پنتریچ، بال آر و شانک، دیل. ایچ ( 2006 ). انگیزش در تعلیم و تربیت، نظریه ها تحقیقات و راه کارها.
ترجمه ی مهناز شهر آرای ( 1388 ). تهران: انتشارات علم.
تبریزی، مصطفی ( 1389 ). درمان ناتوانی های ریاضی. تهران: انتشارات فراروان.
مقایسه ی منبع کنترل، خودآگاهی شناختی و ترس از شکست در دانش آموزان ...
58
احمدآیی، آرزو ( 1388 ). پرورش توانای های ذهنی و رفع ناتوانی های یادگیری. تهران: چاپ مینا.
افروز، غلامعلی ( 1389 ). ناتوانایی های یادگیری. چاپ یازدهم تهران: نشر پیام نور.
سیف، علی اکبر ( 1391 ). روان شناسی نوین پرورشی. تهران: انتشارات دوران.
قاسمی زاد، علیرضا؛ برنجیان تبریزی، حسین؛ عابدی، محمدرضا و برزیده، ام البنین ( 1389 ). بررسی
مقایسه ای رابطه ی بین کیفیت زندگی با عزت نفس، منبع کنترل. فص لنام هی رهیافتی نو در
.25-32 ،(4) مدیریت آموزش . ی 1
کرک، ساموئل و چالفانت، جیمز ( 1995 ). ناتوانی های یادگیری تحولی و تحصیلی، چاپ اول، ترجمه
سیمین رونقی( 1377 ). تهران: سازمان آموزش و پرورش استثنایی.
کریمی، یوسف ( 1384 ). ناتوانی های یادگیری مسائل نظری و عملی به انضمام مطالعات موردی نمونه.
چاپ پنجم. تهران: نشر ساوالان.
مستعلمی، فروزان؛ حسینیان، سیمین و یزدی، منور ( 1384 ). تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر
-28 ،(4) اعتماد به نفس دختران شهر تهران. فص لنام هی پژوهش در حیط هی کودکان استثنایی، 5
.15
Anderman. E. & Yung. A. (1994). Motivation and strategy use in science: individual
differences and classroom effects. Journal of Research in science Teaching, 31, 811-
831.
Bell-Gredler, M. E. (1986). LEARNING AND INSTRUCTION Theory into practice. new
York macmillan.
Bembenutty, H. (2010). self-regulation of learning and Academic delay of gratification:
gender and ethnic Difference among collage students, jurnal of Advencead Academics,
18, 4, 586-616.
Bouffard –Bouchard. (2002). therese, parent, sophie and laviree. Self-regulation on a
concept–formation task among average and gited student, excremental child
psychology, 56(1),115-134.
Conroy, D. E., Willow, J. P. & Metzler, J. N. (2002). Multidimensional fear of failure
measurement: The performance failure appraisal inventory. Journal of Applied Sport.
Haine. R. A., Ayers. T. S. & Sandler. I.N. (2003). Locus of control and self esteem as
stress-moderators or stress-mediators in mathematical high school children. Death Stud;
27(7), 619-40.
Laura, N. & Zimmerman, J. (2009). self-regulationand Academic achievement and
resilience: A longitudinal study, international journal of educational research, 41(3),
198-215.
Ozolins. A. R. & Stenström. U. (2003).Validation of health locus of control pattern in
Swedish adolescents. Adolescence, 38(152), 651-7.
Kaye, M. P. & Fifer, A. M. (2007). Cognitive links between fear of failure and
perfectionism. Journal of Rational-Emotive & Cognitive-Behavior Therapy, 25, 237-
252.
Kermode. S. & MacLean. D. (2001). A study of the relationship between quality of life,
health and self-esteem. Australian Journal of Advanced Nursing,19(2), 102-115.
Kloomok, S. & Cosden, M. (1994). Self- concept in children with learning disabilities: the
relationship between global self-concept, academic discounting, nonacademic selfconcept
andperceived social support. Learning disability quarterly, 17, 140-153.
Marzino, R. J. (2001). Dimensions of thinking in curriculum planning and teaching.
Tehran: Yastaroun Publication.
Skitka, L. J. (2002). Do the means always justify the ends, or do the ends justify the means?
Value protection model of justice reasoning. Per's Soc Psycho Bull, 28(5), 452-61.
Strickland, Bonnie. R. (2003). Internal – external control Expectancies. Journal of
American Psychologist, 44(6), 71-91.
Veenman, M. V. J. & Verheij, J. (2005). Technical Students' Met cognitive Skills:
RelatingGeneral vs. Specific Met cognitive Skills to Study Success, Learning and
Individual Differences,13, 259–272.
Weiner, B. (2005). Human motivation, Nee bury, park, CA,sage,23,45-67.
Zohar, A. (1991). The Met cognitive Knowledge and the Instruction of Higher Order
Thinking. Teaching and Teacher Education, 42, 29-38.