اسلاوین، رابرت (2000). روانشناسی تربیتی (نظریه و کاربست). ترجمه یحیی سیدمحمدی (1385). تهران: نشر روان.
خسرو جاوید، مهناز و قوامی لاهیج، سارانا (1391). بررسی عوامل موثر بر مهارتهای خوانانویسی دانشآموزان دورهی ابتدایی از دیدگاه معلمان. مجلهی ناتوانیهای یادگیری، 1(3)، 29-45.
داکرل، جولی؛ مکشین، جان (2004). رویکرد شناختی به مشکلات یادگیری کودکان، ترجمه عبدالجواد احمدی و محمودرضا اسدی (1386). تهران: انتشارات رشد.
زندی، بهمن (1373). بررسی مشکلات املایی از دیدگاه یافتههای علم نوین زبانشناسی. گزارش تحقیقاتی. تهران: دفتر برنامهریزی آموزشی.
سیاح، نیمتاج (1386). ناتوانیهای یادگیری، تهران: نشر مدبر.
سلیکوویتز، امیل (2002). اختلال در خواندن و سایر مشکلات یادگیری. ترجمه علیاصغر احمدی و مسعود براتیان (1384). تهران: انجمن اولیاء و مربیان.
شجاعی، فهیمه (1394). بررسی و توصیف خطاهای املایی دانشآموزان دوم دبستان. فصلنامهی تازههای علوم شناختی. 14(2)، 11-25.
علیزاده، حمید؛ کریمی، بهروز (1392). اختلالهای یادگیری املاء (ارزیابی و برنامه آموزش). تهران انتشارات روان.
والاس، جرالد و مک لافلین، جیمزآ (1980). ناتوانیهای یادگیری و ویژگیهای آن، ترجمۀ نقی منشی طوسی، 1371 ، 1371. مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
Alizadeh, H, Karimi, B. (2014). Spelling Learning Disorders (Assessment and Training Program). Tehran: Ravan Publishing House. (Persain).
Dobson, T., & Stephenson, L. (2017). Primary Pupils' Creative Writing: Enacting Identities in a Community of Writers. Literacy, 51(3), 162-168.
Duckler, J, McCain, J. (2004). Cognitive Approach to Children's Learning Problems, Translation by Abdoljavad Ahmadi and Mohammad Reza Asadi (2007). Tehran: Roshd Publishing.
Edward R. L,. and Hilda P. L. (2016). An analysis of errors in the formation of manuscript letters by frist-garde children. American Educational Research Journal, 2 (1), 25-35.
Erdogan, O. (2017). The Effect of Cooperative Writing Activities on Writing Anxieties of Prospective Primary School Teachers. International Journal of Research in Education and Science, 3 (2), 560-570.
Feder, K., & Majnemer, A. (2007). Handwriting development, competency and intervention. Journal of Developmental Medicine and Child Neurology, 49(4): 312-317.
Fletcher, J., Lyon, G., Fuchs, L. & Barnes, M. (2007). Learning disabilities, USA: The Guilford press.
Khosrow Javid, M, Qavami Lahij, S. (2013). Investigating the Factors Affecting the Writing Skills of Primary School Students from the Viewpoints of Teachers. Journal of Learning Disabilities, 1 (3): 45-29. (Persain).
Sayyah, N. (2008). Learning Disabilities. Tehran: Moderate Publishing. Celicowitz, E. (2002). Interruptions in reading and other learning difficulties. Translation by Ali Asghar Ahmadi and Masoud Baratian (2005). Tehran: Parents & Coaches.
Shojaei, F. (2016). Studying and describing the spelling mistakes of secondary school students. Journal of Cognitive Science. 14 (2): 25-11. (Persain).
Slavin, R. (2000). Educational Psychology (theory and practice). Yahya Seyyed Mohammadi translation (2006). Tehran: Ravan publishing house.
Zandi, B. (1995). The study of spelling problems from the perspective of the findings of modern science of linguistics. Research Report. Tehran: Educational Planning Office. (Persain).
Wallace, G, McLaughlin, J.(1980). Learning Disabilities and its Features, Translated by Tosi, 1992. Mashhad: AstaneQuds Razavi Publishing House.