انجمن روان پزشکی آمریکا ( 2000 ). متن تجدید نظر شده راهنمای تشخیصی و آماری اختلال های روانی.
ترجمه ی محمد رضا نیک خو و هامایاک آوادیس یانس ( 1381 )، تهران، انتشارات سخن.
افروز، غلامعلی( 1390 ). اختلالات یادگیری. تهران، انتشارات دانشگاه پیام نور.
استکی، مهناز و مقدم، کاوه( 1390 ). موسیقی و اختلالات یادگیری ریاضی. نشری هی تعلیم و تربیت
.38-48 ، استثنایی، 1
استکی، مهناز؛ اشرف، مریم و عشایری، حسن ( 1390 ). تأثیر آموزش صفح هی مفهوم اعداد بر پیشرفت
.6-14 ، ریاضی دانش آموزان با و بدون ناتوانی های یادگیری ریاضی. نشری هی تعلیم و تربیت استثنایی، 1
سلامت، ندا ( 1377 ). بررسی میزان شیوع اختلالات یادگیری(خواندن و نوشتن) در پایه ی سوم ابتدایی
شهر اصفهان. پایان نامه ی کارشناسی ارشد، دانشگاه اصفهان.
سیف نراقی، مریم و نادری، عزت الله( 1388 ). روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی. تهران، انتشارات
ارسباران.
شریفی، علی اکبر و داوری، رقیه( 1391 ). شیوع ناتوانی های یادگیری در دان شآموزان پایه های اول و دوم
.63-76 ،(2) ابتدایی استان چهار محال و بختیاری. مجل هی ناتوان یهای یادگیری، 1
فریار، اکبر و رخشان، فریدون( 1379 ). ناتوانی های یادگیری. تهران، انتشارات مبنا.
عسگری، مریم( 1389 ). بررسی میزان شیوع اختلال ریاضی در دان شآموزان پای هی سوم ابتدایی شهر ارا . ک
پایان نامه ی کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اراک.
والاس، جرالد و مک لافلین، جیمز ا ( 1980 ). ناتوانی های یادگیری: مفاهیم و ویژگ یها. ترجمه ی تقی
منشی طوسی( 1370 )، مشهد، انتشارات آستان قدس رضوی.
لرنر، ژانت دبلیو( 1997 ). ناتوانی های یادگیری: نظریه ها، تشخیص و راهبردهای تدریس. ترجمه عصمت
دانش ( 1384 )، تهران، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی.
شیوع اختلالات ریاضی در دانش آموزان کلاس های دوم و چهارم ابتدایی...
44
بهرامی، محمد؛ ابوالقاسمی، عباس و نریمانی، محمد ( 1392 ). مقایسه ی ادراک از خود و رفتارهای ایمنی
در دانش آموزا دارای نشانه های اختلال اضطراب اجتماعی و بهنجار. فصل نامه ی روان شناسی مدرسه،
.62-79 ،(1)2
ترازی ، زهرا و خادمی، ملکوت ( 1392 ). اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری و مطالعه در ارتقای
.80-91 ،(1) خودپنداره دانش آموزان دارای اضطراب امتحان. فصل نامه ی روان شناسی مدرسه، 2
عریضی، حمیدرضا؛ عابدی، احمد و احمدی فردنشانی، سیدحبیب الله ( 1392 ). فراتحلیل اثربخشی
مداخلات روان شناختی بر میزان اضطراب امتحان در ایران با روش روزنتال و رابین، فص لنامه ی
.91-110 ،(1) روان شناسی مدرسه، 2
محمداسماعیل، الهه( 1381 ). انطباق و هنجاریابی آزمون ریاضیات ایران کی مت. تهران، انتشارات سازمان
آموزش و پرورش استثنایی کشور.
کناردره، شکوفه( 1380 ). بررسی هم هگیرشناسی اختلالات یادگیری در مقطع ابتدایی شهرستان تنکاب . ن
پایان نامه ی کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی.
کرمی، ابوالفضل( 1381 ). اندازه گیری هوش کودک: آزمون های روا نسنجی شماره 1، آزمون ریون
کودکان. تهران، انتشارات روان سنجی.
نیک روش، طاهره ( 1382 ). بررسی تنوع و فراوانی اختلالات یادگیری در دانش آموزان مقطع ابتدایی و
1381 . پایان نامه ی کارشناسی ارشد، سازمان مدیریت و - راهنمایی استان اصفهان در سال تحصیلی 82
برنامه ریزی استان اصفهان.
نریمانی، محمد و رجبی، سوران ( 1384 ). بررسی شیوع و علل اختلالات یادگیری در دانش آموزان دوره
.231-252 ،( 3) ابتدایی استان اردبیل. پژوهش در حیط هی کودکان استثنایی، 5
Altarac, M. & Saroha, E. (2007). Lifetime prevalence of learning disabilitiy among US
children. Pediatric, 19(1), p 77-83.
Michaelson, Matthew Thomas.(2007). An overview of dyscalculia: methods for
ascertaining and Accommodating dyscalculic children in the classroom. Journal of
Australian Mathematics Teacher, 63(3), p17-22.
Mogasale, V. V., Patil, V. D., Patil, N. M. & Mogasale, v. (2011). Prevalence of specific
learning disabilities among primary school children in a south Indian city. Indian
journal of pediatrics, 79(3), 1-6.
Dyscalculia Defined. (2005, May). Learning Disabilities Association Of Minnesota, v 5 n4.