ابوالقاسمی،عباس و جوانشیری، لیلا (1391). نقش مطلوبیت اجتماعی با سلامت روانی و خودکارآمدی در پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر . مجله ی روان شناسیمدرسه،۱(۲)،۶-۲۰.
افروز، غلامعلی وکامکاری، کامبیز (1389).اصولروانسنجیوهوشآزمای. تهران: دانشگاه تهران.
بفرویی،کاظم؛ میرجلیلی، مرضیه و شیرجهانی،اعظم (1394).نقش بازیهای حرکتی، نقاشی و موسیقی در کاهش مشکلات رفتاری ـ تحصیلی کودکان دارای مشکلات یادگیری. تعلیم و تربیت استثنایی، ۷ (۱۳۵) :۵۲-۶۲.
خوانجانی، زینب؛ فرجی، رضا و فاروقی، پریا (1394).بررسی اثربخشی آموزش خودنظمدهی برکنشهای اجرایی(حافظه کاری وسازماندهی) دانشآموزان با ناتوانیهای یادگیری مقطع ابتدایی شهرستان سقز . فصلنامه روانشناسی تحولی روانشناسان ایرانی، ۱۲ (۴۵): ۵۱-۵۹.
دهقانی، مصطفی؛ کریمی، نرگس؛ تقی پورجوان، عباسعلی، حسن نتاج جلودار، فهمیه و زیدبادی، فاطمه (1391). ثربخشی بازی ها ریتمیک حرکتی موزون برمیزان کارکردهای اجرایی کودکان با ناتوانیهای یادگیری عصب روان شناختی تحولی پیش ازدبستان. مجله ناتوانی های یادگیری، 2، (1): 77 -53.
مصطفی سرباز، زهرا؛ ابوالقاسمی، عباس و رستم اوغلی، سهیلا (1393). مقایسه راهبردهای خودتنظیمی، خلاقیت و جهت گیری هدف در دانشآموزان با و بدون اختلال ریاضی .
فصلنامهناتوانی های یادگیری، 3، (3): 68-78.
عباسزاده، مهتاب؛ پویامنش، جعفر و امیری مجد، مجتبی (1394). اثربخشی موسیقی درمانی در بهبود عملکرد خواندن و نوشتن دانشآموزان دارای اختلال یادگیری. مجله مطالعات ناتوانی، ۶ (۱۲): ۲۰- ۲۵.
فلاح، چای (1384).بررسی اختلال های خواندن و نوشتن در بین دانشآموزان ابتدایی، پایان نامه کارشناسی ارشد، رشته روانشناسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس.
کریمی، زهرا (1393). بررسی نقش آموزش مبتنی بر موسیقی برکاهش اختلالهای یادگیری دانشآموزان مقطع متوسطه شهرستان گیلان، دانشکده تحصیلات تکمیلی، پایاننامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته تکنولوژی آموزشی، آزاد اسلامی واحد کرمانشاه.
مقدم، کاوه و استکی، مهناز (1390).موسیقی واختلالهای ریاضی. نشریه تعلیم و تربیت استثنایی، 107: 48-38.
AbasZadeh, M., Poyamnsh, J. & Majd Amiri, M. (2015). The effectiveness of music therapy on reading and writing performance of students with learning disorders. Journal of Disability Studies. 6 (12):20-25. (Persian)
Abolqasemi, A. & Javanshir, L. (2012). The role of social desirability and efficacy in predicting academic achievement and mental health of female students. Journal of School Psychology. 6-20, (2):12-15. (Persian)
Afroz, GA. & Vkamkary, K. (2015). Principles of psychometrics and intelligence testing. Tehran: Tehran University. (Persian)
Darrow, Alice-Ann. (2016). The Every Student Succeeds Act (ESSA): What It Means for Students With Disabilities and Music Educators, National Association forMusic Education 2016. 30(1) 41– 44. DOI: 10.1177/1048371316658327
Bfrofy, K., Mirjalili, M. & Shyrjhany A. (2016). The role of good games, painting and music education in reducing behavioral problems in children with learning difficulties. Exceptional education. 7 (135): 52-62.
Chou, Y. -C., Palmer, S. B., Wehmeyer, M. L. & Skorupski, W. P. (2017) Comparison of self-determination of students with disabilities: multivariate and discriminant function analyses.
Journal of Intellectual Disability Research. 61: 144–154. doi:
10.1111/jir.12297.
Dehghani, M., Karimi, N., Tagipourjvan, A. A, Hassan nattaj jelodar, F. & Zydbady, F. (2012). The Effectiveness of Games Rhythmic Motion-Based Motion for the Performance of Children with Learning Disabilities in Early Childhood Developmental Psychological Nerves, Journal of Learning Disabilities. 2 (1): 77 -53.
Fallah, chai. (2005). Disorders among primary school children reading and writing. Master's Thesis Psychology, Faculty of Humanities, Tarbiat Modarres University. (Persian)
Karimi , z. (2015). Explores the role of music education based on reducing the learning disorder Gilan city high school, graduate school, thesis for a master's degree in educational technology, Kermanshah Branch. (Persian)
Fijueroa, R.A. (2006). The diagnosis of LD in English Learner. Journal of Learning Disabilities. 39(3), 206-209.
Khvanjany, Z., Faraji, R. & Farooq, f. (2016). Review the effectiveness of self-regulation by the Executive uplift (working memory and organization) primary school students with learning disabilities city turpentine, Iranian Journal of developmental psychology psychologists. 12(45):51-59 (Persian)
Laes T., & Westerlund H. (2017).Performing disability in music teacher education: Moving beyond inclusion through expanded professionalism, International Journal ofMusic Education.5:1-13
Moghaddam, K. & Sestaki,M. (2012). Music disorders math,
Journal of exceptional education. 2012, 107: 48-38. (Persian)
Rickson D. & Warren P. (2017). Music for All: Including young people with intellectual disability in a university environment, Journal of Intellectual Disabilities, First Published. 4: 46-52, https://doi.org/10.1177/1744629517701860
Sarbaz, M., Abolghasemi, Z. & RostamOghli, S. (2015). Comparison of self-regulation strategies, creativity and goal orientation in students with and without dyscalculia, Journal of Learning Disabilities. 2015. 3 (3): 68-78 (Persian)
Yazdanbakhsh, K. & Bahrami Zahra. (2012). Explore problem-solving strategies for students with learning disabilities, cognitive science First National Conference on Education, Mashhad, Ferdosi University of Mashhad. 89-99 (Persian)
Zimmerman, B. J. (2015). Self- regulated learning: Theories, Measures, and outcomes, city university of New York Graduate center, NY, USA.