ابراهیمی مقدم، حسین؛ یارمحمدی، لیلا؛ زادباقرصیقلانی، مریم و عرب عامری، محمد (1395). اثر بخشی راهبردهای مقابله ای مسئله مدار بر میزان استرس مادران دارای کودکان ناتوان یادگیری. روانشناسی تربیتی، 7(3)، 50-43
احدی، حسن و کاکاوند، علیرضا (1390). اختلال های یادگیری (از نظریه تا عمل)، تهران: نشر ارسباران
اهرمی، راضیه؛ شوشتری، مژگان؛ گلشنی منزه فرشته و کمرزرین، حمید (1390). اثربخشی آموزش دقت بر توانایی خواندن دانشآموزان نارساخوان دختر پایه سوم ابتدایی شهر اصفهان. روانشناسی افراد استثنایی، 1(3)، 152-139.
بابایی، زینب (1396). اﺛﺮﺑﺨﺸﯽ ﭼﺸﻢ اﻧﺪاز زﻣﺎن ﺑﺮ اﻓﺰاﯾﺶ رﺿﺎﯾﺖ از زﻧﺪﮔﯽ و ﮐﺎﻫﺶ اﺿﻄﺮاب داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن. مطالعات مدیریت و کارآفرینی، 3(2)، 61-52
باستانی، فریده؛ رحمت نژاد، لیلی؛ جهدی، فرشته و حقانی، حمید (1387). خودکفایتی شیردهی و استرس درک شده در مادران نخست زا. نشریه پرستاری ایران، 21(54)، 23-9.
بساک نژاد، سودابه و فراهانی، ملیحه (1394). رابطهی نگرش به خود، دنیا و آینده با سلامت روان در مادران واجد کودک مبتلا به ناتوانی یادگیری شهر اهواز. مجله علوم پزشکی سبزوار، 22(5)، 779-883.
بشارت، محمد علی؛ حقیقت گو، مرجان و زبردست، عذرا (2011). ارتباط بین خودکارآمدی و دیدگاه زمان در دانشجویان . مجله روش – علوم اجتماعی و رفتاری، 30، 935-938.
پورعبدل، سعید؛ صبحی قرامکی، ناصر و عباسی، مسلم (1394). ﻣﻘﺎﻳﺴﻪی اﻫﻤﺎل و ﻛﺎری ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ ﺳﺮزﻧﺪﮔﻲ ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ در داﻧﺶآﻣﻮزان ﺑﺎ و ﺑﺪون اﺧﺘﻼل ﻳﺎدﮔﻴﺮی ﺧﺎص. مجله ناتوانیهای یادگیری، 4(38.)، ۱۲۶-12۲.
تقیلو، صادق و لطیفی، حمیده (1395). نقش میانجیگر امیدواری در رابطه بین چشم انداز زمان و آشفتگی روانشناختی. مجله اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی، 10(76)، 67-39.
خدادادی، جمیله و موسوی پور، سعید (1392). شیوع اختلالات ریاضی در دانشآموزان کلاس های دوم و چهارم ابتدایی شهرستان اراک و راه های کاهش آن. مجلهی ناتوانی های یادگیری، 2(4)،44-28.
زنگنه، مهین (1395). اثربخشی واقعیت درمانی گروهی بر بهبود احساس انسجام روانی و تمایز یافتگی خود در زنان، پایان نامه کارشاسی ارشد. دانشگاه فردوسی مشهد.
زهراکار، کیانوش (1387). رابطه ابعاد مختلف عملکرد خانواده و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی استان لرستان. مجموعه مقالات پژوهشی پژوهشکده تعلیم و تربیت استان لرستان.204-187.
سیداسماعیلی قمی، نسترن؛ کاظمی، فرنگیس و پزشک، شهلا (1394). تأثیر آموزش برنامۀ کاهش استرس مبتنی بر ذهنآگاهی بر میزان فشار روانی مادران کودکانِ کمتوانذهنی. روانشناسی افراد استثنائی، 5(17)، 148-133.
صبری نظرزاده، راشین؛ عبدخدائی، محمد سعید و طیبی، زهرا (1391). رابطه علی بین احسام انسجام، سخت کوشی روانشناختی، راهبرهای مقابله با استرس و سلامت روان. پژوهش در سلامت روانشناختی، 6(1)، 35-26.
حبیبی، مجتبی. (1394). تأثیر آموزش مدیریت شناختی رفتاری استرس بر کاهش استرس تحصیلی ناشی از انتظارات شخصی و انتظارات والدین در دانشآموزان. مجلهی روان شناسی مدرسه، 4(2), ۳۸-۲۲.
علیزاده فرد، سوسن؛ محمدنیا، معصومه و زیمباردو، فیلیپ جورج (1395). مدل رابطه ابعاد چشم انداز زمان و رضایت زناشویی با توجه به اثرات میانجی بهزیستی روان شناختی.
فصلنامه خانواده پژوهی، 12(46)، 214-197.
علی پور، احمد و شریف، نسیم(1391). بررسی روائی و پایائی پرسشنامه حس انسجام در دانشجویان. مجله پژوهنده (مجله پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی)، 1 (1)، ۵۶-5۰.
عطادخت، اکبر و قره گوزلو، نادیا. (1397). نقش افسردگی، اضطراب و استرس دانشآموزان پسر در پیشبینی نگرش مثبت و منفی آنها به بزهکاری. مجلهی روان شناسی مدرسه، 7 (2)، 130-115.
کاوه، منیژه و کرامتی، هادی (1396). اثربخشی آموزش تابآوری بر استرس والدینی، رضایت زناشویی و تابآوری والدین کودکان مبتلا به ناتوانیهای یادگیری. مجلهی ناتوانی های یادگیری، 6(3)،91-69
محمدی یگانه، لادن؛ باستانی، فریده؛ فیضی، زهره؛ آگیلار وفایی، مریم و حقانی، حمید (1387). تأثیر آموزش کنترل استرس بر خلق و استرس درک شده در زنان مصرف کننده قرصهای پیشگیری از باردار. نشریه پرستاری ایران، ۲۱ (۵۳)، 73-.63.
نوروزی، فاطمه وگلستانه، سید موسی (1395). بررسی اثربخشی درمان چشمانداز زمان بر راهبردهای انگیزشی و شناختی دانشجویان تعلل ورز دانشگاه خلیج فارس. دوفصلنامه علمی-پژوهشی شناخت اجتماعی، 7 (1)، ۱۳۸-1۱۹.
نریمانی، محمد؛ آقامحمدیان شعرباف، حمید رضا و رجبی، سوران(1386). مقایسه سلامت روانی کودکان استثنائی با سلامت روانی کودکان عادی. مجله اصول بهداشت روانی، 9 (33-34)۲۴-۱۵.
Antonovsky, A. (1993). The structure and properties of the sense of coherence scale. Social science & medicine, 36(6), 725-733
Ahadi, H. & Kakavand, A.(2011). Learning Disorders (From Theory to Practice), Tehran: Arasbaran Publishing. (Persian).
Alizadeh Fard, S., Mohammadnia, M., Zimbardo, P. (2016). Modeling the Relationship between Dimensions of Time Vision and Marital Satisfaction with the Mediating Effects of Psychological Well-being. Family Research Quarterly, 12 (46), 214-197. (Persian).
Alipour, A. & Sharif, N. (2012). Validity and Reliability of the Cohesion Sense Questionnaire in Students. Research Journal (Research Journal of Shahid Beheshti University of Medical Sciences) 1 (1), 50-56. (Persian).
Ahrami, R., Shoushtari, E., Golshani-Manzeh, F. & Kamzarzine, H. (2011). The Effectiveness of Accuracy Training on the Reading Ability of Third-Grade Elementary Students with Dyslexia in Isfahan. Psychology of Exceptional People, 1 (3), 152-139. (Persian).
Atadokht, A., Gharagozloo, N. (2018). The role of depression, anxiety and stress in predicting positive and negative attitudes toward delinquency in male students. Journal of School Psychology, 7(2), 115-130. (Persian).
Braitman, A. L., & Henson, J. M. (2015). The Impact of Time Perspective Latent Profiles on College Drinking: A Multidimensional Approach. Substance Use & Misuse, 50(5), 664-673.
Blacher, Jan. Begum, Gazi F. Marcoulides, George A. Baker, & Bruce L. (2013). Longitudinal Perspectives of Child Positive Impact on Families: Relationship to Disability and Culture. American Journal on Intellectual and Developmental Disabilities, 118(2), 141-155.
Boniwell, I. & Zimbardo, P. G. (2004). Balancing time perspective in pursuit of optimal functioning. Positive psychology in practice, 10, 165-180
Boniwell, I. & Zimbardo, Ph. G. (2003). Time to find the right balance. The psychologist, 6(3):129-131.
Babaei, Z. (2015). Effectiveness of time on the performance of students' lives and their Arab lives. Management and Entrepreneurship Studies, 3 (2), 61-52. (Persian).
Bastani, F., Rahmatinejad, L., Jihadi, F. & Haqqani, H. (2008). Breastfeeding self-efficacy and perceived stress in primiparous mothers. Iranian Journal of Nursing, 21 (54), 9-23. (Persian).
Bassak Nejad, S. & Farahani, M. (2015). The Relationship between Attitude to Self, World and Future with Mental Health in Mothers of Children with Learning Disabilities in Ahvaz. Sabzevar Journal of Medical Sciences, 22 (5), 779-883. (Persian).
Besharat, M. A., Haghighatoo, M.. Zardasht, A. (2011). The Relationship between Self-efficacy and Time Outlook in Students. Journal of Methodology - Social and Behavioral Sciences, 30, 935-938. (Persian).
Cohen, S. Kamarck, T. & Mermelstein, R. (1983). A global measure of perceived stress. Journal of Health and Social Behavior, 24, 385-396.
Ebrahimi Moghaddam, H., Yarmohammadi, L. (2014). The Effectiveness of Problem-Based Coping Strategies on the Stress of Mothers of Children with Learning Disabilities. Educational Psychology, 7 (3), 50-43. (Persian).
Egede, L. E. & Ellis, C. (2008). The effects of depression on diabetes knowledge, diabetes self-management, and perceived control in indigent patients with type 2 diabetes. Diabetes technology & therapeutics, 10(3), 213-219
Ferrari, L. Nota, L. & Soresi, S. (2010). Time perspective and indecision in young and older adolescents. British Journal of Guidance & Counselling, 38(1), 61-82.
Flensborg-Madsen, T. Ventegodt, S. Merrick, J. (2006). "Sense of coherence and physical health.Across - sectional using scale (SOCII). TSW Holistic Health & medicine. 1, 236-247
Habibi, M. (2015). The effect of cognitive-behavioral stress management on decreasing academic expectation stress of parents: A case of first grade high school students. Journal of School Psychology, 4(2), 22-38. (Persian).
Kayama, M. & Haight, W. (2013). Disability and Stigma: How Japanese Educators Help Parents Accept Their Children's Differences. Social Work, 58 (4), 314-320. (Persian).
Marko, K. W. & Savickas, M. L. (1998). Effectiveness of a career time perspective intervention. Journal of Vocational Behavior, 52(1), 106-119.
McKay, M. T. Worrell, F. C. Temple, E. C. Perry, J. L. Cole, J. C. Mello, Z. R. (2015). Less is not always more: The case of the 36-item short form of the Zimbardo Time Perspective Inventory. Personality and Individual Differences, 72: 68-71
Mimura, C. & Griffiths, P. (2004). A Japanese version of the perceived stress scale: translation and preliminary test. International Journal of Nursing Studies, 41(4), 379-385
Moksnes, U. K. Espnes, G. A. & Lillefjell, M. (2012). Sense of coherence and emotional health in adolescents. Journal of Adolescence, 35(2), 433-441.
Morrow Jr, J. R. Mood, D. Disch, J. & Kang, M. (2015). Measurement and Evaluation in Human Performance, 5E: Human Kinetics.
Nuttin, J. (2014). Future time perspective and motivation: Theory and research method: Psychology Press ,27(2), 196-213.
Nouruzi, F., Golestaneh, S. (2016). Investigating the Effectiveness of Time Vision Therapy on Motivational and Cognitive Strategies of Persian Gulf University Students, Journal of Social Cognitive Research, 7 (1), 119-138. (Persian).
Narimani, M., Aghamohammadian Sharabaf, H.. Rajabi, S. (2007). Comparison of Mental Health of Exceptional Children with Mental Health of Normal Children, Journal of Mental Health Principles, 9 (33-34) 15-24. (Persian).
Osin, E. Boniwell, I. Linley, P. & Ivanchenko, G. (2009). Balanced time perspective in Britain and in Russia. Paper presented at the Conference Paper Presented at the First World Congress on Positive Psychology.
Seyyed Ismail Qomi, N., Kazemi, F. & Pezwshk, Sh. (2015). The Effect of Mindfulness-Based Stress Reduction Training on Mental Stress in Mentally Retarded Children. Psychology of Exceptional People, 5 (17), 148-133. (Persian).
Taqilo, S. & Latifi, H. (2016). The Mediating Role of Hope in the Relationship Between Time Outlook and Psychological Disorder. Journal of Thought and Behavior in Clinical Psychology, 10 (76), 67-39. (Persian).
Zimbardo, P. & Boyd, J. (2008). The time paradox: The new psychology of time that will change your life: Simon and Schuster.
Zimbardo, P. G. & Boyd, J. N. (2015). Putting time in perspective: A valid, reliable individual-differences metric Time perspective theory; review, research and application.Journal of Personality and Social Psychology, 77(6), 1271-1288.