اعتصامی پور، لیلا (1392). بررسی رابطه خودآگاهی شناختی و عملکرد حافظه رویدادی در بیماران مبتلا به وسواس. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت.
البرزی، شهلا (1393). بررسی مقایسۀباورهایانگیزشیوراهبردهای خودتنظیمیبراییادگیریدرمیاندانشآموزان دختروپسرمقطعراهنماییمراکزتیزهوشان شهرشیراز. مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، 15 (19)، 32-45.
آبنیکی، الهام(1394). بررسیرابطهیبینسبکهاییادگیری،خودنظمدهیباشیوههایمقابلهبا فشار روانیدردانشجویاندانشگاهعلومپزشکیوخدماتبهداشتیدرمانیایران، پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده ی روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی.
امینی، محمد( 1393). رابطهراهبردهای یادگیریخودنظمده.باورهایانگیزشیبا پیشرفتتحصیلیدانش آموزان. مجله اندیشههای نوین تربیتی، 2 (3)، 44-62.
احمدآیی، آرزو (1393). پرورشتواناییهایذهنیورفعناتواناییهاییادگیری، چاپ سوم، تهران، انتشارات مینا.
افروز، غلامعلی (1394). ناتواناییهاییادگیری، چاپ سیزدهم، تهران، نشر پیام نور.
سیف، علی اکبر (1393). روانشناسینوینپرورشی، چاپ دوازدهم، تهران، انتشارات دوران.
باطنی، پونه؛ ابوالقاسمی، عباس؛ علی اکبری دهکردی، مهناز و هرمزی، محمود (1392). تأثیر آموزش مهار ت های نظم دهی هیجانی بر مؤلفه های اضطراب در دختران دبیرستانی. مجله ی روان شناسی مدرسه، 2(3)، 23-37.
حیدری، طاهره (1392). مقایسة ابعاد نظریة ذهن در کودکان مبتلا به اوتیسم و عادی 5 تا 10 سال شهر اصفهان. مجله دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 12(3)، 45-62.
کُرد، بهمن (1395). نقش جهتگیری اهداف پیشرفت در عملکرد ریاضی: با میانجی گری خودنظم دهی دانشآموزان. مجله ی روان شناسی مدرسه، 5(4)، 85-100.
غفاری، عذرا و بیگلری، شبنم (1391). بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی در ارتقاء تئوری ذهن دانشآموزان پرخاشگر و سنجش پایداری اثر آن. فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی، 7(27)، 117-143.
غفاری، مریم (1392). مقایسه معنای زندگی، خودآگاهی شناختی ونظم جویی شناختی هیجان در مادران کودکان مبتلا به اوتیسم و افراد عادی، پایاننامهیکارشناسیارشد. دانشکدهی روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی.
قنبری، علی(1394). مقایسهی منبع کنترل، خودآگاهی شناختی و ترس از شکست در دانشآموزان با و بدون ناتوانیهای یادگیری. مجله ی ناتوانی های یادگیری، 4(1)، 59-44.
قمرانی، الهام و البرزی، شهرام (1385). بررسیرواییواعتبار آزموننظریةذهندرگروهیازدانشآموزانعقبمانده ذهنیوعادیشهرشیراز. مجلة روان شناسی، 6 (2)، 34-17.
Anderman. E. & Yung. A. (1994). Motivation and strategy use in science: individual differences and classroom effects. Journal of Research in science Teaching, 31 (8), 811-831.
Amini, M. (2015). Relationship between Self-Regulatory Learning Strategies. Motivational beliefs with students' academic achievement. Magazine of Modern Thoughts of Education, 2 (3), 44-62. (Persian).
Bateni, P., Abolghasemi, A., Aliakbari Dehkordi, M. & Hormozi, M (2013). The efficacy of emotion-regulation skills training on the anxiety components among female school students. Journal of School Psychology, 2(3), 23-37. (Persian).
Baron-Cohen, S. (2008). Precursors to a theory of mind: Understanding attention in others. In A. Whiten, Ed., Natural theories of mind: Evolution, development, and simulation of everyday mindreading. Cambridge, MA: Basil Blackwell, 26 (1), 233-251.
Bembenutty, H. (2013). self-regulation of learning and Academic delay of gratification: gender and ethnic Difference among collage students, jurnal of Advencead Academics, 18(4), 586-616.
Bosacki, S.L. (2011). Theory of mind and selfconcept in preadolescents, link with gender and language. Journal of Educational Psychology, 92(4), 709-717.
Cohen- Baron, S., Lesli, A.M., & Frith, U. (2007). Does the autistic child have a theory of mind? British Journal of Psychology, 21, 3-10.
Cole, K., & Mitchell, P. (2008). Siblings in the developmental executive control and theory of mind. British Journal of Developmental Psychology, 18, 279-295.
Demetriou, A., Mouyi, A., & Spanoudis, G. (2013). The development of mental processing. Journal of Autism & developmental Disorder ,21, 254-268.
Duncan, B. L., Miller, S. D., Wampold, B. E. Hubble, M. A. (2009). The heart and soul of change: Delivering what works in therapy. Washington, DC: American PsychologicalAssociation.
Ghaffari, A. & Bighlari, S. (2012). The Investigation of the Effectiveness of Social Skill Training in Theory of Mind Improvement in Aggressive Students and the Assessment of It’s Effective Stability. Journal of Modern Psychological Researches, 7(27), 117-143. (Persian).
Ghanbari, A. (2014). Comparison of control source, cognitive self-awareness and fear of failure in students with and without learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 4 (1), 59-44. (Persian).
Heydari, T (2013). Comparing the dimensions of the theory of mind in children with autism and normal in 5 to 10 years old in Isfahan. Journal of Applied Psychology, 12 (3), 45-62. (Persian).
Happe, F.G.E. (2012). An advanced test of theory of mind: understanding of story characters and feelings by able autistic, mentally handicapped and normal children and adults. Journal of Autism & Developmental Disorder, 24, 129-154.
Hayes, S.C, Barnes-Holmes, D., & Roche, B. (2008). Relations frame theory: Journal A post- Developmental disorders, 31, 589-599.
kord, B. (2017). The role of achievement goals orientation in math performance: Mediating students’ self-regulation. Journal of School Psychology, 5(4), 85-100. (Persian).
Lantz, J. (2014). Theory of mind in autism: Development, implications, and interventions. Journal of child Psychology and Psychology, 43, 18-25.
Laura, N (2013). self-regulationand Academic achievement and resilience: A longitudinal study, international journal of educational research, 41, 56-69.
Moore, S. (2014). Asperger Syndrome and the Elementary school Experience. Shawnee MissionKansas. Publishers cataloging-in Publication, (Provided by quality books, Inc).
Pintrich, & M. Zeidner (eds), Handbook of Self- San Diego, CA: Academc Press.
Popar, D., Mitchel, D., & Ackroyd, K. (2011). Do children with autism find it difficult to offer alternative ambiguous figures? Journal of Autism and Developmental Disorders, 30, 195-203.
Rieff, C., Terwoget, M.M., & Stockmann, L. (2010). Understanding atypical emotions among children with autism. Journal of Autism and Developmental Disorders, 30,195-203.
Schunk, D. H. (2009). Commentary on self–regulation in school contexts, learning and instruction. Learning and Instruction, 34,173 – 177.
Sexton, M., Harris, K. R., & Graham, S. (2011). Self-regulateg strategy development and the writing process: Effects on essay writing and attributions. Exceptional Children.
Singh, Romila, 2006, "Self-Awareness.24" Encyclopedia of Career Development, SAGE Publications, London.
Spaulding, L. C. (2011). Motivation classroom. New York: McGraw
Sperling, R.A., Walls, H., & Hill, A. (2012). Early relationships among self-regulatory constructs: Theory of mind and preschool children’s problem salving. Journal of child study, 30(4), 233-252.
Sullivan, M. J. L., Bishop, S. R., Pivik, J. (2012) The Pain Catastrophizing Scale: Development and Validation. psychol assess. 7(4), 524-532.
Verheij, J. (2011). Technical Students' Met cognitive Skills: RelatingGeneral vs. Specific Met cognitive Skills to Study Success, Learning and Individual Differences, 13(3):259-272.
Winne, P. H. (1997). Experimenting to bootstarp self – regulated learning. Journal of Educational Psychology, 89(5), 397 – 410.
Zimmerman, B. J. (2000). Self-efficacy: An essential motive to learn. Contemporary Educational psychology, 25, 125-134.
Zimmerman, B. J. (1990). Self- regulated learning and academic achievement: An overview. Educational psychologist, 25 (1), 3-17.
Zohar, A. (2013). The Met cognitive Knowledge and the Instruction of Higher Order Thinking. Teaching and Teacher Education.