احدی، حسن و کاکاوند، علی رضا ( 1382 ). اختلال های یادگیری از نظریه تا عمل. تهران: نشر ارسباران.
اسلاوین، رابرت ( 2000 ). روان شناسی تربیتی (نظریه و کاربست). ترجمه ی یحیی سیدمحمدی
1385 ) تهران: نشرروان. )
تبریزی، مصطفی ( 1380 ). درمان اختلالات دیکته نویسی، تهران: فراروان.
حاجلو، نادر و رضایی شریف، علی( 1390 ). بررسی ویژگیهای روان سنجی پرسش نامهی مشکلات
.23-41 ،(1) یادگیری کلورادو. فص لنامهی ناتوانیهای یادگیری، 1
1. Daff
نصری، صادق و خورشید، علی رضا ( 1391 ). بررسی ارتباط چندگانه ویژگی های شخصیتی و سب کهای
.104-123 ،(4) یادگیری دانش آموزان. فص لنام هی روا نشناسی مدرسه، 1
آقاجانی، سیف الله؛ خرمایی، فرهاد؛ رجبی، سعید و رستم اوغلی خیاوی، زهرا ( 1391 ). ارتباط حرمت خود و
.6-26 ،(3) خودکارآمدی با اضطراب ریاضی دانش آموزان. فص لنام هی روا نشناسی مدرسه، 1
رجبی، سوزان ( 1391 ). بررسی ارتباط علاقه به ادبیات کودکان و نوجوان با رشد اجتماعی دانش آموزان.
.27-48 ،(3) فصل نامه ی روان شناسی مدرسه. 1
خنکجان، علی ( 1381 ). بررسی سبکهای شناختی یادگیری دانشآموزان مراکز تیزهوشان و عادی دختر
و پسر با توجه به پیشرفت تحصیلی آنا . ن پایاننامه ی کارشناسی ارشد، دانشگاه شیراز، دانشکده علوم
تربیتی و روان شناسی.
رحمانی شمس، حسن ( 1378 ). مقایس هی تی پهای شخصیتی و سب کهای یادگیری در چهار رشت هی
پزشکی، فنی مهندسی، هنر و علوم انسانی دانشجویان زن ومر . د پایاننامه ی کارشناسی ارشد
روان شناسی تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه علامه طباطبایی.
رسولی نژاد، سید اصغر و رسولی نژاد، سید وحید ( 1384 ). بررسی سبک یادگیری دانشجویان پیراپزشکی
.27-32 ،(1) دانشگاه علوم پزشکی کاشان. مجل هی گا مهای توسعه در آموزش پزشکی، 2
سیف، علی اکبر ( 1380 ). روان شناسی پرورشی. تهران: انتشارات آگاه.
علی آبادی، خدیجه ( 1383 ). هنجاریابی سیاههی سبکهای یادگیری دان، دان و پرایس و مقایسهی
سبکهای یادگیری دانشآموزان پای هی پنجم ابتدایی و دانشآموزان پایهی سوم راهنمایی شهر
80 . رسالهی دکتری (چاپ نشده). دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکدهی - تهران در سال تحصیلی 81
روان شناسی و علوم تربیتی.
گورمن، جین .چنگ ( 2000 ) اختلالات هیجانی و ناتوانیهای یادگیری در کلاس های ابتدایی. ترجمهی
محمد نریمانی و ناصر دگر ماندرق. ( 1380 ) اردبیل: انتشارات نیک آموز.
محمدزاده ادملایی، رجبعلی ( 1384 ) مقایس هی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز دارای سبکهای
یادگیری متفاوت از لحاظ ویژگیهای شخصیتی، انگیزه پیشرفت و عملکرد تحصیل . ی پایاننامه ی
کارشناسی ارشد روان شناسی تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
محمدزاده ادملایی، رجبعلی؛ شهنی ییلاق، منیجه و مهرابی هنرمند، مهناز ( 1387 ). مقایسه ی دانشجویان
پسر دارای سبکهای یادگیری متفاوت از لحاظ ویژگیهای شخصیتی، انگیزهی پیشرفت و عملکرد
.125-154 ،(1) تحصیلی. مجلهی دستآوردهای روا نشناختی، دانشگاه شهید چمران اهواز، 4
منصوری، نغمه ( 1379 ) بررسی ارتباط ویژگیهای شخصیتی و سبکهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی
دانشآموزان دخت . ر پایان نامه ی کارشناسی ارشد روان شناسی تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و
روان شناسی، دانشگاه الزهراء.
نریمانی، محمد و رجبی، سوران ( 1384 ). بررسی شیوع و علل اختلالات یادگیری در دانش آموزان
.231-252 ،(3) دوره ی ابتدایی استان اردبیل. فص لنامهی پژوهش در حیطهی کودکان استثنایی، 5
هاشمی، زهرا و لطیفیان، مرتضی ( 1389 ). ارتباط پنج عامل شخصیت و سبک های یادگیری در میان
دانشجویان دختر و پسر دانشکده های علوم انسانی و فنی - مهندسی دانشگاه شیراز . مجل هی مطالعات
.91-114 ،(10) روا نشناسی تربیتی، 6
Albert U, Mania G, Bergesio C, Bogetto F.(2006). Axis I and II co morbidities in subjects
with and without nocturnal panic. Depress Anxiety, 23(7), 422-428.
Arslan,C., Gocmencelebi.S.,I. & Tapan,M.,S.(2009).Learning and reasoning styles of pre
service teachers’: inductive or deductive reasoning on science and mathematics related
to their learning style. Social and Behavioral Sciences,1,2460-2456.
Bastable SB. Nurse as educator, principles of teaching and learning for nursing practice.
2nd ed. Boston: Jones and Bartlett Publishers. 2002. Busato, Vittorio. V., Prins, Frans.
J., Elshot, Jan. J. & Hamaker Christiaan (1998) The relation between learning style, the
big five personality traits and achievement motivation in higher education. Journal of
Personality and Individual Differences, 26, 129-140.
Chamorro, B. moutafy, M and Farenham, A. (2005). Psychological characteristics of
academically gifted and regular stuidents. American council on university of Nebraska-
Lincoln.
Christou , N., & Dinov, I. D. (2010). A study of students’ learning styles, discipline
attitudes and knowledge acquisition in technology-enhanced probability and statistics
education. Journal of Online Learning and Teaching, 6 (3), 546-572.
Colquitt,tt,J.A., Le Pine,J.A., & Noe, R.A. (2000). Toward an integrative theory of training
motivation: A meta- analytic path analysis of 20 years of research. Journal of Applied
Psychology, 85,678-707.
Costa, P. T., & McCrae, R. R. (1990). Personality disorder and the five factor model of
personality. Journal of Personality Disorder, 4, 362-377.
Cronwell, John, M., & Manferdo, Pamela, A.(1994) Kolb's learning style the theory
revisited. Journal of Educational and Psychological Measurement, 54 (2), 317-327.
Daff, A.(2004). The role of cognitive learning style in accounting education: developing
learning competencies. Educational Psychology Press.
Duff, A., Boyle, K., Dunleavy, K., & Ferguson, J. (2008). The relationship between
personality, approach to learning and academic performance. Journal of Personality
and Individual Differences, 44 (2), 532- 543.
Entwistle, N. (1988). Motivational factors in students’ approaches to learning. In R. R.
Schmeck (Eds.) , Learning strategies and learning styles, 21-51.New York: Plenum
Press.
Furnham, A. (1992) Personality and learning style: a study of three instruments. Journal of
Personality and Individual Differences, 13 (4), 429-738.
Furnham, A. (1992). Personality and learning style: A study of three instruments. Journal of
Personality and Individual Differences, 13 (4), 429-738.
Jackson, C., & Lawty-Jones, M. (1996). Explaining the overlap between personality and
learning styles. Journal of Personality and Individual Differences, 20 (3), 293-300.
Jakson, C. & Jones, L. M. (1996) Explaining the overlap between personality and learning
styles. Journal of Personality and Individual Differences, 20 (3), 293-300.
Kang, Sh. (1999); "Learning Styles: Implication for ESL/EFL Instruction", [Online].
Available: http://www.Vol 37 No 4 October - December 1999 Page 6.htm.
Kolb, D. (1984). Experimental learning. Englewood Cliffs, N.J: Prentice- Hall.
Kolb, D. (1985). The learning styles: Technical Manual. Boston, MA:Mcber.
Kolb, D. A. (1984). Experiential learning: Experience as the source_ of learning and
development. New Jersey: Prentice Hall.
Layman, L., Cornwell. T., Williams, L., & Osborne, A. (2006). Personality types, learning
styles, and an agile approach to software engineering education. K.3.2. [Computing
Milieux]: Computing and Information Sciences Education computer science education.
Layman, L., Cornwell. T., Williams, L., & Osborne, A. (2006). Personality types, learning
styles, and an agile approach to software engineering education. K.3.2. [Computing
Milieux]: Computing and Information Sciences Education computer science education.
Lerner, J.W.(1997). Children with Learning disabilities: theories, diagnosis and teaching
strategies. Boston: Houghton Miffli.
Miller, A. (1991). Personality types. Learning styles and education goals. Journal of
Educational Psychology, 11 (384), 217-238.
Norton, R.E. (2008). An effective and realistic approach to education and training in
Achieving the potential of performance – Based teacher education, Washington, D.C.
Perjures, F. & Miller, M.D.et al. (1999).Gender differences in writing self- beliefs of
lementary school students, journal of Educational psychology, 5(3), 30-42.
Price, L.(2004). Individual differences in learning. Cognitive control, cognitive style and
learning style. Educational Psychology, 24, 608-621.
Van Wynen E.(1997) [Information processing style: One size does not fit all]. Nurse
educator, 22 (5), 44-48.