ابراهیم تبارگرد رودباری، ا.، عمادیان، ع.، و میرزاییان، ب. (1402). اثربخشی برنامه آموزش والدگری بر پیوند با مدرسه و رفتارهای پرخطر نوجوانان،
فصلنامه علمی پژوهشی ابنسینا، 4(1)، 19-33.
[Doi:10.22034/23.3.43]
رضاییشریف، ع.، حجازی، ا.، قاضیطباطبایی، م.، و اژهای، ج. (1403). ساخت و آمادهسازی پرسشنامه پیوند با مدرسه در دانشآموزان.
روانشناسی مدرسه و آموزشگاه، 3(1)، 55-67.
https://jsp.uma.ac.ir/article_158.html
شیخالاسلامی، ر.، و حقبین، ف. (1397). پیشبینی نشاط ذهنی بر اساس بهزیستی مدرسه: نقش واسطه ای سبک های خودتنطیمی هیجانی.
مجله مطالعات روانشناسی تربیتی، (35)، 32-24.
[Doi: 10.22111/jeps.2019.4986 ]
شیخ الاسلامی، ع.، رضایی شریف، ع.، و ترابی پشتمخی، ن. (1400). نقش ادراک از محیط از کلاس، خوشبینی تحصیلی و هیجان های تحصیلی در پیش بینی پیوند با مدرسه در دانش آموزان دختر.
نشریه پژوهش در نظام های آموزشی، 15(52). 57-46.
https://dor.isc.ac/dor/20.1001.1.23831324.1400.15.52.3.5
صادقی، م و بیرانوند، ز. (1396). تأثیر آموزش مثبت نگر گروهی بر پیوند با مدرسه در دانش آموزان دختر دوره متوسطه.
پژوهشنامه روانشناسی مثبت، (3)2، پیاپی(10)، 19-36.
[Doi: 0.22108/ppls.2018.100872.1009 ]
صالحی، م.، پورآقا رودبرده، ف.، و کافی، م. (1402). تاثیر توانبخش شناختی رایانهیار بر بهبود حافظه فعال دانشآموزان دارای اختلال یادگیری خاص.
فصلنامه پژوهشی ناتوانیهای یادگیری، 13(2)، 45-32.
[Doi: 10.22098/jld.2024.14448.2146 ]
قدمپور، ع.ا.، درخشانفر، ر.ا.، پادروند، ح.، و قربانی، م. (1399). مقایسه اهمالکاری تحصیلی و خودتنظیمی تحصیلی در دانش آموزان پسر مصروع و غیر مصروع.
مجله روانشناسی مدرسه، 9(1)، 188-173.
https://jsp.uma.ac.ir/article_909.html
مراتی، ع.، قدمپور،ع.ا.، و ویسکرمی، ح. (1401). پیشبینی پیوند با مدرسه بر اساس خوشبینی تحصیلی و طرحوارههای هیجانی.
نشریه راهبردهای آموزشی در علومپزشکی، 15(1)، 19-27.
http://edcbmj.ir/article-1-2570-fa.html
مرادی دولیسکانی، م.، صفری، م.، و اکبری، ف. (1402). اثربخشی آموزش شادی بخشی لیوبومیرسکی بر هیجان مثبت یادگیری و خودتنظیمی تحصیلی دانشجویان دختر،
مجله مطالعات روانشناسی تربیتی، 20(49)، 157-140.
[Doi: 10.22111/jeps.2023.41676.4961 ]
نظریبولانی،گ.، یاراحمدی، ی.، احمدیان،ح.، و جدیدی، ه. (1401). اثربخشی مدل بهزیستی مدرسه بر رضایت تحصیلی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه.
فصلنانه روانشناسی مدرسه و آموزشگاه، 11(1)، 115-105.
[Doi: 10.22098/jsp.2022.1507 ]
هاشمی زاده نهی، ن.، جاجرمی، م.، و مهدیان، ح. (1399). اثربخشی امید درمانی گروهی بر تعلل ورزی تحصیلی و خودتنظیمی در یادگیری دانشآموزان دختر دوره دوم متوسطه،
مجله مطالعات روانشناسی تربیتی، 17(39)، 102-77.
https://jeps.usb.ac.ir/article_5695.html
همتی، ب. (1399). نقش هیجانات تحصیلی، حمایت از خودمختاری ادارک شده و احساس تعلق به مدرسه در پیش بینی سازگاری تحصیلی اجتماعی دانش آموزان بیسرپرست،
روانشناسی مدرسه، (9)1، پیاپی(33)، 207-228.
https://jsp.uma.ac.ir/article_912.html
References
Cornoldi, C., Di Caprio, R., De Francesco, G., & Toffalini, E. (2019). The discrepancy between verbal and visuoperceptual IQ in children with a specific learning disorder: An analysis of 1624 cases. Research in Developmental Disabilities, 87, 64-72. [Doi:10.1016/j.ridd.2019.02.002]
Ebrahimtabar Gerdroodbari, E., Emadian, S., & Mirzaian, B. (2023). The effectiveness of Adler's parenting education program on school bonding and adolescent high-risk behaviors. Ibn Sina's scientific research quarterly, 4(1), 19-33. [Doi: 10.22034/23.3.43]
Edossa, A. K., Schroeders, U., Weinert, S., & Artelt, C. (2018). The development of emotional and behavioral self-regulation and their effects on academic achievement in childhood. International Journal of Behavioral Developmen, (42), 192-202. [Doi:10.1177/0165025416687412]
Fluminhan, C., & Murgo, C. (2019). Academic self-regulation and learning strategies assessed in elementary school syudent. Psicologia Escolar e Educacional, (23). [Doi: 10.1590/2175-35392019019190]
Ghadampour, E., Darakhshanfar, R., Padervand, H., & Ghorbani, M. (2020). Comparison of academic procrastination and academic self-regulation in male students with epilepsy and normal students. School Psychology, 9(1), 173-188. (In Pearsian). https://jsp.uma.ac.ir/article_909.html
Ghai, D., & Chopra, A. (2018). Specific learning disorder in children with attention deficit/hyperactivity disorder. J. Evid. Based Med. Healthc, 5(44).3114-3118. [Doi: 10.18410/jebmh/2018/635]
González, M.A. Pedroza-Cabrera, F.G. Colunga-Rodríguez,C. Vázquez-Colunga, J.C. Vázquez-Juárez, C.L. (2017). School Wellbeing, Learning Strategies and Expected Learning in College Students. Open Access Library Journal, (4). [Doi:10.4236/oalib.1103362]
Hashemizadeh, N., & Mahdian, H. (2018). The Role of Academic Engagement and Flourishing in Predicting Academic Emotions of Students. Journal of Educational Psychology Studies, (31), 243-271. https://jeps.usb.ac.ir/article_5695.html
Hemati, B. (2020). The role of academic emotions, perceived autonomy support and sense of belonging to school in predicting academic-social adjustment of homeless students. Journal of school psychology, 9(1). (In Persian). https://jsp.uma.ac.ir/article_912.html
Jamhar, M.A., Salwana, E., Zulkifli, Z., Nayan, N.M., & Abdullah, N. (2019). Prediction of learning disorder: A-systematic review. Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics), 429-440. [Doi: 10.1007/978-3-030-34032-2_38]
Konu, A., Alanen, E., Lintonen, T., & Rimpela, M. (2002). Factor structure of the School Well-being Model. Research on health education, 17(6), 732-742. [Doi: 10.1093/her/17.6.732]
Lombardi, M. Traficante, D., Bettoni, R., Offredi, I., Giorgetti, M., & Vernice, M. (2019). The Impact of School Climate on Well-Being Experience and School Engagement: A Study with High-School Students. Frontiers in Psychology, (10). [Doi: 10.3389/fpsyg.2019.02482]
Moradi Doliskani, M., Safari Shiraz, M. & Akbari, F. (2023). The effectiveness of Lyubomirsky happiness training on positive learning emotions and academic self-regulation of famele studens. Journal of Educational Psychology Studies, 20(49), 140-157.
Meraty, A., Ghadampour, E.A., Viskarmi, H. (2022). Predicting attachment to school based on academic optimism and emotional schemas. Journal of Educational Strategies in Medical Sciences, 15(1), 19-27. (In Persian). http://edcbmj.ir/article-1-2570-fa.html
Nazari Bolani, G., Yarahmadi, Y., Ahmadian, H., & jadidi, H. (2022). The effectiveness of school welfare model on academic satisfaction of female high school studens. Journal of school psycology and institutions, 11(1), 105-115. (In Pearsian). [Doi:10.22098/jsp.2022.1507]
Oelsner, J., & Greenberg, T. (2011). Factors Influencing the Development of school bonding Among Middle School Students. J Early Adolesc, 31(3), 463–487. [Doi:10.1177/0272431610366244]
Ozgenel, M., Caliskanyilmaz, F., & Baydar,F. (2018). School Climate as a Predictor of Secondary School Students’ School Attachment. Eurasian Journal of Educational Research, (78) 87-116. [Doi:10.14689/ejer.2018.78.5]
Pekrun, R., Goetz, T., Frenzel, A., Barchfeld, P., & Perry, R. (2011). Measuring emotions in students’ learning and performance: The Achievement Emotions Questionnaire (AEQ). Contemporary Educational Psychology, (36), 36-48. [Doi:10.1016/j.cedpsych.2010.10.002]
Rezai-Sharif, A., Hejazi, E., Ghazitabatabai, M., & Ezhei, J. (2014). Making and preparing a questionnaire of connection with school in students. School Psychology, 3(1), 55-67. (In Persian). https://jsp.uma.ac.ir/article_158.html
Sadat, M., Yadalhi, E. & Hatami, J (2018). Comparison of school environmental enrichment between normal children and children with learning disorders aged 9 to 12. Learning Disabilities Quarterly, 8(3). https://civilica.com/doc/1429579
Sadeghi, M., & Beyranvand, Z. (2017). The Effects of Positive Group Intervention on School Bonding In The female student. Positive Psychology Research, 3(2), 19-36. [Doi:10.22108/ppls.2018.100872.1009]
Salehi, M., Pooragha roodbardeh, M., & Kafie, M. (2024). The effect of computer-assisted cognitive rehabilitation based on working memory on improving the executive functions of students with specific learning disabilities. Journal of learning disabilities, 13(2), 31-45. (In Persian). [Doi:10.22108/ppls.2018.100872.1009]
Shamir-Inbal, T., & Blau, I. (2022). Micro-learning in designing professional development for ICT teacher leaders: The role of self-regulation and perceived learning. Professional Development in Education, 48(5), 743-750. [Doi:10.1080/19415257.2020.1763434]
Sheikholeslami, R., & haghbin, F. (2019). The Effectiveness of Harm Reduction Training and Matrix Intervention Program on Academic Procrastination in Harmed Female Students from Relationship with Opposite Sex. Journal of Educational Psychology Studies, 16(35), 23-52.
Sheykholeslami, A., Rezaei Sharif, A., & Torabi, N. (2021). The Role of Perception of Classroom Environment, Academic Optimism and Academic Emotions in Predicting School Bonding in Female Students. Journal of Research in Educational Systems, 15(52).46-57. (In Persian). https://dor.isc.ac/dor/20.1001.1.23831324.1400.15.52.3.5
Soso, G.W., & Lagana, L. (2019) the effects of video game training on the cognitive Functioning of older adults: A community – based randomized controlled trial. NIH, (80), 20-30 [Doi: 10.1016/j.archger.2018.04.012]
Vivas, A., Lopez, M., Briceño, E., & Chan, j. (2018). Academic Self-Regulation in Three Children with ADHD. World Journal of Educational Research, 5(4), 368-380. [Doi:10.22158/wjer.v5n4p368]
Wang, M., & Fredricks, S. (2014). The reciprocal links between school engagement, youth problem behaviors, and school dropout during adolescence. Child Dev, 85(2) [Doi:10.1111/cdev.12138]
Yan, Z. (2020). Self-assessment in the process of self-regulated learning and its relationship with academic achievement. Assessment & Evaluation in Higher Education, 45(2), 238-224. https://psycnet.apa.org/record/2020-02331-005
Zimmerman, B. J. (2015). Self-Regulated Learning: Theories, Measures, and Outcomes. International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences, 21(2), 541-546.