ابوالقاسمی، عباس و جوانمیری، لیلا. (1391). نقش مطلوبیت اجتماعی با سلامت روانی و خودکارآمدی در پیشبینی پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر. مجله ی روان شناسی مدرسه، 1(2)، 6-20.
احدی، حسن و کاکاوند، علیرضا. (1391). اختلالهای یادگیری (از نظریه تا عمل). تهران: نشر ارسباران.
افروز، غلامعلی وکامکاری، کامبیز. (1390). تاریخچه، رویکردها و نظریههای هوش وخلاقیت، انتشارات دانشگاه تهران.
بهپژوه، احمد و پرند، اکرم. (1380). هنجاریابی آزمون هوش ویلیامز برای کودکان با نارسایی بینایی. مجلهی روانشناسی، 5(3)، 216-230.
خلعتبری، جواد ؛ احدی، حسن؛ هومن، حیدرعلی؛ پاشاشریفی، حسن؛ میرزایی، بهشته و عبدالهی، مسعود. (1376). هنجاریابی آزمون فردی پرتئوس. خلاصهی مقالات اولین کنگره انجمن روانشناسی ایران.
دلاور، علی. (1395). روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی. تهران: نشر ویرایش.
رحیمیان برگر، اسحق و حبیبی، مجتبی. (1391). حساسیت، ویژگی و نقطه برش مقیاس تجدیدنظر شده هوشی وکسلر کودکان در تشخیص اختلالهای یادگیری. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، 18(3)، 195-201.
زارعی، طهورث. (1373). هنجاریابی آزمون هوش وکسلر کودکان (تجدید نظرشده 1974) (WISC-R) بر روی دانشآموزان ده ساله شهر تهران. پایاننامهی کارشناسی ارشد، تهران، دانشگاه علامه طباطبایی.
شکرزاده، شهره،؛ افروز، غلامعلی؛ کامکاری، کامبیز و دوایی، مهدی. (1393). استاندارسازی نسخهی سوم آزمون توانایی شناختی وودک-جانسون برای کودکان دبستانی با مشکلات یادگیری. نشریه توانمندسازی کودکان استثنایی، 5(1)،1-25.
عابدی، محمدرضا؛ صادقی، احمد و ربیعی، محمد. (1392). هنجاریابی آزمون هوشی وکسلر کودکان (نسخه چهار) در استان چهار محال و بختیاری. شخصیت و تفاوتهای فردی، 2(3)، 138-158.
غلامیتوران پشتی، مرضیه؛ دلاور، علی؛ پاشاشریفی، حسن؛ شریفی، نسترن. (1396). عنوان ساخت و هنجاریابی آزمون تشخیص توانایی شناختی کودکان. فصلنامه روانسنجی، 6(22)،7-18.
کامکاری، کامبیز و افروز، غلامعلی. (1388). اصول روانسنجی و هوش آزمایی (آزمون هوشی تهران- استنفورد- بینه). تهران: انتشاران دانشگاه تهران.
کامکاری، کامبیز و شکرزاده، شهره. (1396). ارزیابی ناتوانی یادگیری. تهران: انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران.
کامکاری، کامبیز. (1386). استانداردسازی نسخه پنجم مقیاسهای هوشی استانفورد- بینه خردسال. رسالهی دکترا، دانشگاه تهران.
میرزایی علیآبادی، ناصر. (1373). هنجاریابی فرم تجدیدنظر شده مقیاس هوش وکسلر برای کودکان (WISC-R) درباره دانشآموزان هفت ساله شهر تهران. پایاننامهی کارشناسی ارشد، تهران، دانشگاه علامه طباطبایی.
نریمانی، محمد؛ قاسمینژاد، محمدعلی و رستماوغلی، زهرا. (1393). روانشناسی کودکان استثنایی: مطابق با آخرین تغییرات DSM-5. انتشارات دانشگاه محقق اردبیلی.
هاشمی، سیدعلی؛ کامکاری، کامبیز و شکرزاده، شهره. (1397). ویژگیهای روانسنجی نسخه دوم مقیاسهای سنجش هوش رینولدز در دانش آموزان سمپاد. فصلنامهی پژوهشهای کاربردی روانشناختی، 9(1)، 137-148.
هومن، حیدرعلی. (1391). شناخت روش علمی در علوم رفتاری. تهران: انتشارات سمت.
Abedi, M. R., Sadeghi, A., & Rabiei, M. (2013), Standardization of the Wechsler children's IQ test (Fourth Edition) in Chaharmahal and Bakhtiari Province. Quarterly Personality and Individual Differences, 2(3), 138-158. (Persian)
Abolghasemi, A., & Javanmirry, L. (2012). The role of social desirability, mental health and self-efficacy in predicting academic achievement of female students. Journal of School Psychology, 1(2), 6-20 (Persian)
Afrooz, G. A., & Kamkari, K. The psychological foundations of intelligence and creativity: History, theories and approaches. Tehran: Tehran University Press. (Persian)
Ahadi. H., & Kakavand, A. R. (2011). Learning disabilities (from theory to practice). Tehran: Arasbaran Publishers. (Persian)
Beaujean, A. A., Mc Glaughlin, S. M., & Margulies, A. S. (2009). Factorial validity of the reynolds intellectual assessment scales for referred students. Psychology in the Schools, 46 (10), 932-950.
Beh Pajoh,Ahmad, Parand, Akram (2001), Standardization of Williams intelligence test for children with visual impairment. Journal of Psychology, 5(3), 216-230. (Persian)
Delavar, A. (2015). Educational and psychological research method. Tehran: Virayesh Pub. (Persian)
Georgas, J., Van de Vijver, F. J. R, Weiss, L. G., & Saklofske, D. H. (2003). 19 - A cross-cultural analysis of the WISC-III. Cultural and Children’s Intelligence: Cross-Cultural Analysis of the WISC-III Practical Resources for the Mental Health Professional, 277-313.
Gholami Touran Dorshti, M., Delavar, A., Pasha Sharifi, H., & Sharifi, N. (2017). Construct and normalization of cognitive ability test for children. Journal of Psychometrics, Islamic Azad University, Roudhen Branch, 6(22), 7-18. (Persian)
Groth-Marnat, G., & Wright, A. J. (2016). Psychological assessment, sixth edition, Wiley Published.
Hashemi, S. A., Kamkari, K., & Shokrzadeh, SH. (2018). The psychometric properties of reynolds intellectual assessment scales, second edition in student’s Sampad. Applied Psychological Research Quarterly, 9(1), 137-148. (Persian)
Hooman, H. A. (2011). Research methodology in behavioral sciences. Tehran: Samt Press. (Persian)
Kamkari, K., & Afrooz, G.A. (2009). Psychometric and intelligence testing principles (Tehran-Stanford Intelligence Test - Special Needs Pediatric Examination), Tehran: Tehran University Press. (Persian)
Kamkari, K., & Shokrzadeh, Sh. (2017), Evaluation of learning disability. Tehran: Islamic Azad University Science and Research Branch. (Persian)
Kamkari. K (2007). Standardization of the fifth edition of Stanford-Binet Scales, Ph.D., University of Tehran. (Persian)
Karch, S. K., Loe., S. A., Jones. H., & Farrally, A.(2009).Convergent validity of the Reynolds intellectual assessment scales (RIAS) using the woodcock- Johnson tests of cognitive ability, third edition (WJ-III) with university students. Journal of Psychoeducational Assessment, 27(5), 355-365.
Khalatbari, J., Ahadi, H., Hooman, H. A., Pashasharifi, H., Mirzaee, B., & Abdollahi, M.(1997). Standardization of Pereto's individual experiment. Summary of articles of the first congress of the Iranian psychological association. (Persian)
Mirzayee Ali-Abadi, N.(1994). Standardization of the Revised Wechsler intelligence scale for children about Tehran's 7-year-old Sstudents, Master's Degree, Tehran, Allameh University. (Persian)
Oliver, W. E., & Rachel, V. P. (2007). Referred students’ performance on the Reynolds intellectual assessment scales and the Wechsler Intelligence scale for children- fourth edition, Journal of Psychoeducational Assessment, 25(4), 334-340.
Rahimian Booger, I., & Habibi, M. (2012). Sensitivity, specificity and cutoff point of the Wechsler intelligence scale for children-revised in diagnosis of learning disorders. Iranian Journal of Psychiatry and Clinical Psychology, 18(3), 195-201.
Reyenolds, C. R., & Kamphaus, R. W. (2005). Introduction to the Reynolds intellectual assessment scales and the Reynolds intellectual screening Test. In D. P. Flanagan & P. L. Harrison (Eds), Contemproary Intellectual Assessment: Theories, Tests, and Issues (2nd ed., pp. 461-483), New York, NY: Guilford Press.
Reynolds, C. R., & Kamphaus, R. W., (2015). Reynolds intellectual assessment scales, second edition. Lutz, FL: Psychological Assessment Resources.
Shokrzadeh, S., Afrooz, G. A., Kamkari, K., & Davayi , M. (2013). Standardized tests of cognitive ability Woodcok – Johnson III (un) For children with learning disability. Empowering Exceptional Children, 5(4),1-25. (Persian)
Suen, H., & Greenspan, S. (2008). Linguistic sensitivity does not require one to use grossly deficient norms: Why U. S. Norms should be used with the Mexican WAIS-III id capital cases, Psychology in Intellectual and Developmental Disabilities, Official Publication of Division 33, American Psychological Association Retrieved from
http://www.apa.org/divisions/div33.
Turner,S. M., DeMers, S. T., Fox, H., & Roid, G. (2001). APA's guidelines for test user qualifications: An executive summery. American Psychologist, 56(12),1099-1113.
Zarei, T. (1994). Standardization of the revised Wechsler intelligence scale for children on ten-year-old Sstudents in Tehran, Master's Degree, Allameh University. (Persian)
Narimani, M., Gaseminahad, M. A., & Rostamoghli, Z. (2013). Psychology of exceptional children: In accordance with the last changes of DSM-5. University of Mohaghegh Ardabili Pub.