باباپور خیرالدین، جلیل و صبحی قراملکی، ناصر ( 1380 ). اختلالات یادگیری رویکرد تشخیصی و درمان . ی
تهران: سروش.
بهرامی، هادی ( 1385 ). آزمون های روانی مبانی نظری و فنون کاربردی . تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
مقایسه ی عملکرد کودکان با و بدون اختلالات یادگیری در آزمون دیداری حرکتی بندرگشتالت
90
پوراعتماد، حمید رضا ( 1369 ). مقایس هی الگوی پاس خهای کودکان نارساخوان و بهنجار به آزمون بندر
گشتال . ت پایان نامه ی کارشناسی ارشد. دانشگاه تهران.
تیرگری، عبدالحکیم ( 1379 ). آزمون بندرگشتالت: هنجاریابی عملکرد آزمودنی های بزرگ سال با روش
.15-21 ،(26) نمره گذاری لکس. مجل هی علمی – پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، 10
رجبی، غلامرضا؛ نجاریان، بهمن و هادیان فر، حبیب ( 1378 ). هنجاریابی آزمون دیداری- حرکتی بندر
.71-80 ،(2) گشتالت بر روی کودکان 6 تا 11 ساله زاهدان . مجل هی روان شناسی، 3
رئیسی یزدی، منیره. امیری، شعله و مولوی، حسین ( 1387 ). تأثیر درمان شناختی- رفتاری بر عملکرد حل
مسئله ریاضی دانش آموزان دختر دچار اختلال در ریاضیات پایه ی پنجم. پژوهش در حیطه کودکان
.23-29 ،(1) استثنایی، 80
سیف نراقی، مریم و میرمهدی، سیدرضا ( 1382 ). مقایسه ی الگوهای انشاء نویسی در دانش آموزان پسر
.43-48 ،(1) نارسا خوان و عادی. مجله پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، 3
شهنی ییلاق، منیجه؛ کرمی، جهانگیر؛ شکرکن، حسین و مهرابی زاده هنرمند، مهناز. ( 1383 ). بررسی
همه گیرشناسی ناتوانی یادگیری املاء در دانش آموزان دختر و پسر دوره ی ابتدایی شهر اهواز و اثر
،(4) درمان چند حسی در کاهش ناتوانی یادگیری املاء در آنان. مجل هی علوم تربیتی و روا نشناسی، 3
.11-17
شهیم، سیما و هارو نرشیدی، همایون ( 1386 ). مقایسه ی عملکرد کودکان دارای اختلالات یادگیری کلامی
و غیرکلامی در مقیاس تجدیدنظر شده ی هوش وکسلر، آزمون دیداری – حرکتی بندرگشتالت و مقیاس
.30-35 ،(4) ریاضیات ایران کی مت. مجل هی دانش و پژوهش در روان شناسی، 8
عبدالحسین زاده، عباس ( 1382 ). بررسی و مقایس هی الگوی پاسخ دهی دان شآموزان دختر دارای اختلالات
یادگیری ویژه در ریاضیات و دان شآموزان عادی به آزمون بندرگشتال . ت آموزش و پرورش استان
خراسان رضوی.
فتحی آشتیانی، علی؛ زندیه، آنیتا ( 1380 ). مقایسه ی هوش کلامی و غیر کلامی دانش آموزان نارساخوان-
.55-59 ،(2) نارسانویس با دانش آموزان عادی. مجل هی روان شناسی، 8
مارنات، گری گراث ( 1379 ). راهنمای سنجش روانی. جلد اول. مترجم: حسن پاشا شریفی. محمدرضا
نیکخو. تهران: رشد.
ماندنی، بتول؛ سازمند، علی حسین؛ فرهبد، مژگان؛ کریملو، مسعود و ماندنی، ماشاا... ( 1385 ). تأثیر
مداخلات کار درمانی بر مهار های بینایی- حرکتی کودکان دارای اختلال ویژه یادگیری در مقطع
.55-59 ،(2) ابتدایی، 8
محمود علیلو، مجید ( 1372 ). هنجاریابی آزمون بندر گشتالت در مورد کودکان 7 تا 10 ساله تبریزی.
.90-95 ،( 2 و 1 ) پژوه شهای روا نشناختی، 2
یاوری، ماه نیا؛ یاریاری، فریدون و رستگار پور، حسن.( 1385 ). بررسی اثر بخشی نرم افزار آموزشی
بر یادگیری ریاضیات دانش آموزان حساب نارسا. پژوهش در حیط هی کودکان استثنایی، « حساب یار »
.28-32 ،(3)6
مهری نژاد، سید ابوالقاسم؛ صبحی قراملکی، ناصر و رجبی مقدم، سارا ( 1391 ) بررسی توان پیش بینی
آزمون بندر گشتالت برای آمادگی ابتلا به ناتوانی های خواندن و دیکته در کودکان پیش دبستانی.
.118-130،(3) مجل هی ناتوان یهای یادگیری، 1
Arthure, A.R (2003). The emotional lives of people with learning disability. British Journal
of learning Disabilities, 31, 25-31.
Cadena, M. (2007). Diagnosing Organic brain injury in children. NewYouk: Wiley; 215-
302.
Gregor, P., Dickinson, A., Macaffer, A., Andresen, P., (2003). See word a personal word
processing environment for dyslexia computer users. Education techndogy, 347-355.
Hall, T. E., Hughes, C., A., Filbert, M. (2000). Computer assisted instruction in reading for
student with learning disabilities: a research synthesis. Education and Treatment
Children, 32, 173-193.
Koppitz, E. M. (1975). The Bender-Gestalt Test for young chidren (vol.2). orlando, FL:
Grune and Stratton.