ارجمندنیا، علی اکبر؛ اسبقی، مونا؛ افروز، غلامعلی و رحمانیان، مهدیه(2016). تأثیر تحریک الکتریکی مستقیم از روی جمجمه (tDCS) بر افزایش حافظهی فعال کودکان مبتلا به اختلال ریاضی. مجله ی ناتوانیهای یادگیری، 6(1)،7-25.
اشتنبرگ، رابرت(2006). روانشناسی شناختی.کمال خرازی و الهه حجازی(1387)، تهران، سمت.
انجمن روانپزشکی آمریکا(2013)، ویرایش پنجم راهنمای تشخیصی و آماری اختلال های روانی. فرزین رضایی(1393)، تهران، ارجمند.
چوپان زیده، رویا؛ عابدی، احمد و پیروز زیجردی، معصومه(2015). بررسی اثربخشی آموزش توجه براساس برنامهی فلچر بر عملکرد خواندن دانشآموزان دختر نارساخوان. ناتوانی های یادگیری،4(4), 36-48.
شهسوارانی، امیرمحمد؛ رسولزاده طباطبایی، سیدکاظم؛ عشایری، ستار و محمدی،کلثوم(2009). تأثیر استرس بر توجه انتخابی (متمرکز) بینایی با نگاه به عامل گشودگی نسبت به تجربه (انعطاف پذیری). فصلنامه پژوهش در سلامت روانشناختی، 3(1) ، 15-28.
عشایری، حسن؛ ثقفی، مجید و استکی، مهناز(1391). ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ اﻧﻮاع ﻛﺎرﻛﺮدﻫﺎی داﻧﺶ اﺟﺮاﻳﻲ آﻣﻮزان ﺑﺎ ﻧﺎﺗﻮانیهای ﻳﺎدﮔﻴﺮی ﻏﻴﺮﻛﻼﻣﻲ و ﻧﺎرﺳﺎﺧﻮان. فصلنامه ایرانی کودکان استثنایی، سال 12،شماره2.
قدیری، جزایری، عشایری و قاضیطباطبایی(2007). نقش توانبخشی شناختی در کاهش نقایص کارکردهای اجرایی و نشانههای وسواسی- اجباری بیماران اسکیزو- وسواسی. فصلنامه علمی پژوهشی توانبخشی، 7(4) ، 11-24.
کولب، برایان و ویشاو، یان(1947).مبانی نوروسایکولوژی انسان. احمد علیپور و همکاران (1395). تهران، ارجمند.
لرنر(1997). ناتوانیهای یادگیری (نظریهها، تشخیص و راهبردهای تدریس). عصمت دانش(1390). چاپ دوم، تهران، دانشگاه شهید بهشتی.
ملکی، لیلا (1394). مقایسه چرخش ذهنی، حافظه بینایی و انعطافپذیری شناختی در افراد افسرده دوقطبی و افراد سالم، پایان نامه کارشناسی ارشد علوم شناختی، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان.
ناظر، محمد؛زارع، حسین؛ فرزاد، ولیالله وعلیپور، احمد(1391). تأثیر آموزش شکل دهی توجه بر تقویت توجه رانندگان حادثه دیده. تازه های علوم شناختی،2، 87- 97.
هریس، مژگان و علی پور، احمد(1386). بررسی قابلیت اعتماد و اعتبار پرسشنامه دستبرتری ادینبورگ در ایران. علوم روانشناختی،117،266-252.
هیل، جیمز و وفیورلو،کاترین(2007). عصب روانشناسی در مدرسه(راهنمای کاربران). ژانت هاشمی (1393). چاپ اول، تهران، ارجمند.
Alda, M. B., M(2003). No evidence for association and linkage disequilibrium between dyslexia and markers of four dopamine-related genes. European child & Adolescent Psychiatry,12:198-202.
Barkley, R. A(1997 ). Behavioral inhibition, sustaintion, and excutive function: Consttructing a unifying theory of ADHD. PsychologicalBulletin. 121, 65-94.
Brunoni, A. R., Nitsche, M. A., Bolognini, N., Bikson, M., Wagner, T., Merabet, L., Pascual-Leone, A (2012). Clinical research with transcranial direct current stimulation (tDCS): challenges and future directions. Brain stimulation, 5(3), 175-195.
Carroll, R. C. L., D.V.,Von Zastrow,M.,Nicoll,R.A.,& Malenka,R.C(1999). Rapid redistribution of glutamate receptors contributes to long-term depression in hippocampal cultures. Nature neuroscience,2(5),454-460.
Clark, J., F.,Browning,M.Hammond,G.Notebaert,L.& Macleod,C(2014). The causal role of the dorsolateral prefrontal cortex in the modification of attentional bias:evidence from transcranial direct current stimulation. Society of Biological Psychiatry,6-3223.
Coffman, B., A.,Clark,V,P.,Parasuraman,R(2013). Battery powered thought: Enhancement of attention, learning, and 3 memory in healthy adults using transcranial direct current stimulation. Neuroimage,10738.
Coffman, B., A.,Trumbo,M,C.,& Clark,V,P(2012). Enhancement of object detection with transcranial direct current stimulation is associated with increased attention. BMC Neuroscience ,13:108.
Doty, L(2012). Exective function and memorycognition changes.partially supported by the florid department of elder affairs Alzheimer disease initiative.
Fregni, F., & Pascual-Leone, A(2007). Technology insight: noninvasive brain stimulation in neurology—perspectives on the therapeutic potential of rTMS and tDCS. Nature Clinical Practice Neurology, 3(7), 383-393.
Hari, R., Renvall, H., & Tanskanen, T(2001). Left minineglect in dyslexic adults. Brain, 124(7), 1373-1380.
Jacques, S., & Zelazo, P. D(2005). On the possible roots of cognitive flexibility.
Johnson, B. D., Altmaier, E. M., & Richman, L. C(1999). Attention deficits and reading disabilities: Are immediate memory defects additive?. Developmental Neuropsychology, 15(2), 213-226.
Kyoung Kang, E., Yul Kim,D.,Jong Paik,N.(2012). TRANSCRANIAL DIRECT CURRENT STIMULATION OF THE LEFT PREFRONTAL CORTEx IMPROvES ATTENTION IN PATIENTS WITH TRAUMATIC BRAIN INJURy: A PILOT STUDy . J Rehabil Med, 44: 346–350.
Leber, A. B., Turk-Browne N B,Chun MM. (9 september 2008). "Neural predictors of moment-to-momoent fluctuations in cognitive flexibility". Proc Natl Acad Sci U S A105,(36):13592-7.
Mirjam E.J. Kouijzera, b., Jan M.H. de Moora, Berrie J.L. Gerritsb, Marco Congedoc, Hein T. van Schiea(2009). Neurofeedback improves executive functioning in children with autism spectrum disorders. ScienceDirect ,145-162.
Miyake, A., Friedman,N.P.,Emerson,M.J.,Witzki,A.H.,Howerter,A.,&Wager,T.D(2000). The unity and diversity of executive functions and their contributions to complex"frontal lobe" tasks:A latent variable analysis. Cognitive psychology,41(1),49-100.
Moncrieff, D. W.(2010). Hemispheric Asymmetry in pediatric Developmental Disorders:Autism,Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder,and Dyslexia. the two halves of the brain,561.
Oldfield, R. C(1971). The assessment and analysis of handednes:the Edinburgh inventory. Neuropsychologia,9(1),97-113.
Plewnia, C., Zwissler, B., Längst, I., Maurer, B., Giel, K., & Krüger, R(2013). Effects of transcranial direct current stimulation (tDCS) on executive functions: influence of COMT Val/Met polymorphism. Cortex, 49(7), 1801-1807.
Reio, T., Czarnolewski, M., & Eliot, J(2004). Handedness and spatial ability: Differential patterns of relationships. Laterality: Asymmetries of Body, Brain and Cognition, 9(3), 339-358.
Varvara, P., Varuzza, C., Sorrentino, A. C., Vicari, S., & Menghini, D(2014). Executive functions in developmental dyslexia.
Vicario, C. M., & Nitsche, M. A(2013). Transcranial direct current stimulation: a remediation tool for the treatment of childhood congenital dyslexia? Frontiers in human neuroscience, 7, 139.
Vidyasagar, T., R.,& Pammer,K(2010). Dyslexia:a deficit in visuospatial attention,not in phonological processing. Trends in cognitive sciences,14(2),57-63.