انجمن روانپزشکی آمریکا (2013) .راهنمای تشخیصی و آماری اختلالاتروانی (ویراست پنجم). سیدمحمدی، یحیی(1393)،تهران، نشر روان.
بلبلی، لطفعلی؛ حبیبی، یعقوب و رجبی، علی (1392). تأثیر افزایش ساعات ورزش بر تصویر بدنی، توده بدنی و اضطراب اجتماعی. مجله ی روان شناسی مدرسه،2(2)، 29-43.
پیرزادی، حجت و شریفی اردانی، احمد(1395). نظریه دلبستگی و مشکلات هیجانی- اجتماعی در دانشآموزان با مشکلات ویژه یادگیری: تبیین نظری و کاربردهای بالینی. تعلیم و تربیت استثنایی، (138)47-56.
شیخ الاسلامی، علی؛ درتاج، فریبرز و اسکندر، زهیر. (1394). اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر حضور ذهن بر اضطراب اجتماعی دانش آموزان. مجله ی روان شناسی مدرسه، 4(4)، 94-110.
حبیبی، یاسر؛ قبادزاده، سجاد؛ محمدی، عیسی و مهدی زاده، امیر. (1397). نقش فشار اجتماعی و هوش هیجانی در پیشبینی رفتارهای اعتیادآور به تلفن همراه در دانش آموزان مقطع متوسطه. مجله ی روان شناسی مدرسه، 7(1)، 121-137
حاجلو، نادر و رضاییشریف، علی(1390). بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه مشکلات یادگیری کلورادو. مجله ی ناتوانی های یادگیری، 1(1)24-43.
کاکاوند، علیرضا؛ نیک اختر، شقایق و سرداریپور، مهران. (1396). پیشبینی اعتیاد به اینترنت بر اساس حمایت اجتماعی ادراک شده، احساس تنهایی و هراس اجتماعی. مجله ی روان شناسی مدرسه، 6(1)، 81-98.
کار احمدی، مژگان؛ طبائیان، سیده راضیه و افخمی عقداد، محمد (1386)، مقایسه الگو های تعامل والدین در کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی /کمبود توجه با گروه کنترل، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی شهید صدوقی یزد، 1 (15)، 44-48.
کرمی، جهانگیر؛ حیدریشرف، پریسا؛ شفیعی، بهناز .(1394). رابطه راهبردهای تنظیم هیجان و هوش هیجانی با هراس اجتماعی در دانشآموزان آسیبدیده بینایی و آسیبدیده شنوایی. مجله تعلیم و تربیت استثنایی، 15(1)، 5-15.
گورمن جین چنگ (2001). اختلالات هیجانی و ناتوانیهای یادگیری در کلاسهای ابتدایی. ترجمه، محمد نریمانی و ناصر نورانی دگرماندرق، (1382)، اردبیل: نیک آموز.
عطادخت، اکبر. (1395). نقش کمال گرایی و هوش هیجانی در پیش بینی فرسودگی تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی. مجله ی روان شناسی مدرسه، 5(1)، 65-80..
Atadokht, A. (2016). The effectiveness of mindfulness-based cognitive therapy on social anxiety of students. Journal of School Psychology, 5(1), 65-80. (Persian).
American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, Fifth Edition. Arlington, VA, American Psychiatric Association.
Al-Yagon, M. (2015). Fathers and mothers of children with learning disabilities: Links between emotional and coping resources. Learning disability quarterly, 38(2), 112-128.
Bolboli, L., Habibi, Y. & Rajabi, A. (2013). The effect of exercise on body image, bodymass and social anxiety in students. Journal of school psychology, 2(2), 29-43 (Persian).
Browin, B., & Stein, D. J. (2004). Social Anxiety disorder. New York: Marcel Dekker Inc.
Burt, S. A., Krueger, R. F., McGue, M., & Iacono, W. (2003). Parent-child conflict and the comorbidity among childhood externalizing disorders. Archives of general psychiatry, 60(5), 505-513.
Ciarrochi J, Chan A.Y.C, Bajgar J. (2008). Measuring emotional intelligence in adolescents. Personality and Individual Differences, 31(7), 1105-19.
Elias, M. J. (2004). The connection between social-emotional learning and learning disabilities: Implications for intervention. Learning Disability Quarterly, 27(1), 53-63.
Freilich, R., Shechtman, Z. (2010). The contribution of art therapy to the social, emotional and academic Adjustment of children with learning disabilities. The Arts in Psychotherapy, 7(3), 97–105.
Gorman, J. C. (2001). Emotional disorders and learning disabilities in the elementary classroom: Interactions and interventions. Corwin Press (Persian).
Habibi, Y., Ghobadi, S., Mohammadi, E. & Mahdizadeh, A. (2018). Role of Social Pressure and Emotional Intelligent in Prediction Addicting Behaviors to Cell Phones in Students. Journal of School Psychology, 7(1), 121-137.(Persian).
Hajloo, N., & Rezaei sharif, A. (2012). Psychometric properties of Colorado Learning Difficulties Questionnaire (CLDQ). Journal of Learning Disabilities, 1(1)24-43.(Persian).
Johnstone, J., Rooney, R. M., Hassan, S., & Kane, R. T. (2014). Prevention of depression and anxiety symptoms in adolescents: 42 and 54 months follow-up of the Aussie Optimism Program-Positive Thinking Skills. Frontiers in psychology, 5, 364.
Kakavand, A., Nikakhtar, S. & Sardaripour, M. (2017). Prediction of internet addiction, based on perceived social support, loneliness and social phobia. Journal of School Psychology, 6(1), 81-98. (Persian).
Karami J, Heidarisharaf P, Shafeei B. Relationship between Emotion Regulation Strategies and Emotional Intelligence with Social Phobia in the Blind and deaf Students. Exceptional Education. 2015; 1 (129) :5-14 (Persian).
Karahmadi M, Tabaiean R, Afkhami -Aghda M. Parental Interaction Patterns in Children with Adhd and Controls a Comparative Study. JSSU. 2007; 15 (1) :35-43 (Persian).
Kennedy, S. C., Kim, J. S., Tripodi, S. J., Brown, S. M., & Gowdy, G. (2016). Does Parent–Child Interaction Therapy reduce future physical abuse? A meta-analysis. Research on social work practice, 26(2), 147-156.
Li, H., & Morris, R. J. (2007). Assessing fears and related anxieties in children and adolescents with learning disabilities or mild mental retardation. Research in developmental disabilities, 28(5), 445-457.
Liu, M., & Ren, S. (2018). Moderating Effect of Emotional Intelligence on the Relationship between Rumination and Anxiety. Current Psychology, 37(1), 272-279.
Maag, J. W., & Reid, R. (2006). Depression among students with learning disabilities: Assessing the risk. Journal of learning disabilities, 39(1), 3-10.
Mayer J, Salovey P, Caruso D.(2008). Emotional intelligence: New ability of eclectic traits. American Psychologist 2008; 63: 503–17.
Parker, J.D., Taylor, R.N., Eastabrook, J.M., Schell, S.L., & Wood, L.M. (2008), ProblemGambli ng in Adolescence: Relationships with Internet Misuse, Gaming Abuse And Emotional Intelligence, Personality and Individual Differences, 45(10), 174-180.
Pirzadi H, sharifi-ardani A. Attachment Theory and Socioemotional Problems in Students with Learning Disorder: Theoretical Explanation and Clinical Applications. Exceptional Education. 2016; 1 (138) :47-56 (Persian).
Popil, I. (2011). Promotion of critical thinking by using case studies as teaching method. Nurse education today, 31(2), 204-207.
Robbins, B. D. (2008). What is the good life? Positive psychology and the renaissance of humanistic psychology. The humanistic psychologist, 36(2), 96.
Sheikholeslami, A., Dortaj, F. & Eskandar, Z. (2016). The effectiveness of mindfulness-based cognitive therapy on social anxiety of students. Journal of School Psychology, 4(4), 94-110. (Persian).
Tabaiean, R., & Afkhami-Aghda, M. (2007). Parental Interaction Patterns in Children with Adhd and Controls a Comparative Study. SSU_Journals, 15(1), 35-43. (Persian).
Taylor, S. E., Kemeny, M. E., Reed, G. M., Bower, J. E., & Gruenewald, T. L. (2000). Psychological resources, positive illusions, and health. American psychologist, 55(1), 99.
Thaler, N. S., Kazemi, E., & Wood, J. J. (2010). Measuring anxiety in youth with learning disabilities: Reliability and validity of the Multidimensional Anxiety Scale for Children (MASC). Child Psychiatry & Human Development, 41(5), 501-514.