ارزانی، زینب ( 1376 ). بررسی میزان شیوع نارسا خوانی در شهر ارومیه . همایش ناتوانی ها ی یادگیری در
استان آذربایجان غربی.
برهمند، اوشا؛ نریمانی، محمد و امانی، ملاحت ( 1385 ) . بررسی شیوع اختلال حساب نارسایی در
-930 ، دان شآموزان دبستانی شهر اردبی ل. فص لنام هی پژوهش در حیط هی کودکان استثنای ی، 6
.917
بهراد، بهنام ( 1384 ). فرا تحلیل شیوع ناتوانی های یادگیری در دانش آموزان ابتدایی ایران.
.415 -436 ، فص لنام هی پژوهش در حیط هی کودکان استثنایی، 4
رو جلیلی، فرخ ( 1380 ). میزان ناتوانی های یادگیری دانش آموزان م قطع ابتدایی و آگاهی شناخت معلمین
از ناتوانی های یادگیری. شورای تحقیقات سازمان آموزش و پرورش استان خراسان رضوی.
دانه کار، ماهرخ ( 1372 ). بررسی میزان شیوع نارساخوانی در پای ههای اول، دوم و سو . م پای ان نامه
کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی.
سیف نراقی ، م ریم و نادری، ع زت اله ( 1390 ). نارسا یی ها ی ویژه در یادگیری . تهران : انتشارات
ارسباران.
شریفی، علی اکبر و داوری ، رقیه ( 1387 ). شیوع اختلالات خواندن در دانش آموزان پایه ی سوم و
.413-418 ، چهارم ابتدایی شهرکرد، فص لنام هی پژوهش در حیط هی کودکان استثنایی، 4
شریفی، علی اکبر و داوری، رقیه ( 1391 ). شیوع ناتوانی های یادگیری در دانش آموزان پای ه ی اول و
63-76،(2) دوم ابتدایی استان چهارمحال و بختیاری. مجل هی ناتوان یهای یادگیری، 1
شهیم، سیما ( 1377 ). مقیاس تجدیدنظر شده ی هوشی وکسلر برای کودکان. شیراز : انتشارات دانشگاه
شیراز.
صداقتی، لیلا؛ فروغی، رقیه؛ شفیعی، بیژن و مراثی، محمدرضا ( 1388 ). بررسی میزان شیوع
نارساخوانی در دانش آموزان طبیعی پایه ی اول تا پنجم دبستان ها ی اصفهان . دو فص لنام هی
.94 -104 ، شنوایی، 1
فتحی آشتیانی ، علی و زندیه ، آنیتا ( 1380 ). مقایسه ی هوش کلامی و غی رکلامی دانش آموزان
.345 - نارساخوان – نادرست نویس با دانش آموزان عادی. مجل هی روا نشناسی، 4،360
فلاح چای، حمیدرضا.( 1374 ). بررسی اختلال خواندن در بین دان شآموزان ابتد ای . ی پایان نامه ی
کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت مدرس.
کرک، س اموئل و چالفنت، جیمز( 1988 ). اختلالات یادگیری تحولی و تحصیلی . ترجمه ی س یمین،
رونقی، زینب، خانجانی و مهین، وثوقی( 1377 ). تهران: انتشارات آموزش و پرورش استثنایی.
کریمی، یوسف( 1389 ). اختلالات یادگیری. تهران: انتشارات ساوالان.
نریمانی، محمد و رجبی، سوران ( 1384 ). بررسی شیوع و علل اختلالات یادگ یری در دانش آموزان
.231 -252 ، دوره ی ابتدایی استان اردبیل. فص لنامه پژوهش در حیط هی کودکان استثنایی، 3
میاه نهری ، فریده ( 1389 ). بررسی میزان شیوع مشکلات یادگیری در دانش آموزان پایه های دو م تا
.2 -10 ، پنجم دوره ابتدایی استان گیلان. تعلیم تربیت استثنایی، 102
Adelman, H. S. (1979). Diagnostic classification of LD: A practical necessity and a
procedural problem. Learning Disability Quarterly, 2, 55-62.
Dirks, E., Spyer, G., van Lieshout, ECD. & de Sonneville L.(2008). Prevalence of
Combined Reading and Arithmetic Disabilities. Journal of Learning Disabilities, 5,
460-473
Chan, D., Ho, C.S.H.,Tsang, S. Lee, S.H & Chang, K. H.(2007). Prevalence, gender
ratio and gender differences in reading related cognitive abilities among Chinese
children with dyslexia in Hong Kong. Educational Studies, 33,249-256.
Francis, D., Fletcher, J., Stuebing, K., Lyon, R., Shaywitz, B. & Shaywitz, S. (2005).
Psychometric approaches to the identification of LD. Journal of Learning Disabilities,
38, 98-108.
Gresham, F. (2001). Responsiveness to intervention: An alternative approach to the
identification of learning disabilities. Paper presented at the Learning Disabilities
Summit, Washington, D.C.
Hallahan, D. & Kauffman, J. (2003). Exceptional learners: Introduction to special
education with casebook (9th ed.). Boston: Allyn & Bacon.
Lawson, J.S. & Inglis, J.(1985). Learning disabilities and intelligence test results: a model
based on a principal components analysis of the WISC-R. British Journal of
Psychology, 6, 35-48.
Lyon, G. R. (1995).Research initiatives and discoveries in learning disabilities.
Journal of Child Neurolog, 10, 120-126
MacMillan, D. L. & Siperstein, G. N. (2002). "Learning Disabilities as Operationally
Defined by Schools. "In R. Bradley, L. Danielson & D. Hallahan (eds).
Identification of Learning Disabilities: Research to Practice. Mahwah, NJ: Lawrence
Erlbaum.
Maugham, B. & Garroll, J. (2006). Literacy and mental disorders. Curr opin
psychiatr, 19(4), 350-354.
Mogsale V, Patil VD, Patil NM, Mogsale V. (2012). Prevalence of specific learning
disabilities among primary school children in a South Indian city. Indian Pediatr,
7, 9, 342-347.
Sadock, B.I. & Sadock, V. A.(2007).Synopsis of psychiatry. Lippincott Williams &
Wilkins.
Sparks, R. L. & Lovett, B. J. (2009). Objective criteria for classification of
postsecondary students as learning disabled:effects on prevalence rates and group
characteristics. Journal of Learning Disabilities, 3, 203-9.
Silver, AA., Hagin. RA..(2002). Disorders of learning in childhood. 2nd ed. New
York: John Wiley and Sons.
Swanson, HL, Harris RK, Graham S.(2003). Handbook of learning disabilities 1st ed .
New York: Guilford Press.
Vaughn, S., & Fuchs, L. S.(2003). Redefining learning disabilities as inadequate response
to instruction: The promise and potential pitfalls. Learning Disabilities: Research and
Practice,18, 137-146.