آریاپوران، سعید. (1396). مقایسه علائم اختلالات اضطرابی در کودکان مبتلا به ناتوانی های یادگیری و کودکان عادی. مجله مطالعات ناتوانی،7 (13)،1-6.
امانی، احمد؛ اسفندیاری، حجت و غلامی، مهناز. (1393). نقش راهبردهای حل مساله در همدلی با بیماران در پرستاران شهرستان سنندج. مجله روانشناسی و روان پزشکی شناخت، 1(1)، 39-49.
استوار، صغری و رضویه، اصغر. (1392). بررسی ویژگی های روان سنجی مقیاس اضطراب اجتماعی برای نوجوانان(SAS-A) جهت استفاده در ایران. مجله روش ها و مدل های روانشناختی، 3(12)، 69-78.
احمدپوری، سید فاطمه و متقی، مینو. (1397). بررسی تأثیر مهارتهای مثبت اندیشی مبتنی بر دفتر شکرگزاری بر سلامت معنوی دختران نوجوان. نشریه پژوهش پرستاری در ایران، 14(1)، 51-57.
بلبلی، لطفعلی؛ حبیبی، یعقوب و رجبی، علی (1392). تأثیر افزایش ساعات ورزش بر تصویر بدنی، توده بدنی و اضطراب اجتماعی. مجله ی روان شناسی مدرسه، 2(2)، 29-43.
پوررضوی، سیده صغری و حافظیان، مریم (1396). اثربخشی آموزش مهارتهای مثبت اندیشی بر سازگاری اجتماعی، هیجانی و تحصیلی دانشآموزان. مجلهی روان شناسی مدرسه، 1(6)، 47-26.
دهقان نژاد، سمانه و حاج حسینی، منصوره و اژهای، جواد. (1396). اثربخشی آموزش مهارتهای مثبت اندیشی بر سازگاری اجتماعی و سرمایه روانشناختی دختران نوجوان ناسازگار. مجلهی روان شناسی مدرسه، 1(69، 65-48.
خوش روش، سعیده؛ خسرو جاوید، مهناز و حسین خانزاده، عباسعلی. (1394). اثربخشی آموزش تنظیم هیجانی بر پذیرش اجتماعی و همدلی دانش آموزان مبتلا به نارساخوانی. مجله ناتوانی های یادگیری، 16(15)، 32-46.
شیخ الاسلامی، علی؛ درتاج، فریبرز و اسکندر، زهیر. (1394). اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر حضور ذهن بر اضطراب اجتماعی دانش آموزان. مجله ی روان شناسی مدرسه، 4(4)، 94-110.
صفارحمیدی، الناز؛ حسینیان، سیمین و زندیپور، طیبه. (1396). تاثیر آموزش مثبت اندیشی بر ادراک شایستگی و مهارت های اجتماعی کودکان بی سرپرست و بد سرپرست. فصلنامه سلامت روان کودک، 4 (1)، 13-23.
طاهر، محبوبه؛ ابوالقاسمی، عباس و نریمانی، محمد. (1395). اثربخشی آموزش همدلی و آموزش مدیریت خشم مبتنی بر رویکرد شناختی رفتاری بر سازگاری دانش آموزان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابلهی. مجلهی روان شناسی مدرسه، 5(1)، 26-47.
کاکاوند، علیرضا؛ نیک اختر، شقایق و سرداریپور، مهران. (1396). پیشبینی اعتیاد به اینترنت بر اساس حمایت اجتماعی ادراک شده، احساس تنهایی و هراس اجتماعی. مجله ی روان شناسی مدرسه، 6(1)، 81-98.
کاکاوند، علیرضا؛ شمس اسفندآباد، حسن و بیرانوند، معصومه (1394). تأثیر آموزش تفکر مثبت به مادران بر کاهش اختلالهای بیرونی شده کودکان آنها. مجلهی روان شناسی مدرسه، 4(4)، 142-125.
کیامرثی، آذر؛ نریمانی، محمد؛ صبحی قراملکی، ناصر و میکاییلی، نیلوفر. (1397). اثربخشی درمانهای شناختی-رفتاری و مثبت نگر بر عملکرد اجتماعی-انطباقی و فرسودگی تحصیلی دانشآموزان کمالگرا. مجلهی روان شناسی مدرسه، 2(7)، 260-240.
عطادخت، اکبر؛ بشرپور، سجاد و دولتی، حسین. (1395). تعیین نقش همدلی و سبک زندگی اسلامی در تبیین رفتار جامعه یار معلمان. مجله ی روان شناسی مدرسه، 5(4), 75-84.
عباسی، مسلم (1394). مقایسه ی بهزیستی اجتماعی و اضطراب اجتماعی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری خاص. مجله ناتوانی های یادگیری، 5(2)، 74-91.
فرنام، علی و مددیزاده، طاهره. (1396). اثربخشی آموزش مثبت نگری بر حالتهای روان شناختی مثبت (توانمندی های منش) دانشآموزان دختر دبیرستانی. پژوهش نامه روانشناسی مثبت،1(9)، 61-75.
نیک منش، زهرا و زندوکیلی، مریم. (1394). تأثیر آموزش مثبتنگری بر کیفیت زندگی، افسردگی، اضطراب و استرس بزهکاران نوجوان. پژوهش نامه روانشناسی مثبت، 1(2)، 53-64.
ناظمی، عالیه و هاشمی، جواد. (1396). مقایسه نارسایی هیجانی، تاب آوری وهمدلی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی های یادگیری. مجله ناتوانی های یادگیری، 8(1)،90-106.
نریمانی، محمد؛ فلاحی، وحید، حبیبی، یاسر و زردی، بهمن. (1396). بررسی خصوصیات روان سنجی پرسشنامه همدلی و همدردی در دانش آموزان. مجلهی روان شناسی مدرسه، 6(1)، 117-131.
ناعمی، علی محمد. (1397). تأثیر آموزش مثبت اندیشی بر ناگویی هیجانی و خودبخشایشگری مادران کودکان با ناتوانی یادگیری. فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی، 8(29)، 111-145.
یکانیزاد، امیر؛گلمحمد نژاد بهرامی، غلامرضا و سلیماننژاد، اکبر. (1397). اثربخشی آموزش مهارت های مثبت اندیشی بر سرمایه روانشناختی و شاد زیستی دانش آموزان. فصلنامه سلامت روان کودک، 5 (4)،135-147
Ariapooran, S. (2016). Comparison of symptoms of anxiety disorders in children with learning disabilities and normal children. Journal of Disability Studies, 7(13), 1-6. (Persian).
Atadokht, A., Basharpoor, S., Dowlati, H. (2017). Determine the role of empathy and Islamic lifestyle in explaining prosocial behavior teachers. Journal of School Psychology, 5(4), 75-84. (Persian).
Amani, A., Esfandyari, H., gholami, M. (2014). The Role of Problem Solving Strategies in Empathy with Patients in Sanandaj Nurses. Journal of Psychology and Psychiatry, 1, 39-49. (Persian).
Ahmadpoori, S. F,. Mottaqi, M. (2019). The effect of positive thinking skills (optimism) based on the thanksgiving notebook on the spiritual health of adolescent girls. Iranian Journal of Nursing Research (IJNR), 1, 50-57. (Persian).
Abbasi, M. (2016). Comparison of social welfare and social anxiety in children with and without specific learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 5, 129-135. (Persian).
Allister, M. P., Jacqueline, D. Hassan, S.H., Rosanna, M. Rooney, D. Kane, R. Roberts, T. (2014). The efficacy of the enhanced Aussie optimism positive thinking skills program in improving social and emotional learning in middle childhood. Front Psychol, 901(5), 2- 11.
American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders. 5th Ed (DSM-V). Washington, DC (American Psychiatric Association Publishing).
Banos, R. M., Etchemendy, E., Farfallini, L., Palaciosbd, A. G,. Querobd, S., & Botella, C .(2014). EARTH of Well-Being System: A pilot study of an Information and Communication Technology-based positive psychology intervention. The Journal of Positive Psychology: Dedicated to furthering research and promoting good practice, 9(6), 482-488.
Barnes, L. L. (2016). Children with learning disabilities with in the family context, Personality and Individual Differences, 30 (6), 1311-1327.
Baños, R. M, Etchemendy, E., Mira, A., Riva, G., Gaggioli, A. and Botella, C. (2017). Online Positive Interventions to Promote Well-being and Resilience in the Adolescent Population: A Narrative Review. Front. Psychiatry, 8, 10, 1-9.
Bolboli, L., Habibi, Y. & Rajabi, A. (2013). The effect of exercise on body image, bodymass and social anxiety in students. Journal of school psychology, 2(2), 29-43 (Persian).
Caroline, L. D., Vaessa, C. Allison, M.W. (2015). Intensive Group Based on CBT for child Social Phobia a Pilot Study. Mount Gravatt. Behavioral Therapy, 46, 350-364.
Duarte, J. Pinto-Gouveia, J. Cruz, B. (2016). Relationships between nurses' empathy, self-compassion and dimensions of professional quality of life: A cross-sectional study. Int J Nurs Stud, 60, 1-11.
Dehghannezhad, S., Hajhosseini, M. & Ejei, J. (2017). Effectiveness of Positive Thinking Skill Training on Social Maladjusted Adolescent Girls' social adjustment and Psychological Capital. Journal of School Psychology, 6(1), 48-65. (Persian).
Eagleson, C., Hayes, S., Mathews, A., Perman, G., Hirsch, C. (2016). The power of positive thinking: Pathological worry is reduced bythought replacement in Generalized Anxiety Disorder. Behav Res Therapy, 78, 13-8.
Farnam, A., Madadizade, T. (2017). effect of positive training on positive psychological states (character strengths) of female high school students. positive psychology research, 1, 61-75. (Persian).
Garcia, L., Pelechano, V., Gonzalez-Leandro, P., & Moran, C. (2013). Is it possible to be too happy? Happiness, personality, and psychopathology. International Journal of Clinical and Health Psychology, 13, 18-24.
Jäncke, L., Saka, M.Y., Badawood, O., Alhamadi, N. (2019). Resting-state electroencephalogram in learning-disabled children: power and connectivity analyses. Neuroreport, 16, 30(2), 95-101.
Killam, K. Kim, Y. (2014). Positive psychological interventions and self- perceptions: A cautionary tale. UK: Wiley Blackwell, 2014, PP: 451- 463.
Kakavand, A., Shams Esfandabad, H. & Beiranvand, M. (2016). Effect of the positive thinking education to the mothers on their children externalizing disorders reduction. Journal of School Psychology, 4(4), 125-142. (Persian).
Kakavand, A., Nikakhtar, S. & Sardaripour, M. (2017). Prediction of internet addiction, based on perceived social support, loneliness and social phobia. Journal of School Psychology, 6(1), 81-98. (Persian).
Khoshravesh, S,. Khosrojavid, M., Hoseyn khanzade, A. (2014). Efficacy of emotion regulation training on social acceptance and empathy of students with dyslexia. Journal of Learning Disabilities, 1, 32-46. (Persian).
Kiamarsi, A., Narimani, M., Sobhi, N. & Mikaeili, N. (2018). The effectiveness of cognitive-behavioral and positive therapies on adaptive-social performance and academic burnout of perfectionist students. Journal of School Psychology, 7(2), 240-260. (Persian).
La Greca, A. M. & Lopez, N. (1998). Social anxiety among adolescents: Linkages with peer relations and friendships. Journal of Clinical child Psychology, 26, 83-94.
Loannis, A. & Efrosini, K. (2008). Nonverbal social interaction skills of children with learning disabilities. Research in developmental disabilities, 29, 1-10.
Leung, C., Chan, S., Lam, T., Yau, S., & Tsang, S. (2016). The effect of parent education program for preschool children with developmental disabilities: A randomized controlled trial. Research in Developmental Disabilities, 56, 18-28.
Maag, J. W., & Reid, R. (2006). Depression among students with learning disabilities: Assessing the risk. Journal of learning disabilities, 39(1), 3-10.
Nikmanesh, Z., Zandvakili, M. (2015). The effect of positive thinking training on quality of life, depression, stress and anxiety in delinquent guveniles. Journal of Health Psychology, 2, 53-64. (Persian).
Nazemi, A., hashemi, J. (2018). Comparison of alexithymia, resilience and empathy in students with and without learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 8, 141-147. (Persian).
Narimani, M., Fallahi, V., Habibi, Y., Zardi, B. (2017). Assess the psychometric properties of empathy and sympathy questionnaire in students. Journal of school psychology, 1, 161-168. (Persian).
Naemi, A. M. (2018). The effect of positive thinking training on emotional malaise and self-forgiveness mothers of children with learning disabilities. quarterly of psychology of exceptional individuals, 29, 111-145. (Persian).
O’Connell, B. H., O’Shea, D., Gallagher, S. (2015). Enhancing social relationships through positive psychology activities: a randomised controlled trial. The Journal of Positive Psychology: Dedicated to furthering research and promoting good practice, 11(2), 149-162.
Ostovar, S,. Razaviyeh, A. (2012). Investigating the psychometric properties of the social anxiety scale for (A-SAS adolescents) for use in Iran. Journal of psychological methods and models, 3, 69-78. (Persian).
Pourrazavi, S. & Hafezian, M. (2017). The Effectiveness of teaching positive – thinking skills on adjustment of high–school students. Journal of School Psychology, 6(1), 26-47. (Persian).
Pietrowsky, R., & Mikutta, J. (2012). Effects of Positive Psychology Interventions in Depressive Patients-A Randomized Control Study, Psychology, 3(12), 1067-1073.
Sin, N. L., & Lyubomirsky, S. (2009). Enhancing well-being and alleviating depressive symptoms with positive psychology interventions: A practicefriendly meta-analysis. Journal of Clinical Psychology, 65(5), 467-487.
Sheikholeslami, A., Dortaj, F. & Eskandar, Z. (2016). The effectiveness of mindfulness-based cognitive therapy on social anxiety of students. Journal of School Psychology, 4(4), 94-110. (Persian).
Saffarhamidi E, Hosseininan S, Zandipour T. (2013). The Effect of positive thinking education on the perceived competency and social skills of the orphan and mistreated children. Jcmh, 4 (1), 13-23. (Persian).
Scanlon, D. (2013). Specific learning disability and its newest definition: Which is comprehensive? And which is insufficient? Journal of Learning Disabilities, 46, 26–33.
Schmidtendorf, S. Wiedau, S. Asbrand, J. Tuschen-Caffier, B. Heinrichs, N. (2018). Attentional bias in children with social anxiety disorder. Cogn Ther Res, 42(3), 273-88.
Seligman, M. E., & Csikszentmihalyi, M. (2014). Positive Psychology: An introduction (pp. 279-298). Netherlands: Springer.
Seligman, M. E. (2013). Authentic happiness: Using the new positive psychology to realize your potential for lasting fulfillment. New York: Atria Books.
Seligman, M. E. Steen, T. A., park, N. & Peterson, C. (2005). Positive psychology progress. Journal of American psychologist, 5, 410-421.
Simone, P.W., Kathryn, C. Gaia. A.S., Jennifer, Y. (2015). Social anxiety disorder in adolescence: How developmental cognitive neuroscience findings may shape understanding and interventions for psychopathology. London. Journal of Developmental Cognitive Neuroscience, 13, 11-20.
Tetzner, J. Becker, M. (2018). Think Positive? Examining the Impact of Optimism on Academic Achievement in Early Adolescents. J Pers. 86(2), 283-95.
Thaler, N. S., Kazemi, E., & Wood, J. J. (2010). Measuring anxiety in youth with learning disabilities: Reliability and validity of the Multidimensional Anxiety Scale for Children (MASC). Child Psychiatry & Human Development, 41(5), 501-514.
Taher, M., Abolghasemi, A., Narimani, M. (2016). The efficacy of empathy and anger management training based on cognitive-behavioral approach on adjustment in children with oppositional defiant disorder. Journal of school psychology, 1, 26-47. (Persian).
Waber, D. P., Boiselle, E.C., Forbes, P.W., Girard, J. M., Sideridis, G.D. (2019). quality of Life in Children and Adolescents With Learning Problems: Development and Validation of the LD/QOL15 scale. Journal of learning disabilities, 52(2), 146-157.
Yekanizad A, Gol Mohammadnejhad Bahrami G, Soleimannezhad A. (2019). The Effectiveness of Positive Thinking Skills Training on Psychological Capital and Happiness of Students. Jcmh, 5 (4), 135-147.