آقایی، م.، گزل، ص.، زینالی، م.، احمدی، ن.، و میرزایی، ش. (1395). اثربخشی آموزش مهارت حل مسأله بر کیفیت زندگی و عزت نفس بیماران مبتلا به ام اس، مجله ایدههای نوین روانشناسی، 1(1)، 29-38.
البرزی، ش.، و سامانی، س. (1378). مقایسه خودپنداره در میان دختران و پسران مقطع راهنمایی مراکز تیزهوشان شهرستان شیراز. مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، ۲(۱)، ۳-۲۰.
پاکیزه، ع.، و جعفرنژاد، م.ج. (1399). پیش بینی توان بخشودگی براساس سبک های دلبستگی، جهت گیری زندگی و عزت نفس دانشآموزان دبیرستانی. مجله روانشناسی مدرسه، 9(2)، 7-25.
پورحسین، ا.، انتصار فومنی، غ.، حجازی، م.، و نریمانی، م. (1399). اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر مهارت حل مسئله و عزت نفس دانش آموزان پایه یازدهم مشکین شهر. روانشناسی مدرسه، 9(4)، 34-45
حق رنجبر، ف.، کاکاوند، ع.، و دانش، ع. (۱۳۹۰). مقایسه خودکارامدی، اختلال هیجانی، و احساس تنهایی در دانش آموزان دچار ناتوانی یادگیری و عادی. مجله روانشناسی کاربردی، 4(۵)، ۴۲-۵۸.
زراعت، ز.، و غفوریان، ع. (1388). اثربخشیآموزش مهارت حل مسأله بر خودپنداره تحصیلی دانشجویان، مجله راهبردهای آموزش، 2(1)، 23-26.
غریبی، ح.، و بهاری زر، ک. (1394). اثربخشی آموزش مهارت حل مسأله بر خودتنظیمی تحصیلی و اضطراب ریاضی دانشآموزان. نشریه آموزش و ارزشیابی، 8(32)، 61-78.
قاسمی ارگنه، ح.، دارابی عمارتی، ع.، و صفری سفید چغایی، ص. (1393). اثر بخشی آموزش شناختی رفتاری بر خودکارآمدی و عزت نفس دانشآموزان دوره دوم شهرستان صحنه. دومین کنفرانس ملی روانشناسی و علوم رفتاری، تهران.
کدیور، پ. (۱۳۸۰). بررسی سهم باورهای خودکارآمدی، خودگردانی، هوش، پیشرفت درسی دانشآموزان به منظور ارائه الگویی برای یادگیری بهینه. تهران: پژوهشکده تعلیم و تربیت.
کمرزرین، ح. (۱۳۷۲). مطالعهای پیرامون عزت نفس و عملکرد تحصیلی گروهی از دانشآموزان سال سوم دبیرستان های دولتی و غیرانتفاعی شهرستان دزفول، شیراز: دانشکده علوم تربیتی.
هومن، ح. (1369). روانسنجی کاربردی، چاپ سوم. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
Abbaszadeh, M., & Sardoie, G. (2016). Compare Academic Self-Efficacy and Self-Regulation among Students with Learning Disorder and without Learning Disorder in Normal Elementary Schools (Fourth and Fifth Grade) of Kerman. Biomed Pharmacol Journal, 9(2), 751- 759. [DOI.org10.13005bpj999]
Ahghar, G. (2012). Effect of Problem-solving Skills Education on Auto-Regulation Learning of High School Students in Tehran. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 69, 688 – 694. [DOI:%2010.1016/j.sbspro.2012.11.462]
Alesi, M., Rappo, G., & Pepi, A. (2014). Depression, Anxiety at School and Self-Esteem in Children with Learning Disabilities, Journal of Psychological Abnormalities in Children, 3(3), 2-8. [DOI.%2010.4172/2329-9525.1000125]
Al-Zyoudi, M. (2010). Differences in self- concept among student with and without learning disabilities in Al Karak District in Jordan. International Journal of special education, 25(2), 72-77. https://eric.ed.gov/?id=EJ890586
Baars, M., Leopold, C., & Paas, F. (2018). Self-explaining steps in problem-solving tasks to improve self-regulation in secondary education. Journal of Educational Psychology, 110(4), 578-595. [DOI.org/10.1037/edu0000223]
Bembenutty, H. (2007). Self-regulation of learning and academic delay of gratification: gender and ethnic differences among college students. Journal of Advanced Academics, 18(4), 586-616. [DOI.org/10.4219/jaa-2007-553]
Berkeley, S., & Larsen, A. (2018). Fostering Self‐Regulation of Students with Learning Disabilities: Insights from 30 Years of Reading Comprehension Intervention Research. Learning disabilities research practice, 3(2), 75-86. [DOI.org/10.1111/ldrp.12165]
Chimentão Punhagui, G. (2019). Using Problem-Solving as a Method for the Development of Self-Regulation of Learning with Adolescents: An Experience Report. Metacognition in Learning, Nosisi Feza, IntechOpen, [DOI: 10.5772/intechopen.88195]
Dermitzaki, I., Leandari, A., & Goudas, M. (2009). Relations between young students’strategic behaviours, domain‑specific self‑concept, and performance in a problem‑solving, situation. Learn Instr; 19(2), 144-157. [DOI:10.1016/j.learninstruc.2008.03.002]
Erozkan, A. (2014). Analysis of Social Problem Solving and Social Self-efficacy in Prospective Teachers. Educational Sciences: Theory & Practice, 14(2), 447-455. [DOI: 10.12738/estp.2014.2.2014]
Grant, G., Ramcharan, P., & Flynn, M. (2010). Learning disability: A life cycle approach (2thed.). Maidenhead: Open University Press. http://shura.shu.ac.uk/4289/
Horvat, B. (2013). Doživljanjesebepriosebah shizofrenijo in osebah ponezgodnipoškod bihrbtenjače [Experiencing ourselves in subjects with schizophrenia and persons by accidental spinal cord injury. Psihološkaobzorja, 22, 122-133. [DOI.org/10.20419/2013.22.382]
Hsieh, M., & Dopkins Stright, A. (2012). Adolescents’ Emotion Regulation Strategies, Self-Concept, and Internalizing Problems. The Journal of Early Adolescence, 32(6), 876-901. [DOI.org/10.1177/0272431611433848]
Kang, Y. (2010). Self-regulatory training for helping students with special needs to learn mathematics. Doctoral thesis, University of Iowa. [DOI:%2010.17077/etd.yucmgqwa]
Lazakidou, G., & Retalis, S. (2010). Using computer supported collaborative learning strategies for helping students acquire self – regulated problem-solving skills in mathematics. Computers & Education, 54(1), 3-13. [DOI.org/10.1016/j.compedu.2009.02.020]
Moller, J., Streblow, L., & Pohlman, B. (2009). Achievement and self-concept of students with learning disabilities, Social Psychology of Education, 12(19), 113–122. [DOI:10.1007/S11218-008-9065-Z]
Morf, C. C., & Mischel, W. (2002). Self-Concept, Self-Regulation, and Psychological Vulnerability, Journal of Self and Identity, 1(2), 103-104. [DOI.org/10.1080/152988602317319267]
Patil, M., Saraswathi, G., & Padakannaya, P. (2009). Self-esteem and Adjustment among Children with Reading and Writing Difficulties. Studies on Home and Community Science, 3(2), 91-95. [DOI.org/10.1080/09737189.2009.11885282]
Pires, P. (2003). The friendship quality of children with learning disabilities: association with loneliness and self-perceptions. Doctoral Dissertation, Mount Saint Vicente University.
Schunk, D. H., & Usher, E. L. (2012). Social cognitive theory and motivation. In R. M. Ryan (Ed.), The Oxford handbook of human motivation (pp.13–27). New York, NY: Oxford University Press. https://psycnet.apa.org/record/2012-03687-002
Shaffer, D. (2005). Social and Personality Development .Ed5. U.S.A.: Thomson learning. Inc.
Shahgholy Ghahfarokhi, F., Moradi, N., Alborzkouh, P., Radmehr, S., & Zainali, M. (2015). The impact of training problem-solving skills on self-esteem and behavioral adjustment in teenage girls who have irresponsible parents or no parents. Journal of Medicine and Life, 8(4), 125–131. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28316718/
Veisi, S., Imani, S., Yosefzade, M. R., Veisipour, M., Moradhaseli, Y., & Amiri, R. K. (2020). Effectiveness of problem solving Training on self-concept academic high school students in holillan kahreh. Int J Educ Psychol Res, 1(2), 131-4. [DOI: 10.4103/2395-2296.152227]
Watkins, D., & Astilla, E. (1980). The reliability and validity of the Cooper smith Self-Esteem Inventory for a sample of Filipino high school girls. Educational and Psychological Measurement, 40(1), 251-4. https://eric.ed.gov/?id=EJ231206
Wei, X., & Morder, C. (2011). Self-Concept Development of Students with Disabilities: Disability Category, Gender, and Racial Differences from Early Elementary to High School, Remedial and Special Education, 1(24), 441-410. [DOI.org/10.1177%2F0741932510394872]
Wiener, J. (2004). Do peer relationships foster behavioral adjustment in children with learning disabilities? Learning Disabilities Quarterly, 27, 21-30. [DOI.org/10.2307/1593629]
Zeleke, S. (2004). Self‐concepts of students with learning disabilities and their normally achieving peers: a review. European Journal of Special Needs Education, 19(2), 145-170. [DOI.org/10.1080/08856250410001678469]