افروز، غلامعلی(1394). ناتوانیهای یادگیری، تهران: نشر پیام نور.
ابوالقاسمی، عباس؛ سبحان، برزگر و رستم اوغلی، زهرا(1393). اثربخشی آموزشی یادگیری خودتنظیمی بر خودکارآمدی و رضایت از زندگی در دانشآموزان دارای اختلال ریاضی. فصلنامه ناتوانیهای یادگیری سال چهارم، 4(2)، 21-6 .
بیرامی، منصور و علائی، پروانه(1392). قلدری در مدارس راهنمایی و دخترانه: نقش شیوههای فرزندپروری و ادراک از محیط عاطفی خانواده. مجله ی روان شناسی مدرسه،2(3)، 56-38.
بشرپور، سجاد و زردی، بهمن(1398). خصوصیات روانسنجی مقیاس تجربه قلدری- قربانی سایبری در دانشآموزان. مجله ی روان شناسی مدرسه، 8(1)، 57-43.
زاهد، عادل؛ رجبی، سعید و امیدی، مسعود(1391). مقایسۀ سازگاری اجتماعی، هیجانی تحصیلی و یادگیری خودتنظیمی در دانشآموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. مجله ناتوانیهای یادگیری،2(1)، 62-43 .
صمدی فرد، حمیدرضا و نریمانی، محمد(1397). نقش باورهای غیرمنطقی، خودکارآمدی و ذهن آگاهی در پیش بینی قلدری در دانشآموزان. مجله ی روان شناسی مدرسه، 7(3)، 158-138.
صفری دهخوارقانی، نسرین(1387). مقایسۀ اثربخشی شیوۀ کنترل تکانه پارکینسون و آموزش خودکنترلی برکاهش تکانشوری نوجواناندختر شهرتهران. پایاننامۀ کارشناسیارشد روانشناسیعمومی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی.
قنبری، علی(1394). مقایسه منبع کنترل، خودآگاهی شناختی و ترس از شکست در دانشآموزان با و بدون ناتوانیهای یادگیری. مجله ناتوانیهای یادگیری، 4(1)، 59-44.
کیانی راد، داریوش (۱۳۸۹)، ارتباط بین قلدری در مدرسه با عزت نفس و تعلق به مدرسه در بین دانش آموزان سالی دوم راهنمایی مدارس پسرانه شهر تهران پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
کاکاوند، علیرضا(1385). اختلال نقش توجه - بیش فعالی(نظریه و درمان). انتشارات سرافراز.
مرادی ثانی، رعنا و خادمی، علی(1396). بررسی تطبیقی کمخونی در دانشآموزان ابتدائی مبتلا به نارسایی توجه و عادی و ارتباط آن با اختلالهای یادگیری. مجله ناتوانیهای یادگیری، 7(1)، 135-119.
نریمانی، محمد؛ قاسمی نژاد، محمدعلی و رستم اوغلی، زهرا(1394). اثربخشی روش نگرانی مشترک بر بهزیستی روان شناختی دانشآموزان قربانی قلدری. مجله ی روان شناسی مدرسه، 4(4)، 161-143.
Afrooz, G.A. (2016). Learning disabilities, Tehran: Payam Noor Publishing. (Persian)
Abolghasemi, A., Sobhan, B & .Rostamogli, Z. (2014). The effectiveness of self-regulated learning training on self-efficacy and life satisfaction in students with math disorders. Chapter of learning disabilities. 2(13), 6-21. (Persian)
Bryan, J.H. (1976). Peer popularity of learning disabled children journal of learning disability, 9, 307-311.
Bryan, T., Pearl, R., Donahue. & peplum, T. (1983). The Chicago in statute for the study of learning disabilities. Exceptional education quarterly, 4, 1-23.
Bryan, J. H. (1976). Peer popularity of learning disabled children journal of learning disability, 9, 307-311.
Bard, G. L., Scott, W .D., Dearing, E, & Hamill, S. K. (2009). Cognitive self– regulation in youth without learning disabilities: academic self-efficacy ،theories of intelligences، learning VS. Performance goal preferences، and effort attributions. Journal of social and clinical psychology، 28،881-908
Basharpoor, S. &. Zardi, B (2019). Psychometric Properties of Cyber-Bullying/ Victimization Experiences Questionnaire (CBVEQ) in Students. Journal of school psychology, 8(1), 43-57. (Persian)
Bayrami, M. &. Alaie, P. (2013). Bullying in female middle schools: the role of parenting styles and perception of family’s emotional environment. Journal of school psychology, 2(3), 38-56. (Persian)
Ghanbari, A. (2016). Comparison of control source, cognitive self-awareness and fear of failure in students with and without learning disabilities. Journal of learning disabilities 4(1), 44-59. (Persian)
Gredler, G.R & Olweus, D. (2003). Bullying at school: What we know and what we can do. Malden, MA: Blackwell Publishing, 140 pp., $25.00. Psychology in the Schools. 40(6):699-700.
Hughes, W & Dawson, R. (1995). Memories of school: Adult dyslexics recall their school days. Support for learning, 10,181-184.
Klassen, R. M. (2010). Confidence to manage learning: the self– efficacy for self-regulated learning of early adolescents with learning disabilities. Learning disabilities quarterly, 33, 19-30.
Kiani, R. D (2000). The relationship between bullying in school and self- steem and belonging to the school among second year middle school students in Tehran. Master Thesis. University of Tehran. (Persian)
Kakavand, A. (2006). Attention deficit hyperactivity disorder (Vederga Theory)-Sarafraz publishint. (Persian)
Kaushal, Ritu & T. Kwantes, Catherine. (2006). the role of culture and personality in choice of conflict management strategy. Internatinal Journal Relations, 30. Pp579-603
Leary, M.R., Schrendorfer, L.S & Haupt, A.L. (1995). The role of low self – esteem in emotional and behavioral problems: why is low self– esteem dysfunctional? Journal of social and clinical psychology, 14,297-314.
Martin, A.J. & Marsh, H.W. (2008). Work place and academic buoyancy. Psychometric assessment and construct validity amongst school personnel and students. Journal of psych educational assessment, 26, 168-184.
Mayer, J. D & Salovay, P. (2003). Measuring emotional with the MSCEIT V.2.0. Emotion, 3, pp. 97-105.
Moradi, S.R & Khademi, A. (2017). A comparative study of anemia in primary school students with attention defect and normal and its relationship with learning disabilities. Journal of learning disabilities. 7(1), 119-135. (Persian)
Narimani1, M., Ghaseminejad, M.A. & Rostamoghli, Z (2015). The effectiveness of shared concern method in wellbeing of student's victims of bullying. Journal of school psychology, 4(4), 143-161. (Persian)
Olweus‚ D. (1996). The Revised Olweus Bully/Victim Questionnaire. Bergen‚ Norway: Research Centre for Health Promotion‚ University of Bergen.
Safari, D.N. (2009). Comparison of the effectiveness of Parkinson's impulse control method and self-control training on reducing impulsivity in female adolescents in Tehran. Master thesis in general psychology. College of educational science and psychology, Allameh Tabatabai University. (Persian)
Samadifard, H. & Narimani, M (2018). The Role of Irrational Beliefs, Self-efficacy and Mindfulness in the Prediction of Bullying in the Student. Journal of school psychology, 7(3), 138-158. (Persian)
Tangney, J., Baumeister, R. F., & Boone, A. L. (2004). High self-control predicts good adjustment, less pathology, better grades, and interpersonal success. Journal of Personality, 72, 271–324.
Yu, J.W., Boca, S.L., M. C. Cormack, M. C., Fitzmaurice, G. M. & Indurkhga, A. (2006). Behavioral problems and the effects of early intervention on eight year old children with learning disabilities. Maternal and child health journal, 10,329-338.
Zahid, A., Rajabi, S. & Omidi, M. (2012). Comparison of social adjustment، academic emotion and self-regulated learning in students with and without learning disabilities. Journal of learning disabilities, 2(1), 43-62. (Persian)