اصغریشربیانی، عباس؛ صبحی قراملکی، ناصر و عطادخت، اکبر. (1397). نقش سیستم بازداری/ فعالسازی رفتار، راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و سرشت و منش در پیشبینی نشانههای اضطراب اجتماعی دانشآموزان متوسطه. مجلهی روان شناسی مدرسه، 7(3), 23-45.
اصغری مقدم، محمدعلی؛ فواد، ساعد؛ دیباح نیا، پروین و زنگنه، جعفر (1387). بررسی مقدماتی اعتبار و پایایی مقیاسهای افسردگی، اضطراب و استرس در نمونههای غیر بالینی. دانشور رفتار، 15(31)، 38-23.
آهنگر قربانی، زهره؛ حاجلو، نادر؛ سپهری نسب، زهرا و معزز، رقیه (1398). اثر بخشی حافظه فعال بر بهبود عملکرد تحصیلی دانشآموزان با اختلال یادگیری خاص. مجله ی ناتوانیهای یادگیری، 8(6)، 26-7.
بشارت، محمدعلی و بزازیان، سعیده (1394). بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه تنظیمشناختی هیجان در نمونهای از جامعه ایرانی. مجله دانشکده پرستاری و مامایی، 24(84)، 6-1.
پلنگی، ابوالفضل و رضایی، الهام (1395). مقایسه ی بهزیستی روانی و کنترل خشم در مادران کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری و عادی. مجله ی ناتوانیهای یادگیری، 6(2)، 51-38.
تاجیک، سمیرا؛ محرمی، جعفر و دانش پرور، حمیدرضا. (1397). رابطه ویژگیهای شخصیتی و تنظیم شناختی هیجان با فرسودگی تحصیلی دانشآموزان دختر دوره دوم متوسطه. مجلهی روان شناسی مدرسه، 7(3)، 87-68.
تبریزچی، نرگس؛ و وحیدی، زهره (1394). مقایسهی تنظیم هیجان، ذهنآگاهی و بهزیستی روانشناختی در مادران دانشآموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. مجله ی ناتوانیهای یادگیری ، 4(4)، 35-21.
تکلوی، سمیه و فرشی، آمنه (1396). مقایسه سطوح خودانتقادی، استرس ادراک شده، عاطفه مثبت و منفی در مادران دانشآموزان با و بدون اختلال یادگیری. مجله ی ناتوانیهای یادگیری، 7(2)، 26-7.
حاجلو، نادر و رضایی شریف، علی (1392). بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه مشکلات یادگیری کلورادو. مجله ی ناتوانیهای یادگیری، 1(1)، 43-24.
شیخ الاسلامی، علی؛ محمدی، نسیم و سید اسماعیلی قمی، نسترن (1395). مقایسهی استرس والدگری، شادکامی و انعطاف پذیری شناختی مادران دارای فرزند کمتوان ذهنی و ناتوان یادگیری مجله ی ناتوانیهای یادگیری ، 5(4)، 42-25.
صاحبی، علی؛ اصغری، محمدجواد و سالاری، راضیه السادات (1384). اعتبار یابی مقیاس افسردگی، اضطراب و تنیدگی برای اضطراب جمعیت ایرانی. روانشناسی تحولی، 1(4)، 18-1.
صالحی، ایرج و مسلمان، مهسا (1394). رابطه نگرشهای مذهبی با افسردگی، اضطراب، استرس در دانشجویان دانشگاه گیلان. دین و سلامت، 3(1)، 64-57.
صبور، سهیلا و کاکابرایی، کیوان (1395). اثربخشی گروه درمانی پذیرش و تعهد بر میزان علائم افسردگی، استرس و شاخصهای درد در زنان مبتلا به درد مزمن. پژوهش توانبخشی در پرستاری، 2(4)، 9-1.
صدری دمیرچی، اسماعیل؛ انصاری، محمد؛ اسماعیلی قاضی ولوئی، فریبا و قمی، میلاد (1395). مقایسهی طرحوارههای ناسازگار اولیه و رضایت زناشویی در مادران کودکان دارای اختلال یادگیری خاص و مادران کودکان عادی. مجله ی ناتوانیهای یادگیری، 6(1)، 99-80..
عباسی، مسلم؛ بگیان کوله مرز، محمد جواد؛ قاسمی جوبنه، رضا و درگاهی، شهریار (1394). مقایسه خودبیمارانگاری، اضطراب اجتماعی و اجتناب شناختی در مادران دانشآموزان با و بدون مشکلات ویژه یادگیری. تعلیم و تربیت استثنایی، 6(134)، 14-5.
فدایی، زهرا؛ دهقانی، محسن؛ طهماسیان، کارینه و فرهادی، فاطمه (1389). بررسی ساختار عاملی، اعتبار و روایی فرم کوتاه-شاخص استرس فرزندپروری مادران کودکان عادی 12-7 سال. تحقیقات علوم رفتاری، 8(2)، 91-80..
فرخی، سحر و شاره، حسین (1393). ویژگیهای روانسنجی نسخه فارسی فرم کوتاه شاخص عزت نفس جنسی زنان. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، 20(3)، 263-252.
قره داغی، علی؛ زمستانی، مهدی و ولیئی، زهره. (1399). بررسی رابطه بین عملکرد خانواده و تنظیم شناختی هیجان با بهزیستی روانشناختی دانشآموزان. مجلهی روان شناسی مدرسه، 9 (2)، 122-108.
کاوه، منیژه و کرامتی،هادی (1396). اثربخشی آموزش تابآوری بر استرس والدینی، رضایت زناشویی و تابآوری والدین کودکان مبتلا به ناتوانیهای یادگیری. مجله ناتوانیهای یادگیری، 6(3)، 91-69.
مرادی، فاطمه (1398). بررسی تأثیر عشق به مدرسه بر یادگیری دانشآموزان ابتدایی. پویش در آموزش علوم تربیتی و مشاوره، 11(8)،91-66.
نریمانی، محمد؛ پورعبدل، سعید و بشرپور، سجاد (1395). اثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش/ تعهد بر کاهش اضطراب اجتماعی دانشآموزان دارا ی اختلال یادگیری خاص. مجله ی ناتوانیهای یادگیری، 6(1)، 140-121.
Abbasi, M., Bagyan Kole Marz, M., Ghasemi Joyne, R., & Dargahi, S. (2015). Comparison of self-morbidity, social anxiety and cognitive avoidance in mothers of students with and without special learning difficulties. Journal of Exceptional Education, 6(131), 5-14. (Persian).
Ahangar Ghorbani, Z., Hajloo, N., Sepehri Nasab, Z. & Moazez, R. (2019). The effectiveness of working memory on improving the academic performance of students with special learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 8(4), 7-26. (Persian).
Antoine, P., Duvier, B., Andreotti, E., & Congaed, A. (2018). Individual differences in the effects of a positive psychology intervention: Applied psychology. Personality and Individual Differences, 122, 140-147.
Asghari sharabiani, A., Sobhi Gharamaleki, N. & Atadokht, A. (2018). The role behavioral activation/inhibition system, cognitive emotion regulation strategies and temperament and character predicting symptoms of social anxiety in high school students. Journal of School Psychology, 7(3), 23-45. (Persian).
Asghari Moghadam, M., Foad, S., Dibahnia, P., & Zangene, J. (2008). Preliminary study of validity and reliability of Depression, Anxiety and Stress scales in non-clinical samples. Journal of Daneshvar of behavior, 15(31), 7-26. (Persian).
Basharpoor, S., Ahmadi, S. (2020). Predicting the tendency towards high-risk behaviors based on moral disengagement with the mediating role of difficulties in emotion regulation: A Structural Equation Modeling. Journal of Research in Psychopathology, 1(1), 32-39. (Persian).
Bruggink, A., Huisman, S., Vuijk, R., Kraaij, V., & Garnefski, N. (2016). Cognitive emotion regulation, anxiety and depression in adults with autism spectrum disorder. Research in Autism Spectrum Disorders, 22, 34-44.
Besharat, M., Bazazi, S., Dibahnia, P., & Zangene, J. (2005). Evaluation of Psychometric Properties of Cognitive Emotion Regulation Questionnaire in a Sample of Iranian Society. Applied psychology. Nursing and Midwifery Journal, 24(84), 1-6. (Persian).
Deater-Deckard, K. (2004). Parenting stress. Yale University Press.
Eisenhower, A. S., Baker, B. L., & Blacker, J. (2005). Preschool children with intellectual disability: syndrome specificity, behavior problems, and maternal well‐being. Journal of Intellectual Disability Research, 49(9), 657-671.
Fadayi, Z., Dehghani, M., Tahmasiyan, K., & Farhadi, F. (2010). Evaluation of factor structure, validity and validity of short form-parenting stress index of mothers of normal children. Research in Behavioral Sciences, 8(2), 80-91. (Persian).
Farokhi, S., & Share, H. (2014). Psychometric properties of the Persian version of the short form of women's sexual self-esteem index. Iranian journal of Psychiatry and Clinical Psychology, 20(3), 252-263. (Persian).
Gharadaghi, A., Zemestani, M. & Valiei, Z. (2020). On the relationship between family functioning and cognitive emotion regulation with students' psychological well-being. Journal of School Psychology, 9(2), 108-122. (Persian).
Garnefski, N., & Kraig, V. (2006). Cognitive Emotion Regulation Questionnaire Development of a short 18-item version (CERQ-short). Personality and Individual Differences, 41(1), 1045-1053.
Hajlo, N., & Rezayi Sharif, A. (2013). Psychometric properties of the Colorado Learning Disabilities Questionnaire. Applied psychology. Journal of Learning Disabilities, 1(1), 24-43. (Persian).
Haley, K., Allsopp, D., & Hoppy, D. (2018). When a Parent of a Student With a Learning Disability Is Also an Educator in the Same School District: A Heuristic Case Study. Learning Disability Quarterly, 41(1), 19-31.
Halstead, E. J., Griffith, G. M., & Hastings, R. P. (2017). Social support, coping, and positive perceptions as potential protective factors for the well-being of mothers of children with intellectual and developmental disabilities. International Journal of Developmental Disabilities, 16(2), 1-9.
Johnson, B. (2017). Learning Disabilities in Children: Epidemiology, Risk Factors and Importance of Early Intervention. BMH Medical Journal, 4(1), 13-21.
Junking, S. E. (2007). Yoga and self-esteem: Exploring change in middle-age women [Dissertation]. Saskatoon, Canada, 42-46.
Kave, M., & Keramati, H. (2017). The Effectiveness of Resilience Education on Parental Stress, Marital Satisfaction and Parental Resilience of Children with Learning Disabilities. Journal of Learning Disabilities, 6(3), 69-91. (Persian).
Mozafari, N., Bagherian, F., Zadeh Mohammadi, A. & Heidari, M. (2021). Executive functions, behavioral activation/behavioral inhibition system, and emotion regulation in adolescents with non-suicidal self-injury (NSSI) and normal counterparts. Journal of Research in Psychopathology, 1(3), 32-40. (Persian).
Moradi, F. (2019). Investigating the effect of love for school on elementary school students' learning. Education sciences education and counseling, 11(8), 66-91. (Persian).
Niven, K. (2017). The four key characteristics of interpersonal emotion regulation. Current Opinion in Psychology, 17, 89-93.
Narimani, M., Pourabdol, S., & Basharpour, S. (2016). The effectiveness of acceptance / commitment-based education in reducing social anxiety in students with special learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 6(1), 252-263. (Persian).
Patton, K. A., Ware, R., McPherson, L., Emerson, E., & Lennox, N. (2018). Parent‐Related Stress of Male and Female Careers of Adolescents with Intellectual Disabilities and Careers of Children within the General Population: A Cross‐Sectional Comparison. Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, 31(1), 51-61.
Pelangi, A., & Rezayi, A. (2004) Comparison of psychological well-being and anger management in mothers of children with learning disabilities and normal. Applied psychology. Journal of Learning Disabilities, 6(2), 38-51. (Persian).
Pourabdol, S., sobhi gharamaleki, N., Sajjadpour, S., Farzaneh, S. (2020). The study on cognitive-executive functions of frontal-parietal lobes in students with specificlearning disorder and normal students. Journal of Research in Psychopathology, 1(2), 19-24. (Persian).
Randall, D., Thomas, M., Whiting, D., & McGrath, A. (2017). Depression Anxiety Stress Scales (DASS-21): factor structure in traumatic brain injury rehabilitation. The Journal of head trauma rehabilitation, 32(2), 134-144.
Reitman, D., Currier, R.O & Stickle, T.R. (2002). A critical evaluation of the Parenting Stress Index-Short Form (PSI-SF) in a head start population. J Clin Child Adolesc Psychol, 31(3), 384-92.
Sabor, S., & Kakabarayi, K. (2016). The effectiveness of acceptance and commitment group therapy on depressive symptoms, stress and pain indices in women with chronic pain. Journal Rehabilitation Research in Nursing, 2 (4), 1-9. (Persian).
Sadri Damirchi, E., Ansari, M., Esmayili Ghazi Valoyi, F., & Ghomi, M. (2016). Comparison of early maladaptive schemas and marital satisfaction in mothers of children with special learning disabilities and mothers of normal children. Journal of Learning Disabilities, 1(6), 80-99. (Persian)
Sahebi, A., Asgharii, M., & Salari, R. (2005). Validation of the Depression, Anxiety and Stress Scale for Anxiety in the Iranian Population. Developmental Psychology, 1(4), 1-18. (Persian).
Salehi, I., Mosalman, & M. (2015). The relationship between religious attitudes and depression, anxiety, and stress in students. Journal of Religion and Health, 3(1), 57-64. (Persian).
Shokri, A. (2021). The effectiveness of mindfulness-based cognitive therapy on parental stress of mothers with aggressive children. Journal of Research in Psychopathology, 1(3), 24-31. (Persian).
Sheykholeslami, A., Mohamadi, N., & Seyed Esmayili Ghomi, N. (2016). Comparison of parenting stress, happiness and cognitive flexibility of mothers with children with mental retardation and learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 5(4), 25-42. (Persian).
Tajik, S., Moharami, J. & Daneshparvar, H. (2018). On the relationship between personality characteristics and cognitive emotion regulation with academic burnout among female high school students. Journal of School Psychology, 7(3), 68-87. (Persian).
Tabrizchi, N., & Vahidi, Z. (2005). Comparison of emotion regulation, mindfulness and psychological well-being in mothers of students with and without learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 6(2), 38-51. (Persian).
Taklavi, S., Farashi, A. (2007). Comparison of levels of self-criticism, perceived stress, positive and negative emotion in mothers of students with and without learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 7(2), 7-26. (Persian).
Wildcat, E. G., Boada, R., Riddle, M. W., Chhabildas, N., De Fries, J. C., & Pennington, B. F. (2011). Colorado Learning Difficulties Questionnaire: validation of a parent-report screening measure. Psychological assessment, 23(3), 778.