احدی، بتول ( 1373 ). مقایس هی عملکرد دان شآموزان با اختلال یادگیری و دان شآمو زان بدون اختلال
یادگیری در مقیاس هوش وکسلر کودکا . ن پایان نامه ی کارشناسی ارشد، دانشگاه شیراز.
بهراد، بهنام ( 1384 ). فراتحلیل شیوع ناتوانی ها ی یادگیری در دانش آموز ان ابتدایی ایران . پژوهش در
.417-437 ،( 4 پیاپی 18 ) حیط هی کودکان استثنایی، 5
شهیم، سیما . ( 1385 ). مقیاس تجدید نظر ش د هی هوشی وکسلر برای کودکا ن. دستورکار و هنجاره ا،
انتشارات دانشگاه شیراز، چاپ چهارم.
رحیمیان بوگر ، اسحق ؛ صادقی، احمد ( 1385 ). شیوع اختلال خواندن در دانش آموز ان دبستانی . مجل هی
.396-402،(4) روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، 12
محمدی فر، محمدعلی؛ بشارت، محمدعلی؛ قاسمی، مریم؛ نجفی، محمود ( 1386 ). شیوع و تنوع
ناتوانی های ویژه یادگیری در میان دانش آموزان دوره ابتدایی شیراز. فصلنامه روا نشناسی و
.21-42 ،(9) علو متربیتی، 3
نریمانی، محمد؛ رجبی، سوران ( 1384 ). بررسی شیوع و علل اختلالات یادگیری در دانش آموزان دوره
.231-252 ،(3) ابتدایی استان اردبیل. پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، 17
Antshel, K., & Khan, F. M. (2008). Is there an increased familial prevalence of
psychopathology in children with nonverbal learning disorders? Journal of Learning
Disabilities, 41, 208–217.
Cohen, J. (1988). Statistical Power Analysis for the Behavioral Sciences (second ed.).
Lawrence Erlbaum Associates, 14-72.
Davis, J. M., & Broitman, J. (2011). A brief overview of nonverbal learning disorders. The
Educational Therapist, 27(3), 5–10.
Davis, J., & Broitman, J. (2007). Nonverbal learning disabilities: Models of proposed
subtypes, Part II. The Educational Therapist, 27(4), 5–10.
Eisenmajer, R., Ross, N., & Pratt, C. (2005). Specificity and characteristics of learning
disabilities. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 46, 1108–1115.
Karande, S. (2005). Specific Learning Disability: The invisible handicap. Indian Pediatrics,
42, 315-319.
پیش بینی کننده های جمعیت شناختی اختلالات یادگیری در...
42
Kashner, T. M., Rush, A. J., Surís, A., Biggs, M. M., Gajewski, V. L.Hooker, D. J. (2003).
Impact of structured clinical interviews on physicians’ practices in community mental
health settings. Psychiatric Services, 54, 712–718.
Kronbichler, M., Wimmer, H., Staffen, W., Hutzler, F., Mair, A., & Ladurner, G. (2008).
Developmental dyslexia: Gray matter abnormalities in the occipitotemporal cortex.
Human Brain Mapping, 29, 613–625.
Mabbott, D. J., & Bisanz, J. (2008). Computational skills, working memory, and conceptual
knowledge in older children with mathematics learning disabilities. Journal of Learning
Disabilities, 41(1), 15-28.
Murphy, E., Grey, I. M., & Honan, R. (2005). Co-operative learning for students with
difficulties in learning: A description of models and guidelines for implementation.
British Journal of Special Education, 32, 157–164.
Naogi, S. M., & McCandliss, B. D. (2006). Left lateralized white matter microstructure
accounts for individual differences in reading ability and disability. Neuropsychologia,
44(11), 2178–2188.
Peng, C., Lee, K., & Ingersoll, G. (2002). An Introduction to Logistic Regression Analysis
and Reporting. J Educatio Research, 96(1), 3-13.
Pennington, B. (2009). Diagnosing learning disorders (2nd ed.). New York, Guilford Press.
Reid, D. K., & Valle, J.W. (2004). The discursive practice of LD: Implications for
instruction and parent-school relations. Journal of Learning Disabilities, 37, 466–481.
Schiff, R., Bauminger, N., & Toledo, I. (2009). Analogical problem solving in children
with verbal and nonverbal learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 42, 3–
13.
Schiff, R., Bauminger, N., & Toledo, I. (2009). Analogical problem solving in children
with verbal and nonverbal learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 42, 3–
13.
Seidman, L.J., Biederman, J., & Stephan, A. (2006). neuropsychological functioning in
girls with Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder with and without learning
disabilities. Cognition, 102(3), 361-395.
Semrud-Clikeman, M., & Glass, K. L. (2008). Comprehension of humor in children with
nonverbal learning disabilities, Verbal learning disabilities and without learning
disabilities. Annals of Dyslexia, 58, 163–180.
Semrud-Clikeman, M., Walkowiak, J., Wilkinson, A., & Minne, E. P. (2010). Behavior and
social perception in children with Asperger’s disorder, nonverbal learning disability, or
ADHD. Journal of Abnormal Child Psychology, 38, 509–519.
Wright, B. A., & Zecker, S. G. (2004). Learning problems, delayed development, and
puberty. Proceedings of the National Academy of Sciences, 101, 9942–9946