لوئیز، مارلی (1982). آسیبشناسی عضوی مغز و ازمون بندر – گشتالت. ترجمهی حبیب الله قاسم زاده و اکرم خمسه. (1377). تهران: رشد.
احدی، حسن و کاکاوند، علیرضا (1382.) اختلال یادگیری. تهران: نشر ارسباران.
اسدالهی، قربانعلی(1372). بررسی نارسانویسی در دانشآموزان کلاس سوم ابتدایی مدارس شهر اصفهان. مجلهپژوهشدرعلومپزشکی، 1، 15-10.
باباپور خیرالدین، جلیل و صبحی قراملکی، ناصر (1380). اختلالات یادگیری رویکرد تشخیصی و درمانی، تهران: نشرسروش.
سیف نراقی، مریم و نادری، عزت اله (1389) اختلالات یادگیری، تهران: انتشارات ارسباران.
شهیم، سیما و رشیدی، همایون.(1386). مقایسه عملکرد کودکان دارای اختلالات یادگیری کلامی و غیر کلامی در مقیاس تجدید نظر شده هوش وکسلر. مجله دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی. 32، 90-61.
عزیزیان، مرضیه (1380). بررسی عوامل مؤثر بر اختلالهای یادگیری در دانشآموزان دورة ابتدایی شهر اصفهان. دو فصلنامه رویکردهای نوین آموزشی. 1 (4)، 121-101.
علیزاده، حمید (1383) اختلال نارسایی توجه فزون جنبشی، تهران: انتشارات رشد.
فتحی آشتیانی، علی و زندیه، آنیتا. (1380). مقایسهی هوشکلامی و غیرکلامی دانشآموزان نارساخوان-نارسانویس با دانشآموزان عادی. مجله یروانشناسی، 8 (2)، 59-55.
فلاح چای، رضا (1374). بررسی اختلال خواندن و نوشتن در بین دانشآموزان ابتدایی. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده روان شناسی، دانشگاه تربیت مدرس.
صدیقی ارفعی، فریبرز؛ تمنایی فر، محمد رضا و دشتبان زاده، سمیه (1391). مقایسهی عملکرد کودکان با و بدون اختلالات یادگیری در آزمون دیداری- حرکتی بندرگشتالت. مجله ناتوانی یادگیری. 2(1)، 91-78.
نریمانی، محمد (1381) بررسی اختلالات خاص یادگیری در دوره ابتدایی و عوامل مؤثر بر آن در استان اردبیل. طرح پژوهشی. دانشگاه محقق اردبیلی.
نریمانی، محمد و رجبی، سوران(1384). بررسی شیوع و علل اختلالالات یادگیری در دانشآموزان دوره ابتدایی استان اردبیل، پژوهش در حیطه کودکان، 5(3)،252-231.
نیکخو، محمدرضا و هامایاک آویدانس یانس (1381). راهنمای تشخیصی و آماری اختلالهای روانی، انجمن روان پزشکی آمریکا، تجدید نظر شده 2000، تهران: انتشارات سخن.
نوربخش، مرتضی؛ خانزاده، علی و یوسفی لویه، مجید (1382). مقایسه نوع ادراک کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری و کودکان عادی در آزمون رورشاخ و قابلیت این آزمون در شناسایی و تشخیص اختلالات یادگیری. پژوهش در حیطه کودکان، 3(2)، 194-177.
Ackermann, H., & Hertrich, I. (2000). The contribution of the cerebellum to speech processing. Journal of Neurolinguistics, 13(2-3), 95-116.
Berteletti, I., Prado, J., & Booth, J. (2014). Children with mathematical learning disability fail in recruiting verbal and numerical brain regions when solving simple multiplication problems. Journal of cortex. 20, 1-13.
Fabbro, F., Moretti, R.., & Bava, A. (2000). Language impairments in patients with cerebellar lesions. Journal of Neurolinguistics.13(2-3), 173-188.
Frost, S. J., Skudlarski, P., Constable, R. T., Lacadie, C. M., Marchione, K. E., & Gore, J. C. (1999). The cerebellum's role in reading: A functional MR imaging study.American Journal of Neuroradiology, 20, 1925-1930.
Fulbright, R. K., Jenner, A. R., Mencl, W. E., Pugh, K. R., Shaywitz, B. A., Shaywitz, S. E., Jack, M. Fletcher., Lynn, S. Fuchs., and Marcia, A. Barnes. (2007). Learning Disabilities From Identification to Intervention. New York:.A Division of Guilford.
Jakobson, A; Kikas, E. (2007). Cognitive functioning in children with and without attention-deficit/hyperactivity disorder with and without comorbid learning disabilities. Journal of Learning Disabilities. [On line].
Kitty, K, Wu, V., Anderson, F., & Castiello, U. (2002). Neuropsychological Evaluation of Deficits in Executive Functioning for ADHD Children with or without learning disabilities. Neuropsychology. 22, 501–531.
Malm J., Kristensen B., Karlsson, T., Carlberg, B., Fagerlund, M., & Olsson, T. (1998). .Cognitive impairment in young adults with infratentorial infarcts. Neurology, 51: 433-440.
Martin, M. (1978). Hemispheric specialization for local and global processing. Neuropsychologia, 17, 22- 40.
Mathiak, K., Hetrich, I., Grodd W., & Ackermann, H. (2002). .Cerebellum and speech perception: a functional magnetic resonance imaging study. Journal of Cognitive Neuroscience. 14, 902-912.
Mati, Z. (1998). .Drawing performance in children With learning difficulties. perceptual and motor skill, 87(2),487-497.
Moretti, R., Bava, A., Torre, P., Antonello, R. M., & Cazzato, G. (2002). Reading errors in patients with cerebellar vertnis lesions. Journal of Neurology, 249(4), 461-468.
Narimani, M. & Rajabi, S.(2005). A study of the Prevalence and Causes of Learning Disorders among Elementary Students of Ardebil Province, Journal of exceptional children,5 (3);231-252
Nicolson, RI., Fawcett, AJ., & Dean, P. (2001). Developmental dyslexia: the cerebellar deficit hypothesis. Trends in Neurosciences. 24(9),508-511.
Paquette, C., Tosonic, C., Lassonde, M., & Peretez, L. (1996). Atypical hemispheric specialization in intellectual deficiency.Brain Language,52, 474-483.
Pipe, M. E., & Beale, I.L. (1983). Hemispheric specialization for speech in retarded children. Neuropsychologica, 21, 91-98.
Richardson, S ,(1992),"Historical Perspectives on dyslexia .Journal of learning disabilities,25(1),40-47.
Rourke. B. P, Finlayson.M. A. J. (1978). Neuropsychological significance of variations in patterns of academic performance: verbal and visual –spatial abilities. Journal of Abnormal Child Psychology ; 6,121-123.
Shaywitz, S. E., & Shaywitz, B. A. (1988). Attention deficit disorder: current perspectives. In J. F. Kavanagh & T. J.Truss, Jr. (Eds.), Learning disabilities: Proceedings of the national conference. (pp. 369-567). New York: Parkton, MD.
Silveri, M. C., & Misciagna, S. (2000). Language, memory, and the cerebellum. Journal of Neurolinguistics, 13(2-3), 129-143.
Stokard, jean.(2010). Promoting Reading Achievement and Countering the Fourth-Grade Slump: The Impact of Direct Instruction on Reading Achievement in Fifth Grade. Journal of Education for Students Placed at Risk. 15(3), 218-225.
Thornton., K, (2000). Rehabilitation of memory functioning in brain injured subjects with EEG bio- feedback. J Head Trauma Rehabil, 15(6) :1285– 96.