh, M.S. (2010). Comparison of early maladaptive schemas in divorced and normal spouses as predictors of divorce. Journal of Psychiatry and Clinical Psychology, 16 (1), 33-21. (Persian)
Yousefi, R., Abedin, A., Tirgari, A. H. & Fath Abadi, J. (2010). Effectiveness of Intervention Training on Schema Models in Promoting Marital Satisfaction. Journal of Clinical Psychology, 2 (3), 21-32. (Persian)