آرنهایم، دانیل و سینکلر، ویلیامزای ( 1995 ). حرکت درمانی ، چاپ دوم، ترجمه حمید علیزاده ،
1385 )، تهران: انتشارات رشد. )
تأثیر آموزش حرکات درشت و ظریف بر کاهش علائم نارساخوانی
38
اسدی دوست ، نوشین ( 1387 ). تأثیر روش یکپارچگی حسی و آموزش مهار تهای ادراکی –
حرکتی برمشکلات حرکتی کودکان نارساخوان پای ههای اول تاسوم مقطع ابتدایی
شهراصفها . ن پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی وروان شناسی کودکان
استثنایی دانشگاه اصفهان.
.45-50،(11) استکی، مهناز ( 1388 ). علائم اختلال در یکپارچگی حسی، بازتاب دانش، 3
باباپور خیرالدین، جلیل ( 1385 ). مقایسه ی مهارت های حرکتی دانش آموزان نارساخوان و عادی،
.20-28 ،(40) مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، 28
پاشا، غلامرضا( 1370 ). بررسی توسعه الگوهای حرکتی و رابط هی آ نها با کن شهای هوشی در
کودکان عقب مانده ذهن . ی پایان نامه کارشناسی ارشد : دانشگاه تهران.
پا کادانیا، پراکاش و احمدپناه، محمد( 1386 ). مروری بر پژوهش های اخیر، تهران: پژوهشگاه
مطالعات آموزش و پرورش پژوهشکده ی کودکان استثنایی.
جنسن، اریک ( 1383 )، مغز و آموزش ترجمه محمد حسین لیلی؛ سپیده، رضوی ( 1383 )، چاپ
اول، انتشارات مدرسه
حسن پور هش تایجانی، عباداله ( 1381 ): نارسا خوانی و تدریس به دانش آموزان نارسا خوان در
.17-23 ،(1) کلاس های عادی. نشریه تعلیم و تربیت استثنایی ، 10
سنندجی، هایده ( 1387 ). تأثیر یک پارچگ ی حسی بر کا هش علائم نارسا خوان . ی پایان نامه
کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاداسلامی واحد تهران مرکزی.
سورتجی، حسین ( 1386 ). تأثیر درمان یکپارچگی بر مهارت های حرکتی درشت و ظریف
.38-45 ،2( کودکان 5 تا 7 ساله با نشانگان داون، مجل هی علمی پژوهشی توابخشی، ( 1
فاوست،آنجلا؛ نیکلسون، راد ( 2009 ). مترجم رمضانی و اسوکلایی، احمد ( 1388 ). مروری بر نقش مخچه
در نارسا خوانی. تهران.انتشارات پژوهش درحیطه ی کودکان استثنایی.
فریار، اکبر و رخشان، فریدون ( 1367 ). ناتوان یهای یادگیر ی.تبریز. انتشارات نیما.
فریار، اکبر و رخشان، فریدون ( 1379 ). ناتوان یهای یادگیر ی.تبریز . انتشارات نیما.
قاسم زاده، حبیب الله( 1385 ). نوروپسیکولوژی شناختی . مجموعه مقاله های سمپوزیوم
نوروپسیکولوژی شناختی ایران.تهران. انتشارات ارجمند.
کاپلان، بنیامین و سادوک، و یرجیینا ( 2003 ). خلاصه ی روان پزشکی کاپلان ، چاپ اول،
ترجمه ی نصرت الله پور افکاری ( 1385 )، تبریز: شهر آب.
کافی ماسوله، سیدموسی( 1381 ). نوروپسیکولوژی اختلالات یادگیری. سمپوزیوم نوروپسیکولوژی
شناختی ایران. دانشگاه بین المللی امام خمینی.
سیف نراقی، مریم و نادری، عزت الله ( 1382 ). اختلالات یادگیری. تهران: انتشارات امیر کبیر.
سیف نراقی، مریم و نادری، عزت الله ( 1384 ). نارسایی های ویژه در یادگیری و چگونگی
تشخیص و روش های باز پروری، چاپ سوم، تهران: انتشارات مکیال
لرنر، ژانت دبلیو ( 1997 ). ناتوانی های یادگیری . مترجم عصمت دانش ( 1384 ). تهران : انتشارات دانشگاه
شهید بهشتی.
Beng stone & Gwenn’s(1966). arrltionshir between perceptual-motor development
and motor. Performance of nine years old boys, on published master’s
thesis university of Colorado.
Clancy, H. & Clark, M, J.(1990). Occupational therapy for children. Churchill
Livingstone, u.k.10(2),219-232.
Chu, S. (1996) valuating the sensory Integrative Function of Mainstream School
Children with Specific Developmental, 59(3), 465-474.
Kaufman, L.B, Schihling, D.L. (2007). Implementation of a strength Training program
for A 5 year –old child with poor body Awareness and developmental coordination
disorder. Journal of Psychology, 14(3), 27-33.
Knights. & Flint, J. (2000). Screening Chromosome ends for learning disability.
www.bmj.com. Journal of Psychology, 7(2), 17-23.
Macmillan, Jenny (2004). Music and Dyslexia, piano professional, spring, 2004.
Journal of Psychology, 4(2), 10-17
Reid, G. (2003). Dyslexia: a practitioners hand book. Third Edition. John Wiley &
sons ltd.
Moren, C. & Barro, V.(1999) Body expression in the motor development of
preschool children psychic. Journal Articles .Spain, 14(3), 27-33.
Wilson, B & Kaplan, B. (1994). Follow-up Assessment of children Receiving
sensory Integration Treatment occupational therapy. Journal of Research.
15(4), 201-210.