ارجمندنیا، علی اکبر و سیف نراقی، مریم( 1388 ). تأثیر راهبرد مرور ذهنی بر عملکرد حافظه ی فعال
.173-178 ، دانش آموزان نارساخوان، مجل هی علوم رفتاری، 3
صداقتی، لیلا؛ فروغی، رقیه؛ شفیعی، بیژن و مراثی، محمدرضا ( 1389 ). بررسی میزان شیوع نارساخوانی در
.1-8 ، دانش آموزان طبیعی پایه ی اول تا پنجم دبستانهای اصفهان. شنوایی شناسی، 1
عابدی، احمد و آقابابایی، سارا ( 1389 ). اثربخشی آموزش حافظه ی فعال بر بهبود عملکرد تحصیلی
.73-81 ،(8) کودکان با ناتوانی یادگیری. مجله روا نشناسی بالینی، 4
عابدی، محمدرضا و عزیزیان، مرضیه ( 1384 ). ساخت و هنجاریابی آزمون تشخیص سطح خواندن برای
.379-387 ، دانش آموزان پایه ی سوم دبستان. اندیشه و رفتار، 4
اثربخشی آموزش راهبردهای حافظه ی فعال بر بهبود عملکرد خواندن دانش آموزان نارساخوان
90
میرمهدی، سیدرضا؛ علیزاده، حمید و سیف نراقی، مریم( 1388 ). تأثیرآموزش کارکردهای اجرایی بر
عملکرد ریاضیات و خواندن دانش آموزان دبستانی با ناتوانی یادگیری ویژه. پژوهش در حیط هی
.1-12 ، کودکان استثنایی، 1
میکاییلی، فرزانه( 1384 ). بررسی مدل واج شناختی خواندن در دانش آموزان پسرعادی و نارساخوان
.380-416 ، دبستانی. پژوهش در حیط هی کودکان استثنایی، 4
Alloway, T. P. (2009). The cognitive and behavioral characteristics of children with low
working memory. Child Development, 80, 606-621.
Alloway, T. P. (2009). Working memory, but not IQ, predicts subsequent learning in
children with learning difficulties. European Journal of Psychological Assessment, 25,
92-98.
Gathercole, S. E., Alloway, T. P., Willis, C. & Adams, A. M. (2006). Working memory in
children with reading disabilities. Journal of Experimental Child Psychology,3, 265–
281.
Helland, T. & Abbjornes, A.(2001). Executive Function in dyslexia. J. Neuropsychology.
15 (4), 44-56.
Jeffries, S. & Everatt. J.(2004). Working memory: its role in dyslexia and a other specific
learning difficulties. J of Dyslexia, 11(12), 16-31.
Masoura, E. V. (2006). Establishing the link between working memory function and
learning disabilities. Learning Disabilities: A Contemporary Journal, 4(2), 29-41.
Nevo, E. & Breznitz, Z. (2011). Assessment of working memory components at 6 years of
age as predictors of reading achievements a year later. Journal of Experimental Child
Psychology, 109, 73-90.
Numminen, H. (2002). Working memory in adults with intellectual disability. Famr,
Research Publications 85/2002. Helsinki: Kehitysvammaliitto.
Rosselli, M., Matute, E., Pinto, N. & Ardila, A.(2006), Memory abilities in children with
subtypes of dyscalculia. Developmentl neuropsychology, 30(3), 801-818.
Sachse–lee, C. & Swanson, H. L.(2001). Mathematical problem solving disabilities: both
Executive Function and phonological processes are important. J of Exceptional
children, s, 79(3), 294-321.
Swanson, H. & Jerman,O. (2006), Math disabilities: A selective meta-anslysis of literature.
Review of Educational Research, 76(2), 249-274.
Swanson, H., Kehler, P. & Jerman, O. (2010). Working Memory, Strategy Knowledge, and
Strategy Instruction in Children With Reading Disabilities. Journal of Learning
Disabilities, 43(1) 24–47.
Swanson, H. & Siege L. (2001). Learning Disabilities as a Working Memory Deficit.
Issues in Education, 7, 1-48.