افروز، غلامعلی( 1390 ). ناتوان یهای یادگیر . ی تهران: دانشگاه پیام نور.
بهراد، بهنام ( 1384 ). فرا تحلیل شیوع ناتوانی های یادگیری در دانش آموزان ابتدایی ایران. پژوهش در
.436-417 ،(4) حیط هی کودکان استثنایی، 5
حسن زاده، رمضان ( 1382 ). رو شهای تحقیق در علوم رفتار . ی تهران: نشر ساوالان.
برای TOLD-P: حسن زاده، سعید، و مینایی، اصغر( 1380 ). انطباق و هنجاریابی آزمون رشد زبان 3
.35-51 ، کودکان فارسی زبان تهرانی. پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، 1
رحیمیان، اسحاق و صادقی، احمد( 1385 ). شیوع اختلال خواندن در دانش آموزان دبستانی. مجله
.396-402 ،(4) روا نپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، 12
زندی، بهمن؛ نعمت زاده، شهین؛ سمایی، مهدی و نبی فر، شیما( 1385 ). بررسی و توصیف خطاهای املایی
.639-660 ،(2) دانش آموزان پایه ی دوم دبستان. پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، 6
سلیمانی، زهرا، و کاظمی دستجردی، مهدی( 1384 ). تعیین روایی و اعتبار آزمون آگاهی واج شناختی.
.82-100 ،(1) فصلنامه روانشناسی، 33
شریفی، علی اکبر و داوری، رقیه( 1387 ). شیوع اختلالات خواندن در دانش آموزان پایه ی سوم و چهارم
.413-18 ،(4) ابتدایی شهرکرد. پژوهش در حیط هی کودکان استثنایی، 8
محمد اسماعیل، الهه، و هومن، حیدر علی ( 1381 ). انطباق و هنجاریابی آزمون ریاضیات ایران کی مت.
.323- پژوهش در حیط هی کودکان استثنائی، 332،6
نریمانی، محمد؛ رجبی، سوران؛ افروز، غلامعلی؛ صمدی خوشخو، حسن( 1390 ) بررسی کارآمدی مراکز
ناتوانی های یادگیری استان اردبیل در بهبود علایم اختلال یادگیری دانش آموزان، فصلنام هی
شیوع ناتوانی های یادگیری در دانش آموزان ...
76
.109-128 ،(1) ناتوان یهای یادگیری، 1
Altarac, M., & Saroha, E. (2007). Lifetime prevalence of learning disability among US
children. Pediatrics, 119 (1), 77-83.
Ayumi, Seki, Kazumi, Kassai, Hitoshi, Uchiyama, & Tatsuya, Koeda. (2008). Reading
ability and phonological awareness in Japanese children with dyslexia. Brain and
Development, 30(3), 179-188.
Dirks, Evelien, Spyer, Ginny, van Lieshout, Ernest C. D. M., & de Sonneville, Leo. (2008).
Prevalence of Combined Reading and Arithmetic Disabilities. Journal of Learning
Disabilities, 41(5), 460-473.
Karande, S, Mahajan, V, & Kulkarni, M. (2009). Recollections of learning disabled
adolescents of their schooling experiences: a qualitative study. Indian Journal of
Medical Sciences, 63(9), 382-391.
Lyon, G. R. (2002). Reading development, reading difficulties & reading instruction.
Journal of School Psychology, 40(Educational & public health issues), 3-6.
Mihandoost, Zeinab. (2011). The Survey of Correlate Causes of Learning Disabilities
Prevalence among Elementary Students. Asian Social Science, 7(7),194-198.
Mogasale, V. V., Patil, V. D., Patil, N. M., & Mogasale, V. (2011). Prevalence of Specific
Learning Disabilities Among Primary School Children in a South Indian City. Indian
Journal of Pediatrics,79(3), 1-6.
Noshpitz, J. D., Harrison, S. I., & Spencer, F. C. (1998). Basic handbook of child
psychiatry. New York: Basic Books.
Silver, A., & Hagin, R. . (2002). Disorders of learning in Childhood. New York: John
Wiley & Sons, Inc.
Stanovich, K. E. , Siegel, L. S., & Gottardo, A. (1997). Converging evidence for
phonological & surface subtypes of reading disability. Journal of Educational
Psychology, 89(1), 114-127.
Swanson, L. H., Harris, R. K., & Graham, S. (2003). Handbook of learning disabilities.
New York, NY: Guilford Press.
Barbaresi WJ, Katusic SK, Colligan RC, Weaver AL, Jacobsen SJ. (2005). Math learning
disorder: incidence in a population-based birth cohort, 1976-82, Rochester, Minn.
Ambulatory Pediatrics. 5(5), 281-289.