اﺑﺮاﻫﻴﻤﻲ، ﻣﺮﺗﻀﻲ؛ ﻛﺮﻣﻲ، ﺟﻬﺎﻧﮕﻴﺮ؛ برازنده چقایی، ﺳﻤﻴﻪ ﺑﺮازﻧﺪه و بگیان کولهﻣﺮز، محمد جواد (1394). ﻣﺪاﺧﻠﻪای در ﺳﺎزﮔﺎری اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ و ﻛﺎﻫﺶ رﻓﺘﺎرﻫﺎی ﺗﻜﺎﻧﺸﻲ دانشآﻣﻮزان ﭘﺴﺮ مبتلابه ﻧﺎﺗﻮاﻧﻲ رﻳﺎﺿﻲ: اﺛﺮﺑﺨﺸﻲ و ﻛﺎرآﻣﺪی آﻣﻮزش واﻟﺪﻳﻦ ﺑﺎ روﻳﻜﺮد آدﻟﺮی، ﻣﺠﻠﻪ ﻧﺎﺗﻮاﻧﻲهای ﻳﺎدﮔﻴﺮی، 5(1): 31-7.
افروز، غلامعلی؛ قاسمزاده، سوگند؛ تازیکی، طیبه؛ مهاجرانی، محمد و دالوند، مریم (1393). اثربخشی مداخلات حسی حرکتی بر افزایش دامنهی توجه دانشآموزان با ناتوانیهای یادگیری. مجلهیناتوانیهاییادگیری، 4(1): 37-23.
اهرمی، راضیه؛ شوشتری، مژگان؛ گلشنی منزه، فرشته و کمرزرین حمید (1390). اثربخشی آموزش دقت بر توانایی خواندن دانشآموزان نارساخوان دختر پایهی سوم ابتدایی شهر اصفهان، فصلنامهروانشناسیافراد استثنایی،1(3):202-139.
امیری مجد، مجتبی؛ حسینی، سیده فاطمه و جعفری، اصغر (1393). ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ی زﻧﺪﮔﻲ ﻛﻴﻔﻴﺖ زﻧﺎﺷﻮﻳﻲ و ﺻﻤﻴﻤﻴﺖ واﻟﺪﻳﻦ ﻛﻮدﻛﺎن دارای ﺳﻨﺪرم داون، واﻟﺪﻳﻦ ﻛﻮدﻛﺎن دارای ﻧﺎﺗﻮاﻧﻲ ﻳﺎدﮔﻴﺮی و واﻟﺪﻳﻦ ﻛﻮدﻛﺎن ﻋﺎدی، ﻣﺠﻠﻪ ﻧﺎﺗﻮاﻧﻲهای ﻳﺎدﮔﻴﺮی، 4 (1): 55-38.
باعزت، فرشته و ایزدی فرد، راضیه (1389). اثربخشی راهبردهای خود نظم دهی بر کاهش خطاهای املایی دانشآموزان مبتلا به اختلال نوشتن. پژوهشدرحیطهکودکاناستثنایی،10(1):28-21.
باعزت، فرشته (1388). نقش پردازشگر کلمه همراه با راهبردهای خودپرسشی بر بهبود مشکل های املای دانشآموزان پایه سوم دبستان دچار اختلال نوشتن. فصلنامهی روانشناسی کاربردی، 4 (14)؛ 71-58.
باعزت، فرشته (1387). تعیین عوامل اختلالهای هیجانی مؤثر بر نارسا خوانی دانشآموزان مقطع ابتدایی، پژوهشدرحیطهکودکاناستثنایی، 8(4)، 412-404.
چوپان زیده، رویا؛ عابدی، احمد و پیروز زیجردی، معصومه (1394). بررسی اثربخشی آموزش توجه براساس برنامهی فلچر بر عملکرد خواندن دانشآموزان دخترنارساخوان، مجلهیناتوانیهای یادگیری، 4(4): 48-36.
حاجلو، نادر و رضایی شریف، علی (1390). بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامهی مشکل های یادگیری کلورادو. مجله ناتوانیهای یادگیری. 1 (1)، 43-24.
خوشحال رودپشتی، وجیهه و خانزاده، عباسعلی حسین (1394). تأثیر آموزش مهارتهای ارتباط مؤثر والدمحور بر مهارتهای اجتماعی کودکان کمشنوا، مجله تعلیم و تربیت استثنایی، شماره ۱۳۴: 55-45.
دیویس، توماس؛ آزبورن، سینتا (-). مشاوره مدرسه با رویکرد راه حل محور، ترجمه نسترن ادیب و علی محمد نظری، تهران: نشر علم، 1389.
زنگنه، ساره؛ ملک پور، مختار و عابدی محمدرضا (1389). تأثیر آموزش مهارتهای مدیریت خشم بر کنترل پرخاشگری مادران دانشآموزان ناشنوای دوره ابتدایی. یافته نو در روا نشناسی، 5 (2): 92-82.
سیف نراقی، مریم و نادری، عزت الله (1389). نارسای یهای ویژه در یادگیری و چگونگی تشخیص و روشهای بازپروری، تهران: انتشارات ارسباران.
شریعتمداری، علی(1383). روانشناسی تربیتی، اصفهان: انتشارات مشعل.
شهرکی پور، حسن؛ کریم زاده، صمد و کرامتی، مهین، (1388). بررسی اثر آموزش زندگی خانوادگی در کاهش تنیدگی والدینی مادران دارای کودکان اختلال یادگیری در خواندن و نوشتن، فصلنامه اندیشههای تازه در علوم تربیتی، 4(3)، 62-47.
کریمی، بهروز؛ علیزاده، حمید؛ فرخی، نورعلی و سعدی پور، اسماعیل (1390). مقایسه اثر بخشی سه شیوه آموزش مستقیم،آگاهی واج شناختی و ترکیبی بر کاهش مشکل های املای دانشآموزان دبستانی. فصلنامه ایرانی کودکان استثنایی، 11(3)، 266-255.
کوری، جرالد (2013). مشاوره و روان درمانی (ویراست نهم)، ترجمه یحیی سید محمدی، تهران: نشر ارسباران، (1394)، چاپ چهاردهم.
مرادی، شهاب؛ رضایی، علی محمد و کیان ارثی، فرحناز (1393). مقایسه ی اثر بخشی روش آموزش مستقیم و آموزش چند رسانه ای بر اختلال املا. مجلهیناتوانیهاییادگیری، 4(1):89-88.
میکائیلی، ﻧﻴﻠﻮﻓﺮ؛ ﮔﻨﺠﻲ، مسعود و طالبی ﺟﻮﻳﺒﺎری، مسعود (1391). ﻣﻘﺎﻳﺴﻪیﺗﺎبآوری، رﺿﺎﻳﺖ زﻧﺎﺷﻮﻳﻲ و ﺳﻼﻣﺖ روان در واﻟﺪﻳﻦ ﺑﺎ ﻛﻮدﻛﺎن دارای ﻧﺎﺗﻮاﻧﻲ ﻳﺎدﮔﻴﺮی و عادی، مجله ﻧﺎﺗﻮاﻧﻲﻫﺎی ﻳﺎدﮔﻴﺮی، 2(1)، 137 -120.
فردوسی، طیبه (1370). بررسی عوامل مؤثر در بی توجهی دانشآموزان به مطالب درسی، پایان نامه ی کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران.
Abedi, R. & Mohammadi, Sh. (2013). The effect of metadiscourse markers presence on high school EFL learners reading comprehension. Journal of School Psychology, 2(2), 93- 103.[In Persian]
Berninger, Vi, W, Nielsen, K H., Abbott, R.D., Wijsman, E and Raskind, W. (2008). Writing problems in developmental dyslexia: Under-recognized and under-treated. Journal of School Psychology, 46(1): 1-21.
Epsy, K. A., McDiarmid, M. M., Cwik. F., Stalets, M. M., Hamby, A, & Senn, T. E.(2004). The contribution of executive funection to emergent mathematic skill in preschool children. Developmental Neurophysiology. 26: 465-486.
Fletcher, J. M., Lyon, G. R., Fuchs, L. S., & Barnes, M. A. (2007). Learning disabilities From identification to intervention. NewYork: Guilford
Penolozzi, B. Spirnoelli, CH. Angrilli, A. (2008). Delta EEG activity as a marker of dysfunctional linguistic processing in developmental dyslexia. Psychophysiology. 45:10-25.
Seidman, L. J. (2006). Neuropsychological functioning in people with ADHD across the lifespan. Clinical Psychology Review. 26: 466-485.
Hoskyn, M., & Swanson, H. L. (2000). Cognitive of low achievers and children with reading disabilities: A selective meta-analytic review of the published literature. School Psychology Review. 29: 102-119.
Gathercole, S.E.,Alloway ,T.P.Willis, c.Adams, A,M.(2006). Working Memory in Children with Reading Disabilities. Journal of Experinental Child psychology. 93:265-270.
Rapcsak, S. Z. Beenson, P. M. Henry, M. L. & et al. (2009). Phonological dyslexia and dysgraphia: Cognitive mechanisms and neural substrates. Cortex, 45, 575-591.
Willburger, E. (2010). Temporal processing, attention and learning disorders. Journal Learning and Individual Differences. 20: 393–401.