آموزش و پرورش ایالت بریتیش کلمبیا (2011). اختلالات یادگیری، راهبرد هایی برای معلمان (ترجمهی معصومهی خسروی و عباس عبدالحسینزاده(1394). سمنان: انتشارات دانشگاه سمنان استرنبرگ، رابرت. (2006). روانشناسی شناختی ترجمهی کمال خرازی و الهه حجازی(1387). تهران: انتشارات سمت.
اسپالدینگ، چری . ال .(1992). انگیزش در کلاس درس. ترجمهی حسن یعقوبی و ایرج خوشخلق، (1377). تبریز: دانشگاه تربیت معلم.
اسلاوین، رابرت. ای .(1387). روان شناسی تربیتی. نظریه ها و کاربست. (ترجمه ی یحیی سید محمدی). تهران: روان.
السون، متیو. اچ و هرگنهان، بی. آر. (2009). مقدمهای بر نظریههای یادگیری(ویرایش هشتم). ترجمهی علی اکبر سیف (1390) .تهران: دوران.
بیگدلی، ایمان ا...؛ محمدیفر، محمدعلی؛ رضایی، علیمحمد و عبدالحسینزاده، عباس. (1395). اثر آموزش حل مسئله ریاضی با روش بازی بر توجه، حل مسئله و خودکارامدی دانشآموزان مبتلا به اختلال یادگیری ریاضی. مجله پژوهش در یادگیری آموزشکاهی و مجازی،4(2). 52-41.
تامس، رابرت موری. (1385). نظریههای نوین در تحول انسان. ترجمهی حامد برآبادی و حمیدرضا آقامحمدیان. تهران: نی. (تاریخ انتشار به زبان اصلی ندارد).
ریو، جان مارشال .(2005). انگیزش و هیجان. ترجمه ی یحیی سید محمدی(1385). تهران: ویرایش.
شهیم، شیما. (1383). مقیاس تجدید نظر شده هوش وکسلر برای کودکان. انطباق و هنجاریابی شیراز. شیراز: انتشارات دانشگاه شیراز.
علاییخرایم، رقیه؛ نریمانی، محمد و علاییخرایم، سارا. (1391). مقایسهی باورهای خودکارآمدی و انگیزهی پیشرفت در میان دانشآموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. مجلهی ناتوانیهای یادگیری، 1(3)، 104- 85. .
قرائی، نفیسه و فتح آبادی، جلیل.(1392). اثربخشی بازی درمانی عروسکی بر ارتقای مهارت های اجتماعی کودکان پیش دبستانی دچار نشان گان داون.فصلنامه ی روان شناسی کاربردی،2(26)،40-25.
محمداسماعیل، الهه و هومن، حیدرعلی (1381). انطباق و هنجار یابی آزمون ریاضیات ایران کی مت. تهران: انتشارات آموزش و پرورش استثنایی کشور.
نریمانی، محمد و وحیدی، زهره. (1392). مقایسهی نارسایی هیجانی، باورهای خودکارآمدی و عزتنفس در میان دانشآموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. مجله ناتوانی های یادگیری،3(1)،91-78.
هالاهان، دانیل پی؛ کافمن، جیمز.ام و پولین، پیچ سی.(2009). یادگیرندگان استثنایی (ترجمهی علی مشهدی، سعید تیموری و نادر باقری(1393). مشهد: به نشر.
American psychiatric Association (2013). Diagnostic and statistical Manual Disorders. DSM - Fifth Edition.
Bailey, D.H ; sigler,R.S ; & Geary,D.C.(2014).Early predictors of middle school fraction knowledge.Developmental. Science,10,775-785.
Chung–Hung, L.(2013). Game–based remedial instruction in mastery Learning for upperprimary school student. Journal of Educational Technology & society,16(2),271-281.
Clark,C.(2006).Therapeutic advantages of play.Mahwah,Nj;Lawrence Erlbaum.
Clements,D.H;sarama,j,spitler,M;lange,A.A; & wolfe,C.B.(2011).mathematics learned by young children in an intervention based on learning trajectories.Journal for Research in Mathematics Educution,42,127- 166.
Geary,D.C.(2011).cognitive predictors of achievement growth in mathematics: A five year longitudinal.Devpsychol,47(6),1539-1552.
Geary,D. C.(2013). Consequences, characteristics and causes of mathematical Learning disabilities and persistent low achievehen . J Dev-Be ha Pediatr. 32(3), 250,253.
Saad, s ; dandashi, A; Aljaam, j. M; & saleh, M .(2015). The multime dia – Based Learning system Improved cognitive skills and motivation of disabled children with a very hight rate. Educational Technology & society, 18(2), 366- 379.
Wong, T. & Tang, J .(2015). Identification of children with mathematics learning disabilities (MLD) using Latent class growth analysis. Res Dev Disabil.35(11),2906-20.