ابوالقاسمی، عباس؛ رضایی جمالویی، حسن ؛ نریمانی، محمد و زاهد؛ عادل ( 1390 ). مقایسه ی
شایستگی اجتماعی و مؤلفه های آن در دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری و دانش آموزان
.6-23 ،(1) دارای پیشرفت تحصیلی پایین، متوسط و بالا. مجله ناتوان یهای یادگیری، 1
ابوالقاسمی، عباس و جوانشیری، لیلا ( 1391 ). نقش مطلوبیت اجتماعی با سلامت روانی و
خودکارآمدی در پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر . فصل نامه ی روان شناسی
.6-20 ،(2) مدرسه، 1
براهنی، محمدنقی و اخوت، ولی اله ( 1352 ). مقیاس رشد اجتماعی واینلند در ارزشیابی
شخصیت، تهران: مؤسسه ی انتشارات دانشگاه تهران.
بهرامگیری، فاطمه ( 1380 ). بررسی تأثیر آموزش حل مسئله در بهبود مهارت های اجتماعی
دانش آموزان عقب مانده ذهنی خفیف. پایان نامه ی کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم.
جلیوند، مریم و غباری، باقر . ( 1383 ). بررسی نقش هنرهای نمایشی در رشد اجتماعی
دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر . مجل هی پژوهش در حیط هی کودکان استثنایی،
.63 – 78 ،4
حاجلو، نادر؛ رضایی شریف، علی و واحدی، شهرام ( 1391 ). همبسته های هویت یابی فردی در
،(2) دانش آموزان دختر مقطع متوسطه ی شهرستان اردبیل. فص لنام هی روا نشناسی مدرسه، 1
.21-38
خوشابی، کتایون و مرادی، شهرام ( 1386 ). بررسی میزان شیوع اختلالات رفتاری در
دانش آموزان دوره ابتدایی استان ای لام. ویژه نام هی توان بخشی در بیمار یها و اختلالات
.28-30 ، روانی، 29
راقبیان، رویا؛ اخوان تفتی، مهناز و حجازی، الهه ( 1391 ). بررسی اثربخشی برنامه ی طراحی شده
براساس رویکردهای پرسش از نویسنده و درک خواندن سه وجهی بر افزایش درک
.39-58 ،(2) خواندن در دانش آموزان. فصل نامه ی روان شناسی مدرسه، 1
رجبی، سعید؛ ابوالقاسمی، عباس و عباسی، مسلم ( 1391 ). نقش عزت نفس و اضطراب امتحان
در پیش بینی رضایت از زندگی دان شآموزان پسر دارای اختلال ریاضی. مجل هی ناتوان یهای
.62-46 ،(1) یادگیری، 3
زامیاد، عباس؛ یاسمی، محمد نقی و واعظی، سید احمد. ( 1375 ). هنجار یابی مقدماتی مقیاس رفتار
.44-55 ، انطباقی واینلند در جمعیت شهری و روستایی کرمان. مجل هی اندیشه و رفتار، 4
زاهد، عادل؛ رجبی، سعید و امیدی، مسعود. ( 1391 ). مقایسه سازگاری اجتماعی، هیجانی،
تحصیلی و یادگیری خود تنظیمی در دانش آموزان ب ا و بدون ناتوانی یادگیری . مجل هی
.43-62 ،(1) ناتوان یهای یادگیری، 2
سلیمانی، اسماعیل؛ زاهد بابلان، عادل؛ فرزانه، جبرائیل و ستوده، محمد باقر ( 1390 ). مقایسه ی
نارسایی هیجانی و مهارت های اجتماعی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری و بهنجار .
.87-93 ،(1) مجل هی ناتوان یهای یادگیری، 1
شکوهی یکتا، محسن و پرند، اکرم ( 1385 ). ناتوان یهای یادگیر . ی تهران : انتشارات تیمورزاده.
شهرآرای، مهرناز ( 1382 ). روا نشناسی یادگیری کودک و نوجوا . ن تهران: انتشارات رشد.
صالح، علیرضا ( 1379 ). بررسی و مقایس هی ویژگ یهای شناختی، رفتاری و اجتماعی کودکان
خیابانی شبانه روزی شهر تهرا ن، تهران: پایان نامه ی کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت
مدرس.
مهرابی، حمید ( 1384 ). بررسی میزان شیوع اختلالات رفتاری در دانش آموزان دوره ابتدایی شهر
اصفهان. اصفهان: تحقیقات سازمان آموزش و پرورش استان اصفهان.
Achenbach, T. M. & Edelbrock, M. (1980). The classification of child
psychopathology: A review and analysis of empirical efforts. Psychological
Bulletin, 85, 1275-1301.
Bauminger, N., Edelsztein, H. S., & Morash. J. (2005).Social information processing and
emotional understanding in children with LD. Learning Disabilities, 38,45-61.
Barker, S, F., & Ireland, J, L. (2007). The link between dyslexic traits, executive
functioning, impulsivity and social self-esteem among an offender and nonoffender
sample. International Journal of Law and Psychology, (30),492-503.
Barkley, R. A. (2006). ADHD: A Handbook for diagnosis and treatment. New York: The
Guildford Press.
Blackman, E. J. (2000). Social–affective characteristics in early adolescents
identified as learning disabled and nondisabled. Learning Disability Quarterly,
17(4), 268-279.
Cantwell, D. P., & Baker, L. (1991). Association between attention deficit
hyperactivity disorder and learning disorders. Journal of Learning Disabilities,
24, 88-95.
Crick, N. R., & Dodge, K. A. (1994). A review and reformulation of social
information in children social adjustment. Psychological Social Bulletin, 115,
74-101.
Friese, M., & Hofmann ,W. (2009). Control me or I will control you: Impulses, trait selfcontrol,
and the guidance of behavior. Journal of Research in Personslity,43,795-805.
Gartland, D., & Strosnider, R. (2007). Learning disabilities and young children:
Identification and intervention. Learning Disability Quarterly, 30(1) 63-72.
Gilliam, W. S., & Shahar, G. (2006). Preschool and child care expulsion and
suspension: Rates and predictors in one state. Infants and Young Children,
19(3), 228–245.
Greesham, F. M., & Elliott, S. N. (1999). The social skills deficit as a primary
learning disability. Journal of Learning Disabilities, 22, 120-124
Hulbert–Williams, L., & Hastings, R. p. (2008). Life events as a risk factor for
psychological problems individuals with intellectual disabilities: a critical
review. J .of Intellectual Disabilities Research , 52, 883 -895.
Journal of Learning Disabilities, Summer 2013 مجله ی ناتوانی های یادگیری، تابستان 1392
Vol.2, No.4/124-139 124-139/ دوره ی 2، شماره ی 4
139
Keyiletts, M. (2002). Affective influences on learning Disabled adolescents.
Learning Disability Quarterly, 5(4), 334- 343.
Locascio, G., Mahone, E. M., Eason, S. H., & Cutting, L. E. (2010). Executive
dysfunction among children with reading comprehension deficits. Journal of
Learning Disabilities, 43(5), 441-54
Martorell, A., & Tsakanikos, E. (2008). Traumatic experiences and life events in
people with intellectual disability. Curropin Psychiatry , 21, 445- 448.
Oliva, A. H., & Lagreca, A. M. (1998). Children with learning disabilities: social
goals and strategies. J .of Learning Disabilities , 27, 42- 49.
Pandina, G. J., Bilder, R. H., Harvey, P. D., Keefe, S. E., Aman, M. G., &
Gharabawi, G. (2007). Risperidone and cognitive function in children with
disruptive behavior disorder. Biological psychiatry, Neuroscience and Bio-
Behavioral Review, 14, 253-262.
Sausser, S.H., & Waller, R.J. (2006). A model for music therapy with students with
emotional and behavioral disorder. The Art in Psychotherapy, 33(1), 1-10.
Shahrivar, Z, Shirazi, E., Bageri Yazdi, A., & Alaghband–Rad, J. (2001). Validity
of the child behavior checklist–Persian version in a community sample of
Iranian youths. Iranian J. of Psychiatry and Behavioral Sciences, 5, 45 – 49.
Sheppes,G., Catran, E., & Meiran, N. (2009). Reappraisal (but not distraction) is
going to make you sweat: Physiological evidence for self-control effort.
International Journal of Psychophysiology, 71, 91-96
Slawmousky, L., & Dann, P. (1996). Training blind adolescents in social skills.
Journal of Educational Psychology, 91 (3), 415-438.
Toro, P. A., & Weissberg, R. P. (2002). A comparison of children with and
without learning disabilities on social problem–solving skills, school behavior
and tamely background. Journal of Learning Disabilities, 23, 115 – 120.