آزاد، اکرم؛ حوایی، ناصر؛ رفیعی، شهلا وکیهانی، محمد رضا (1386). مقایسه مهارتهای حسی - حرکتی دست کودکان با اختلال نوشتن و عادی 9 - 11 ساله. توانبخشی نوین، 1(4)، 6-12.
ابوالحسنی تفتی، الهام (1389). بررسیاثربخشیمداخلهترکیبیحسیحرکتیوآموزشیبرمیزاناختلال یادگیریریاضیدانش آموزانپسرتیزهوش شهر یزد، پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان.
افروز، غلامعلی(1388). اختلالات یادگیری، تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور.
ابراهیمی، مجتبی؛ ورنوسفادرانی، عباس، مهوش؛ حقگو، حجت الله؛ پورمحمدرضای تجریشی، معصومه و داناییفرد، فاطمه (1392). اثربخشی فعالیتهای یکپارچگی حسی - حرکتی بر نشانههای اختلال نقص توجه - بیش فعالی، پژوهش در علوم توانبخشی، 9(2)،220 -231.
بهمرد، فرشاد؛ استکی، مهناز؛ عشایری، حسن و اسدپور، حاتم(1391). تأثیر آموزش حرکات درشت و ظریف بر کاهش نارساخوانی. مجله ناتوانیهای یادگیری، 2(3)، 25-39.
دالوند، حمید؛ دهقان، لیلا و باقری، حسین (1388). اثر تحریکات دهلیزی حس عمقی در آژنزیس جسم پینهای، شنواییشناسی، 18(2-1)، 98-106.
فربد، محبوبه (1386). اثربخشی تمرینهای ادراکی- حرکتی بر درمان اختلال خواندن و نوشتن دانشآموزان. نشریه تعلیم و تربیت استثنایی، 73، 20 – 30.
قاسمپور، لطیف؛ سادات حسینی، فاطمه و محمدزاده، حسن (1393). تأثیر تمرینات یکپارچگی حسی ‒ حرکتی بر رشد مهارتهای حرکتی ظریف کودکان کمتوان ذهنی. مجله مطالعات ناتوانی، 3(1)، 27-36.
کارگر شورکی، قنبر؛ ملکپور، مختار و احمدی، غلام رضا (1389 ). بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای حرکتی ظریف، بر یادگیری مفاهیم ریاضی در کودکان دارای اختلالات یادگیری ریاضی. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی، 4 (3)، 105 - 126.
لطیفی، زهره؛ ملک پور، مختار؛ امیری، شعله و مولوی، حسین (1389). اثر بخشی مداخله رفتاری بر میزان تعارضات بین فردی، پاسخهای رفتاری و ادراک خودکارآمدی دانشآموزان با ناتوانی یادگیری. پژوهشدرحیطهکودکاناستثنایی،10(2)، 1-10.
محمدی، رقیه (1388). تأثیر مداخلات کاردرمانی بر مشکلات ریاضی دانش آموزان مبتلا به ناتوانی ویژه یادگیری ریاضی. پایان نامه جهت دریافت مدرک کارشناسی ارشد کاردرمانی روانی، دانشگاه بهزیستی و توانبخشی اردبیل .
محمدی، رقیه؛ بهنیا، فاطمه؛ فرهبد، مژگان (1388).کاردرمانی و مهارتهای ادراکی - حرکتی در اختلالات ویژه ی یادگیری. تعلیم و تربیت استثنایی، 93، 44-51.
نریمانی، محمد؛ رجبی، سوران؛ افروز، غلامعلی؛ صمدی خوشخو، حسن (1390). بررسی کارآمدی مراکز ناتوانیهای یادگیری در بهبود علایم اختلال یادگیری دانشآموزان. مجله ی ناتوانی های یادگیری،1(1)، 109 - 128.
والاس، جرالد و مک لافین، جیمز (1990) . ناتوانیهای یادگیری مفاهیم و ویژگیها، ترجمه محمدتقی منشی طوسی(1373) .مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
Azad, A., havaei, N., Rafiei, Sh. & Kiehani, M. R (2007). Comparison of sensory-motor skills of children with writing disorder and normal 9-11 years old. New Rehab, 1 (4), 6-12. (Persian).
Abolhassani Tafti, E. (2010). The Effectiveness of Sensory Motor and Educational Combined Intervention on the Level of Mathematical Learning Disorder among Young Students in Yazd, Master of Science in Psychology, Faculty of Education and Psychology, University of Isfahan. (Persian).
Andruseac, G., Rotariub, D., Rotariu, C. & Costin, H (2013). Learning Platform for Personalized Therapy of Learning Disabilities, Procedia - Social and Behavioral, 83, 706 – 710.
Belciu, C & Popovici, D.V (2014). Being twice exceptional gifted students with learning disabilities, Procedia - Social and Behavioral, 127, 519 – 523.
Behmard, F., Estaki, M., Ashayeri, H. & Asadpour, H (2012). The effect of coarse and delicate movements training on dyslexic dysfunction. Journal of Learning Disabilities, 2 (3), 25-39. (Persian).
Dania, A., Tyrovola, V. & Koutsouba, M (2010). Proposal for a new method for teaching, fundamental motor skills, Procedia Social and Behavioral, 2, 494–495.
Dibek, E (2012). Implementation of visual motor ability enhancement program for 5 years old, Procedia - Social and Behavioral, 46, 1924 – 1932.
Ebrahimi, M., Varnosfaderani, A., Mahvash, Haggoogo, H., Pourmohammadreza Tajrishi, M. & Danaeifard, F.(1392). The Effectiveness of Sensory-Motor Integration Activities on the Symptoms of Attention Deficit Hyperactivity Disorder, Research in Rehabilitation Sciences, 9 (2), 220-231. (Persian).
Karghar, Gh., Melkupour, M. & Ahmadi, G.(2010). The Effectiveness of Subtle Motor Skills Training on Learning the Mathematical Concepts in Children with Math Disorders. Journal of Leadership and Educational Management, 4 (3), 105 - 126. (Persian).
Latifi, V., Malekpour, M., Amiri, Sh. & Molavi, H (2010). Effectiveness of behavioral intervention on the level of interpersonal conflicts, behavioral responses and self-efficacy perception of students with learning disabilities. Research in the field of exceptional children, 10 (2), 1-10. (Persian).
Mohammadi, R., Behnia, F., Farahbod, M. (2009). Doctoral and perceptual-motor skills in special learning disorders. Exceptional Education, 93, 44-51. (Persian).
MacDonald, M., Lord, C. & Ulrinh, D (2012). The relationship of motor skills and adaptive behavior skills in young children with autism spectrum disorders, Research in Autism Spectrum Disorders, 7, 1383-1390.
Narimani, M., Rajabi, S., Afrouz, Gh., Samadi Khoshkhoo, H. (2011). The Effectiveness of Learning Disabilities Centers on Improving Learning Disabilities in Students. Journal of Learning Disabilities, 1 (1), 109-128. (Persian).
Teodorescu, S. & Popescu, O (2014). Options to Educate the Intersegmental Coordination and Balance of Children with Intellectual Disabilities by Multi-sensory Stimulation Programmes, Procedia - Social and Behavioral, 117, 581 – 587.
Westendorp, M., Hartman, E., Houwen, S., Huijgen, B., Smith, J. & Visscher, C (2014). A longitudinal study on gross motor development in children with learning disorders, Research in Developmental Disabilities, 35, 357–363.
Zimmer, M. & Desch, L (2012).Sensory Integration Therapies for Children with Developmental and Behavioral Disorders, Pediatrics, 129(6), 1186-1189.