پوشنه، کامبیز؛ مهوش ورنوسفادرانی، پرهون، کمال و غفوری، مبینا (1395). اثربخشی توانبخشی یکپارچگی حسی- حرکتی بر بهبود علائم کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری غیرکلامی. مجلهی ناتوانی های یادگیری، 6 (2)، 52-69.
ثقفی، مجید؛ استکی، مهناز و عشایری، حسن. (1391). مقایسه انواع کارکردهای اجرایی دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری غیرکلامی و نارساخوان. فصلنامه ایرانی کودکان استثنایی، 12 (2)، 27-36.
جلیلی، فاطمه؛ نجاتی، وحید؛ احدی، حسن و کتان فروش، سید علی (1398). اثربخشی توانبخشی شناختی رایانهای مبتنی بر حرکت در بهبود حافظه کاری کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی. مجله علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی. 29 (2)، 171-180.
جوکار، سمیه؛ شیخ، محمود و جمشیدی، اکبر. (1393). تأثیر یک دوره برنامه تمرینی بر بهیود مهارت های دستکاری کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی. مجله رفتار حرکتی، 18، 15-30.
رحمانی، علی؛ پیرانی، ذبیح؛ حیدری، حسن و داوودی، حسین. (1397). اثربخشی آموزش توانبخشی شناختی بر حافظه کاری و توجه انتخابی دانش آموزان نارسا خوان مقطع ابتدایی. مجلهی ناتوانی های یادگیری، 8 (2)، 7-25.
رضایی کوچکسرایی، سمانه؛ علیزاده و حمیدی درگاهی، عبداله. (1393). مقایسة کارکردهای اجرایی در دانش آموزان با اختلال و بدون اختلال یادگیری غیرکلامی. فصلنامه نسیم تندرستی، 3(1), 35-41.
صادقی، سعید؛ محمدیان، فروغ؛ پور اعتماد، حمید رضا و حسن ابادی حمید رضا. (1395). اثربخشی روش های یکپارچه سازی حسی- حرکتی بر خام حرکتی کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری غیرکلامی. پژوهش در علوم توانبخشی، 12 (4).210-215.
عابدی، احمد؛ فراهانی، حجت الله و باقرزاده، بنفشه. (1389). مقایسه ویژگی های عصب روان شناختی کودکان با ناتوانی های یادگیری ریاضی و عادی دوره دبستان. مجله روانشناسی معاصر، 5(2)، 47-58.
علیزاده، حمید و زاهدی پور، مهدی. (1383). کارکردهای اجرایی در کودکان با و بدون اختلال هماهنگی رشدی. فصلنامه تازه های علوم شناختی، 6 (4 و 3)، 49-56.
غیاثی گیشی، مهدی؛ مشهدی، علی و غنائی چمن آباد، علی. (1397). اثربخشی آموزش کنشهای اجرایی و نوروفیدبک بر ارتقاء عملکرد تحصیلی دانشآموزان. مجلهی روان شناسی مدرسه، 7(2), 177-195.
نریمانی، محمد؛ سلیمانی، اسماعیل و تبریزچی، نرگس. (1394). بررسی تأثیر توانبخشی شناختی بر بهبود نگهداری توجه و پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش آموزان دارای اختلال ADHD. مجلهی روان شناسی مدرسه، 4(2)، 134-118.
ناجیان، عسل و نجاتی، وحید (1396). تأثیر توانبخشی شناختی مبتنی بر حرکت بر بهبود توجه پایدار و انعطاف پذیری شناختی کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی. فصلنامه طب توانبخشی، 6(4)، 1-12.
مرادیان، زهرا؛ مشهدی، علی؛ آقامحمدیان، حمیدرضا و اصغری نکاح، سید محسن. (1393). اثربخشی قصه درمانی مبتنی بر کنشهای اجرایی بر بهبود بازداری و برنامهریزی/سازماندهی دانشآموزان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/فزونکنشی. مجلهی روان شناسی مدرسه، 3(2), 186-204.
همایون نیا فیروزه جاه، مرتضی و نامدار طجری، سمیه (1397). اثر تمرینات ادراکی – حرکتی بر حافظه کاری دانشآموزان دارای اختلال ییادگیری خاص با مشکل ریاضی. مجله رفتار حرکتی، 34، 105-120.
Abedi, A., Farahani, H. & Bagherzadeh, B. (2011). Comparison of neuropsychological characteristics of children with math learning disabilities and normal children in elementary schools. Contemporary Psychology, 5(2), 47-58. (Persian)
Alizadeh., H & Zahedipour, M. (2004). Executive Functions in Children with and Without Developmental Coordination Disorder. Advances in Cognitive Sciences, 6 (3 and 4), 49-56. (Persian)
Baddeley, A. (1993). Working memory and conscious awareness. Theories of memory, 11-28.
Cervino, M., Castrillo, P. & Guijarro, R. (2017). Non-verbal learning disorder: Neuropsychological profile and neural correlates. A structural magnetic resonance imaging study. European Psychiatry, 41, 344-350.
Gashaj, V., Oberer, N., Mast, F. W. & Roebers, C. M. (2019). Individual differences in basic numerical skills: The role of executive functions and motor skills. Journal of experimental child psychology, 182, 187-195.
Ghiyasi, M., Mashhadi, A., Ghanaei Chaman Abad, A. (2018). The effectiveness of executive-function training and neuro-feedback on improving students’ academic performance. Journal of School Psychology, 7(2), 177-195. (Persian) .
Hands, B. (2008). Changes in motor skill and fitness measures among children with high and low motor competence: A five-year longitudinal study. Journal of Science and Medicine in Sport, 11(2), 155-162.
Homayoon Nia Firoozjah, M. & Namdar Tajari, S. (2018). The Effect of Perceptual-Motor exercises on The Working Memory of Students with Special Learning Disabilities with Math Problems. Motor Behavior, 10(34), 105-120. (Persian)
Hötting, K. & Röder, B. (2013). Beneficial effects of physical exercise on neuroplasticity and cognition. Neuroscience & Biobehavioral Reviews, 37(9), 2243-2257.
Jalili, F., Nejati, V., Ahadi, H. & Katanforosh, S. A. (2019). Effectiveness of computerized motion-based cognitive rehabilitation on improvement of working memory of children with ADHD. Medical Science Journal of Islamic Azad Univesity-Tehran Medical Branch, 29(2), 171-180. (Persian)
Johnson, D. & Myklebust, H. (2011). Learning disabilities: Educational principles and practices. New York: Grune: Stratton.
Jokar Tang Karami, S., Sheikh, M. & Jamshidi, A. (2015). The affection of a period of selected exercising program on improving manipulative skills in children with developmental coordination disorder (CDC). Motor Behavior, 6(18), 15-30. (Persian)
Kesler, S. R., Lacayo, N. J. & Jo, B. (2011). A pilot study of an online cognitive rehabilitation program for executive function skills in children with cancer-related brain injury. Brain Injury, 25(1), 101-112.
Mammarella, I. C., Cardillo, R. & Zoccante, L. (2019). Differences in visuospatial processing in individuals with nonverbal learning disability or autism spectrum disorder without intellectual disability. Neuropsychology, 33(1), 123.
Mammarella, I. C., Lucangeli, D. & Cornoldi, C. (2010). Spatial working memory and arithmetic deficits in children with nonverbal learning difficulties. Journal of Learning Disabilities, 43(5), 455-468.
Moradian, Z., Mashhadi, A., Aghamohammadian, H., Asghari Nekah, M. (2014). The effectiveness of narrative therapy based on executive functions on the improvement of inhibition and planning/organizing performance of student with ADHD. Journal of School Psychology, 3(2), 186-204. (Persian).
Meltzer, L. & Krishnan, K. (2007). Executive function difficulties and learning disabilities. Executive function in education: From theory to practice, 77-105.
Narimani, M., Soleymani, E. & Tabrizchi, N. (2015). The effect of cognitive rehabilitation on attention maintenance and math achievement in ADHD students. Journal of School Psychology, 4(2), 118-134. (Persian).
Najian, A. & Nejati, V. (2017). Effectiveness of Motor Based Cognitive Rehabilitation on Improvement of Sustained Attention and Cognitive Flexibility of Children with ADHD. The Scientific Journal of Rehabilitation Medicine, 6(4), 1-12. (Persian)
Östergren, R. (2013). Mathematical Learning Disability: Cognitive Conditions, Development and Predictions (Doctoral dissertation, Linköping University Electronic Press).
Pushanae, K., Mahvash, A., Parhon, K. & Ghafouri, M. (2017). The effectiveness of rehabilitation sensory integration on the symptoms of children with non-verbal learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 6(2), 52-69. (Persian)
Rahmani, A., Pirani, Z., Heidari, H. & Davoodi, H. (2019). The Effectiveness of Cognitive Rehabilitation Training on Work Memory and Selective Attention of Dyslexic Students in Elementary Schools. Journal of Learning Disabilities, 8(2), 7-25. (Persian)
Rezayi, S., Alizadeh, H. & dargahi, A. (2014). Execution of executive functions in dysphonic dysfunction; Non-quality learning. journal of health breeze, 3(1):35-41. (Persian)
Rourke, B. P. (1989). Nonverbal learning disabilities: The syndrome and the model. Guilford Press.
Sadeghi, S., Mohammadian, F., Pouretemad, H. & Hasanabadi, H. (2016). The effectiveness of sensory- motor integration on clumsiness in children with nonverbal learning disabilies, journal of research in rehabilition sciences, 12(4), 210-220. (Persian).
Saghafi, M., Esteki, M. & Ashayeri, H. (2012). Executive Functions in Students with Nonverbal Learning Disorders and Students with Dyslexia. JOEC; 12 (2): 27-3. (Persian)
Semrud-Clikeman, M. & Glass, K. (2008). Comprehension of humor in children with nonverbal learning disabilities, reading disabilities, and without learning disabilities. Annals of Dyslexia, 58(2), 163-180.
Tsai, C. L. (2009). The effectiveness of exercise intervention on inhibitory control in children with developmental coordination disorder: Using a visuospatial attention paradigm as a model. Research in developmental disabilities, 30(6), 1268-1280.
Tsatsanis, K. & Rourke, B. (2008). Syndrome of nonverbal learning disabilities in adults. In: L Wolf, H Schreiber, J Wasserstein (Eds.), Adult Learning Disorders Contemporary Issues. Taylor and Francis, New York,pp. 159–190.
Valera, E. M. & Seidman, L. J. (2006). Neurobiology of attention-deficit/hyperactivity disorder in preschoolers. Infants & Young Children, 19(2), 94-108.
Wajnsztejn, A. B. C., Bianco, B. & Barbosa, C. P. (2016). Prevalence of inter-hemispheric asymetry in children and adolescents with interdisciplinary diagnosis of non-verbal learning disorder. Einstein (São Paulo), 14(4), 494-500.