افشاری، ع و رضایی، ر .(1398). اثربخشی نرمافزار سانداسمارت بر کارکردهای اجرایی (توجه متمرکز، توانایی سازماندهی و برنامهریزی و حافظه کاری شنیداری و دیداری) دانشآموزان مبتلا به نارساخوانی،
مجلهی ناتوانیهای یادگیری، 8(3)، 26-48.
http://jld.uma.ac.ir/article_787.html
دهقان، ن.، فرامرزی، س.، نادی، م و عارفی، م. (1396). اثربخشی بازیهای شناختی بر عملکرد خواندن دانشآموزان نارساخوان.
مجله مطالعات ناتوانی،7( 87)، 1-9. [Doi:
20.1001.1.23222840.1396.7.0.101.9]
دهقانی، م.، کریمی، ن.، تقیپورجوان، ع.، نتاججلودار، ف و پاکیزه، ع. (1391). اثربخشی بازیهای حرکتی ریتمیک (موزون) بر میزان کارکردهای اجرایی کودکان با ناتوانیهای یادگیری عصب روانشناختی تحولی پیش از دبستان.
مجله ناتوانیهای یادگیری، 2(1)، 53-77.
https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?ID=173773
علیزاده زارعی، م.، سلمان محمدتقی، ن.، حسنی مهربان، ا و اکبر فهیمی، م. (1395). بررسی روایی صوری و پایایی نسخهی فارسی «پرسشنامهی سنجش رفتاری کارکردهای اجرایی» در کودکان 6 تا 11 ساله مبتلا به اختلال بیشفعالی/ نقص توجه،
مجله مطالعات ناتوانی، 6، 303-299.
http://jdisabilstud.org/article-1-491-fa.html
عبدالمحمد، ک.، علیزاده، ح.، غدیری، ف.، طیبلی، م و فتحی، آ. (1395). بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه درجهبندی رفتاری کارکردهای اجرایی (BRIEF) در کودکان 6 تا 12 سال. فصلنامه اندازهگیری تربیتی، 8(30)، 135-151. [Doi:
10.22054/jem.2018.24457.1596]
قربان زاده، ب و لطفی، م. (1394). تأثیر تمرین حرکات موزون بر کارکرد اجرایی کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر. فصلنامه مدیریت ارتقای سلامت. ۴ (۴)، ۳۱-۲۲.[
http://jhpm.ir/article-1-507-fa.html]
کرمینوری، ر و مرادی، ع.ر. (1387). آزمون خواندن و نارساخوانی. تهران: جهاد دانشگاهی. [9789646653474]
نریمانی، م.، مهاجریاول، ن و انصافی، ا. (1396). بررسی اثربخشی نوروفیدبک در امواج مغزی، کارکردهای اجرایی و عملکرد ریاضی کودکان مبتلا به اختلال یادگیری خاص با اسپیسیفایر ریاضی.
مجله ناتوانیهای یادگیری، 6(3)، 122-142. [Doi:
10.22098/jld.2017.523]
یحیزاده، آ و حسینخانزاده، ع. (1394). اثربخشی داستانخوانی بر افزایش انگیزش خواندن دانشآموزان با نارساخوانی.
فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی، 5(20)، 39-54. [Doi:
10.22054/jpe.2015.6511]
Abdolmohamadi, K., Alizadeh, H., Ghadiri, F., Taiebli, M., & Fathi, A. (2018). Psychometric Propertices of Behavioral Rating Scale of Executive Functions (BRIEF) in Children aged 6 to 12 years.
Quarterly of Educational measurement, 8(30), 135-151. (Persian). [Doi:
10.22054/jem.2018.24457.1596]
Afshari, A., & Rezaei, R. (2019).The effectiveness of Sand Smart software on executive functions (focused attention, the ability to organize and plan, and auditory and visual work memory) in students with dyslexia.
Journal of Learning Disabilities, 8(3), 26-48.
http://jld.uma.ac.ir/article_787.html
Alloway, T. P., & Alloway, R. G. (2010). Investigating the predictive roles of working memory and IQ in academic attainment.
Journal of Experimental Child Psychology, 106(1), 20e29.
[DOI:0.1016/j.jecp.2009.11.003]
August, D., Shanahan, T., & Escamilla, K. (2009). English Language Learners: Developing Literacy in Second-Language Learners—Report of the National Literacy Panel on Language-Minority Children and Youth.
J Liter Res, 41(4), 432-52.
[DOI:10.1080%2F10862960903340165]
Bull, R., & Scerif, G. (2001). Executive functioning as a predictor of children's mathematics ability: inhibition, switching, and working memory.
Dev Neuropsychol. 19(3), 273-93.
[DOI:10.1207/s15326942dn1903_3]
Coolidge, F. L., Thede, L. L., Stewart, S. E., & Segal, D. L. (2002). The Coolidge Personality and Neuropsychological Inventory for Children (CPNI): Preliminary psychometric characteristics.
Behavior Modification, 26(4), 550–566.
[DOI:10.1177%2F0145445502026004007]
Dehghan, N., Faramarzi, S., Nadi, M. A., & Arefi, M. (2017). Effect of Educational Interventions through Cognitive Plays on the Reading Performance of Dyslexic Students.
Journal of Disability Studies, 7(87), 9-1. (Persian). [Doi:
20.1001.1.23222840.1396.7.0.101.9]
Dehghani, M., Karimi, N., TaqiPourjavan, A., natajjelodar, F., & Pakizeh, A. (2012). The effectiveness of rhythmic movement games (weighted) on the rate of executive function in children with neuropsychological learning disabilities.
Journal of Learning Disabilities, 2(1), 53-77. (Persian).
https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?ID=173773
Diamond, A. (2013). Executive functions. Annual Reviews of Psychology, 64, 135–168.
Ghalamzan, S., Moradi, M., & Abedi, A. (2014). A comparison of attention and executive function profile in normal children and children with learning disabilities.
Journal of Learning Disabilities, 3(4), 99-111. (Persian).
https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=224818
Gooch, D., Snowling, M., & Hulme, C. (2011). Time perception, phonological skills and executive function in children with dyslexia and/or ADHD symptoms.
J Child Psychol Psychiatry. 52(2), 195-203.
[DOI:10.1111/j.1469-7610.2010.02312.x]
Grigorenko, E. L., Compton, D. L., Fuchs, L. S., Wagner, R. K., Willcutt, E. G., & Fletcher, J. M. (2020). Understanding, educating, and supporting children with specific learning disabilities: 50 years of science and practice.
American Psychologist, 75(1), 37–51.
[Doi:10.1037/amp0000452]
Kırmızı, F. S. (2010). Relationship between reading comprehension strategy use and daily free reading time.
Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2(2), 4752-4756. [Doi:
10.1016/j.sbspro.2010.03.763]
Lezak, M. D., & Howieson, D. B. (2004). Neuropsychological assessment.4th ed. NewYork:Oxford university press, 618-619.
Miyake, A., & Friedman, N. P. (2012). The nature and organization of individual differences in executive functions: Four general conclusions.
Current Directions in Psychological Science, 21(1), 8–14.
[DOI:10.1177%2F0963721411429458]
Narimani, M., MohajeriAval, N., & Ensafi, E. (2017). Examining the effectiveness of neurofeedback treatment in brainwave, executive function and math performance of children with specific learning disorder with mathematics specifier.
Journal of Learning Disabilities, 6(3), 122-142. (Persian). [Doi:
10.22098/jld.2017.523]
Salimi, J., & Barkhoda, J. (2018). Analysis and ranking of the most important components of learning disability among students) Case study of elementary schools in Marivan city).
Journal of Learning Disabilities, 8(1), 42-69. (Persian).
https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?ID=513741
Rosemarie, T., Bigueras, M., Charmy, A., Jocelyn, O. Daniel, E., & Maligat, J.R. (2020). Mobile Game-Based Learning to Enhance the Reading Performance of Dyslexic Children,
International Journal of Advanced Trends in Computer Science and Engineering, 9. 1.3, 337-332
. http://www.warse.org/IJATCSE/static/pdf/file/ijatcse51913sl2020.pdf
Tottenhams, N., Hare, T. A., & Casey, B. J. (2011). Behavioral assessment emotion discrimination, emotion regulation, and cognitive control in childhood, adolescence, and adulthood. Psychological inquiry, 8(3), 200-224. [Doi:
10.3389/fpsyg.2011.00039]
Stromback, C., Skagerlund, K., Vastfjall, D., & Tinghog, G. (2020). Subjective self-control but not objective measures of executive functions predicts financial behavior and well-being,
Journal of Behavioral and Experimental Finance, 27, 1-7. [Doi
: 10.1016/j.jbef.2020.100339]
Van der Sluis, S., Fde Jong, P., van derLeij,A. (2004). Inhibition and shifting in children with learning deficits in arithmetic and reading.
Journal of Experimental Child Psychology, 87(3), 239-266.
DOI:10.1016/j.jecp.2003.12.002
Yahyazadeh, A., & HosseinKhanzadeh, A. (2015). The Effectiveness of Story Reading in Increasing the Reading Motivation of Students with Dyslexia.
Psychology of Exceptional Individuals, 5(20), 39-54. (Persian). [Doi:
10.22054/jpe.2015.6511]