افروز، غلامعلی (1394). ناتوانایی های یادگیری. چاپ سیزدهم، تهران، نشر پیام نور.
بشارت، محمد علی(1384). تحلیل اکتشافی رابطه کمالگرایی و شخصیت. مجله علمی پژوهشی مطالعات تربیتی و روانشناسی، 6(1)، 81-86.
پورعبدل، سعید؛ صبحی قرامکی، ناصر و عباسی، مسلم(1394). نیمرخ نارسایی شناختی، نارسایی هیجانی و اجتنابشناختی در دانشآموزان با و بدون ناتوانی اختلال یادگیری خاص. روشها و مدلهای روانشناختی، 6(20)،55-72.
جوکار، بهرام و داورپور، محمد آقا(1386). رابطهی تعللورزیآموزشی با اهداف پیشرفت. فصلنامهی اندیشههای نوین تربیتی، 3(4)،61-80.
حق رنجبر، فرخ؛ کاکاوند، علیرضا و دانش، عصمت(1390). مقایسه خودکارآمدی، اختلال هیجانی و احساس تنهایی در دانش آموزان دچار ناتوانی یادگیری و عادی. فصلنامهی روانشناسی کاربردی، 5(4)، 42- 58.
خوشروش، سعیده؛ خسروجاوید، مهناز و حسین خانزاده، عباسعلی(1394). اثربخشی آموزش تنظیم هیجانی بر پذیرش اجتماعی و همدلی دانشآموزان مبتلا به نارساخوانی. مجلهی ناتوانیهای یادگیری. 5(1)،32-46.
رستم اوغلی، زهرا؛ طالبی جویباری مسعود و پرزور، پرویز(1394). مقایسه سبکهای اسنادی و تابآوری در دانشآموزان با اختلال یادگیری خاص، نابینا و عادی. مجله ی ناتوانیهای یادگیری، 4(3)، 39-55.
زرگر، یداله؛ محمدی بهرام آبادی، راضیه؛ و بساک نژاد، سودابه(1391). بررسی فرآیندهای خانواده به عنوان پیش بین های مشکلات رفتاری در دانشآموزان پایه دوم دبیرستانهای شهر یاسوج. مجله ی روانشناسی مدرسه، 1(2)، 77-103.
صمدی، زهرا؛ آرمند، امیر و اقلیمی، الهام(1395) مقایسه تابآوری، رضایت زناشویی و سلامت روان در والدین کودکان با وجود ابتلا به ناتوانی یادگیری و عادی. سیویلیکا- ناشر تخصصی مقالات کنفرانسها و ژورنالها، محل انتشار: پنجمین کنفرانس بین المللی روانشناسی و علوم اجتماعی.
طاهر، محبوبه؛ ابوالقاسمی، عباس و نریمانی، محمد. (1395). اثربخشی آموزش همدلی و آموزش مدیریت خشم مبتنی بر رویکرد شناختی– رفتاری بر سازگاری دانش آموزان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ی. مجله ی روان شناسی مدرسه، 5(1)، 26-47.
عطادخت، اکبر؛ بشرپور، سجاد و دولتی، حسین. (1395). تعیین نقش همدلی و سبک زندگی اسلامی در تبیین رفتار جامعه یار معلمان. مجله ی روان شناسی مدرسه، 5(4), 75-84.
نریمانی، محمد؛ فلاحی، وحید؛ حبیبی، یاسر و زردی، بهمن. (1396). بررسی خصوصیات روان سنجی پرسشنامه همدلی و همدردی در دانشآموزان. مجله ی روان شناسی مدرسه، 6(1)، 115-129.
کیامرثی، آذر و ایل بیگی قلعه نی، رضا. (1391). ارتباط احساس پیوستگی و نارسایی هیجانی با رضایت از زندگی در دانش آموزان ADHD دختر دارای نشانه های. مجله ی روان شناسی مدرسه، 1(1)، 76-92.
کاکاوند، علیرضا(1385). اختلال نقص توجه- بیش فعالی. تهران: نشر ویرایش.
Atadokht, A., Basharpoor, S., Dowlati, H. (2017). Determine the role of empathy and Islamic lifestyle in explaining prosocial behavior teachers. Journal of School Psychology, 5(4), 75-84. (Persian).
American Psychiatric Association.(2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (5th ed). Washington, DC: Auteurs.
Barnes, L.L. (2016). Children with learning disabilities with in the family context, Personality and Individual Differences. 30(6),1311-1327.
Chu, A.C., &Chol, J.N(2005). Rethinking procrastination: Positive effects of active procrastination behavior on attitudes and performance. Journal of Social Psychology, 145, 245-264.
Jackson, K.m & Firetco, R.T(2007). Development of a new Resilience scale :the Conner – Davidson Resilience scale Depression and anxiety. Journal of Learning Disabilities 18, p: 76-82.
Connor, M(2006). Assessment of resilience in the aftermath of trauma.The Journal of clinical psychiatry, 67(2), 46-49.
Cabrera.R & Padilla,K(1991). Resilience and vulnerability to adverse developmental outcomesassociate with poverty. American Behavioral Scientist, 21, 415-428.
Dadds MR, Hunter K, Hawes DJ, Frost AD, Vassallo S, Bunn P(2008). A measure of cognitive and affective empathy in children using parent ratings. Child Psychiatry and Human Development, 39(2): 111-122.
Famery, S (2013). To Develop Empathy. Paris: Eyrolles Group.
Fijueroa, R. A. (2016). The diagnosis of LD in English Learner. Journal of Learning Disabilities, 39(3), 206-209.
Kiamarsi, A., Ilbigi Ghale Nee, I. (2012). The relationship of a sense of coherence and alexithymia with life satisfaction in girl students with ADHD symptoms. Journal of School Psychology, 1(1), 76-92. (Persian).
Loannis, A. &Efrosini, K(2008). Nonverbal social interaction skills of children with learning disabilities.Research in developmental disabilities, 29, 1-10.
Moats, L. C. (2016). Learning disabilities. Offers a wide range of fact sheets online. Journal of American Educator, 23(2), 12–22, 42–43.
Narimani, M., Fallahi, V., Habibi, Y., Zardi, B. (2017). Assess the psychometric properties of empathy and sympathy questionnaire in students. Journal of School Psychology, 6(1), 115-129. (Persian).
Rieffe C, Ketelear L, Wiefferink CH(2010). Assessing empathy in young children: construction and validation of an empathy questionnaire (em que). Personality and individual differences.
Sandler, I(2014). Quality and ecology of adversity as common mechanisms of risk and resilience. American Journal of Community Psychology, 29(1), 19-61.
Taher, M., Abolghasemi, A., Narimani, M. (2016). The efficacy of empathy and anger management training based on cognitive-behavioral approach on adjustment in children with oppositional defiant disorder. Journal of School Psychology, 5(1), 26-47. (Persian).
Taroyan, N. A., Nicolas, R.I. & Fawcett, A.J(2007). Behavioral and neurophysiological correlates of dyslexia in the continuous performance task. Clinical Neurophysiology, 118(4), 845-855.
Taylor, G.J &Bagby, M(2010). An Overview of The Alexithymia Construct. In: Bar On R,Parker JD.(editors).The Handbook of Emotional Intelligence. 1st ed. San Francisco:Jossey-Bass; 263-76
Tull, MT., Medaglia, E., Roemer, L(2005). An Investigation of The Construct Validity of the 20-item Toronto Alexithymia Scale Through The use of a Verbalization Task.Journal of Psychosomatic Research, 59(2), 77-84.
U.S. department of education, office of special education programs (2010). Twenty-ninth annual report to congress individuals with disabilities education act. Washington, DC: Author.
Winsloow, E.B.,Sandler, I.N,&Wolchik, S. A(2006). Building Resilience in chidren.In S,Goldstein&R,B. Brooks(Eds). Handbook of Resilience in children.Springer science + Business Media.VWollongong, (pp1-7).