ایرانمنش، ا.، ثابت، م، بلیاد، م. ا و تاجری، ب. (1401). اثربخشی «آموزش مهارت های جرأت مندی و ارتباط مؤثر» بر عزت نفس و ارتباط بدن با خود در افراد مبتلا به بیماری های مزمن پوستی.
مدیریت ارتقای سلامت، 11(۲)، ۸۴-۹۷
http://jhpm.ir/article-1-1322-fa.html
باطنی، پ.، بیرامی، م و سیاوشی فر، ن. (1400). اثربخشی آموزش تنظیم عاطفه بر افزایش خودتنظیمگری و کاهش احساس شرم و گناه مادران دانشآموزان دارای ناتوانی یادگیری خاص. رویش روان شناسی، ۱۰ (۶)، ۱۲۹-۱۳۸.
http://frooyesh.ir/article-1-2690-fa.html
برقی ایرانی، ز.، بگیان کولهمرز، م. ج و تمیمی، ژ. (1396). تعیین اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر بهبود هراس اجتماعی و راهبردهای تنظیم شناختی هیجان کودکان آسیب دیده شنوایی.
پرستاری کودکان، 3(4)،31-39.
http://jpen.ir/article-1-187-en.html
ربیعی، ل.، اسلامی، ا.ع.، مسعودی، ر و سلحشوری، آ. (1391). ارزیابی اثربخشی برنامه جرأت ورزی بر میزان استرس، اضطراب و افسردگی دانش آموزان دبیرستانی،
مجله تحقیقات نظام سلامت، 8(5)، 856 -844 .
http://hsr.mui.ac.ir/article-1-440-fa.html
دلاور، ع. (1401). روش تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی. نشر ویرایش
عطایی، ف.، احمدی، ع.، کیامنش، ع. ا و سیف ع. ا. (1399). اثربخشی آموزش مهارت جرأت ورزی بر افزایش انگیزش تحصیلی و کاهش اعتیاد به اینترنت دانش آموزان. فصلنامه علمی- پژوهشی خانواده و پژوهش، 17(۱)، ۲۱-۴۰.
http://qjfr.ir/article-1-1415-fa.html
علی پور، ف،. نجاتی، و،. دهرویه، ش،. مرادعلیان، ف،. و بداقی، ا. (1399). تنظیم شناختی هیجان و مشکلات رفتاری در کودکان 7 تا 12 سال با نارسایی ویژه در یادگیری ریاضی، خواندن و نوشتن.
فصلنامه کودکان استثنایی، 20(1)، 87-98.
http://joec.ir/article-1-1113-fa.html
نظرپورصمصامی، پ،. مهدیانی، ز،. قاسم زاده، م،. و پادروند، ح. (1398). مقایسه راهبردهای تنظیم هیجان و ابراز وجود در دانش آموزان با و بدون ناتوانی ویژه یادگیری.
مجله مطالعات ناتوانی، 9(15)، 5-1.
http://jdisabilstud.org/article-1-962-fa.html
هارون رشیدی، ه.، کاشی زاده، پ.، کاظمیان مقدم، کو (1399). اثربخشی آموزش تنظیم هیجانی بر ادراک خود و ابراز وجود دانشآموزان با نارسایی یادگیری.
فصلنامه کودکان استثنایی، ۲۰ (۳)، ۴۸-۳۷.
http://joec.ir/article-1-1253-fa.html
یعقوبی، ا.، کولیوند، س.، کردنوقابی، ر و رشید، خ. (1401). تأثیر آموزش مهارتهای جرأتورزی بر خودپنداره تحصیلی دانشآموزان مبتلا به اختلالهای یادگیری ویژه با احساستعلق بالا و پایین به مدرسه.
توانمندسازی کودکان استثنایی، 13(2)، 44-53.
https://www.ceciranj.ir/article_147884.html
References
Alipour, F., Nejati, V., Dehrouyeh, S. H., Moradalian, F., & Bodaghi, E. (2020). Cognitive Emotion Regulation and Behavioral Problems in 7-12 Years Old Children with Specific Learning (Disorders Reading, Writing and Mathematics Deficits). JOEC, 20(1), 87-98. http://joec.ir/article-1-1113-fa.html
Ataei, F., Ahmadi, A., Kiamanesh, A. R., & Saif, A. A. (2020). The Impact of Assertiveness Training on the Level of Academic Motivation and Internet Addiction of High School Students. Family and Research Quarterly, 17(1), 21-40. https://qjfr.ir/article-1-1415-en.html
Bakir, A., Gentina, E., & Gil, L.A. (2020). What shapes adolescents’ attitudes toward luxury brands? The role of self-worth, self-construal, gender and national culture. Journal of Retailing and Consumer, 57, 102208. https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2020.102208
Barghi Irani, Z., Bagiyan, K.M.J., & Tamimi, J. (2017). Effectiveness of Walkersocial skills training, on improving socialphobiaandemotion regulation strategiesinhearing impaired children. Iranian Journal of Pediatric Nursing, 3(4), 31-40. http://jpen.ir/article-1-187-en.html
Bateni, P., Beirami, M., & Siavoshifar, N. (2021). The effectiveness of affect regulation training on increasing self-regulation and reducing feelings of shame and guilt in mothers of students with special learning disabilities. Rooyesh-e-Ravanshenasi, 10(6), 129-38. http://frooyesh.ir/article-1-2690-fa.html
Coopersmith, S. (1967). The antecedents of self-esteem. San Francisco, CA: Freeman
Dehghani, Y., Golestaneh, S. M., & Zangouei, S. (2018). The effectiveness of emotion regulation training on academic burnout, social acceptance and affective control of students with learning disabilities. Quarterly of Applied Psychology, 12 (2), 163-182. https://dorl.net/dor/20.1001.1.20084331.1397.12.2.1.7
Delavar, A. (2012). Research method in psychology and educational sciences. Tehran: virayesh Publications
Einat, T. & Einat, A. (2015). To learn or not to learn - this is the question: Learning-disabled inmates’ attitudes toward school, scholastic experiences, and the onset of criminal behavior. The Prison Journal, 95(4), 423. http://dx.doi.org/10.1177/0032885515596509
Fathi E, Manshaei G, Hatami Varzaneh A, Asli Azad M, Farhadi T. (2016). The Effectiveness of Self-forgiveness group Training based on the Quran concepts on self-esteem of the adolescent boys. J Pos Psychol, 1(1), 93-106.
Garnefski, N., Kraaij, V., Spinhoven, P. CERQ: Manual for the use of theCognitive Emotion Regulation Questionnaire, Datec, Leiderdorp. The Netherlands 2002.
Gabriely, R, Tarrasch, R, Velicki, M, Ovadia-Blechman, Z. (2020). The influence of mindfulness meditation on inattention and physiological markers of stress on students with learning disabilities and/or attention deficit hyperactivity disorder. Research in Developmental Disabilities, 100, 103630. https://doi.org/10.1016/j.ridd.2020.103630
Gullo, S., Gelo, O.C.G., Bassi, G., Lo Coco, G., Lagetto, G., Esposito, G., & Di Blasi, M. (2022). The role of emotion regulation and intolerance to uncertainty on the relationship between fear of COVID -19 and distress. Current Psychology, 25, 1 -12. https://doi.org/10.1007/s12144-022-03071-5
Haroon Rshidi, H., Kashizade, P., Kazemiyan Moghadam, K. (2020). Effectiveness of Emotion Regulation Training in Improving Self-Perception and Assertiveness of Students with Learning Disabilities. JOEC, 20 (3), 48-37. http://joec.ir/article-1-1253-fa.html
Hojjat S, Sajedi M, Rezaei M, Noruzi khalili M, Rahimi A, Ein beigi E. (2017). The effect of Assertiveness skill training on self-esteem and loneliness of female students with addicted parents. JNKUMS, 8(4), 675-684. http://journal.nkums.ac.ir/article-1-1049-fa.html
Iranmanesh, S. I., Sabet, M., Beliyad, M., Tajeri, B. (2022). The Effectiveness of "Assertiveness and Effective Communication Skills" Training on Self-Esteem and Body Self-Relations in People with Chronic Skin Diseases. JHPM, 11(2), 84-97. http://jhpm.ir/article-1-1322-fa.html
Kesler, S.H., & Booil Jo, N. (2011). A pilot study of an online cognitive rehabilitation program for executive function skills in children with cancer-related brain injury. Brain Inj, 25(1), 101-12. https://doi.org/10.3109/02699052.2010.536194
Li, D., Li, D., Wu, N., Wang, Z. (2019). Intergenerational transmission of emotion regulation through parents' reactions to children's negative emotions: Tests of unique, actor, partner, and mediating effects. Child Youth Serv Rev, 101, 113-122. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0190740918310806
Milligan, K., Badali, P., & Spiroiu, F. (2015). Using integra mindfulness martial arts to address self-regulation challenges in youth with learning disabilities: A qualitative exploration. Journal of Child and Family Studies, 24(3), 562–575. https://psycnet.apa.org/doi/10.1007/s10826-013-9868-1
Mohagheghi, M., Pourmohamadreza-Tajrishi, M., Shahshahanipour, S., Movallali, G., & Vahedi, M. (2021). The Effectiveness of Assertiveness Training on Anxiety Symptoms in School-Age Children with Specific Learning Disorder. Jrehab, 22(4), 408-429. http://rehabilitationj.uswr.ac.ir/article-1-2918-fa.html
Nakamura, Y., Yoshinaga, N., Tanoue, H., Kato, K., Nakamura, S., Aoishi, K., & Shiraishi, Y. (2017). Development and evaluation of a modified brief assertiveness training for nurses in the workplace: a single-group feasibility study. BMC Nursing, 16(1), https://doi.org/10.1186/s12912-017-0224-4
Nazarpour Samsami, P., Mahdiani, Z., Ghasemzadeh, M., & Padervand, H. (2019). Comparison of the emotion regulation strategies and assertiveness in the students with and without specific learning disabilities. MEJDS, 20(9), 15-15. http://jdisabilstud.org/article-1-962-fa.html
Rabiei, L., Eslami, A. A., Masoudi, R., Salahshoori, A. (2012). Assessing the Effectiveness of Assertiveness Program on Depression, Anxiety and Stress among High School Students. HSR, 8(5), 844-856. http://hsr.mui.ac.ir/article-1-440-fa.html
Rezapour Mirsaleh, Y., esmailbeigi, M., & Delavari, M. (2018). Investigating the effectiveness of intervention based on acceptance and commitment in parent-child conflict resolution strategies in mothers of students with learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 7(3), 77-90. https://jld.uma.ac.ir/article_628.html?lang=en
Seif, A. A. (2017). Educational Psychology, Tehran: Payam Noor University Publishing
Soltani, M., & Dortaj, F. (2019). Comparison of social anxiety and self-esteem of witnesses and non-witnesses. Journal of Excellence in counseling and psychotherapy, 7(28), 19-29.
Thompson, K., D'iuso, D., Schwartzman, D., Dobson, K., & Drapeau, M. (2018). Changes in depressed patients' self-statements. Psychother Res, 30(2), 170-182. https://doi.org/10.1080/10503307.2018.1543976
Thümmler, R., Engel, E.M., & Bartz, J. (2022). Strengthening Emotional Development and Emotion Regulation in Childhood —As a Key Task in Early Childhood Education. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(7), 3978. https://doi.org/10.3390/ijerph19073978
Toffalini, E., Buono, S., & Cornoldi, C. (2022). The structure, profile, and diagnostic significance of intelligence in children with ADHD are impressively similar to those of children with a specific learning disorder. Research